Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Homola zostane pri značke Hyundai (07.11.2019)

O vynikajúcom výsledku slovenského automobilového pretekára Maťa Homolu sme vás už informovali, avšak na stretnutí s novinármi sme sa od tohto úspešného Bratislavčana, ktorý získal bronzovú medailu v pretekoch FIA Motorsport Games Rome, dozvedeli aj ďalšie zaujímavé detaily. Najskôr však – ako hodnotí Maťo Homola sezónu 2019 celkovo.
„Sústredil som sa ma seriál TCR Europe  v talianskom tíme Target Competition. Mojou ambíciou bolo zvíťaziť celkovo, čo sa mi však napriek sľubnému úvodu nepodarilo. Prvé preteky na Hungaroringu som vyhral (vrátane kvalifikácie), no postupne som v tíme necítil očakávanú podporu. Bol som v nevýhode, lebo som nedokázal prispieť väčšou sumou peňazí ako iní jazdci. Napokon mi zákulisné hry znemožnili dosiahnuť lepší celkový výsledok ako ôsme miesto.“
K situácii v tíme Target Competition uviedol Maťo dva príklady: predovšetkým mu nedovolili, aby bol s ním v tíme bývalý skvelý automobilový pretekár a v súčasnosti rovnako vynikajúci technik Jaro Krajči. Hoci ten najlepšie pozná Maťov štýl a dokáže pripraviť auto presne na jeho požiadavky. Taliani však Krajčimu jednoducho zakázali pracovať v tíme. Druhým príkladom neprofesionality talianskeho tímu bolo, že testovacie auto neposkytlo Homolovi telemetriu. Neraz teda varil z vody a bojoval nielen so súpermi, ale aj s nepochopením vedenia tímu. Napríklad pri testovaní nepoznal údaje o jazde. A podobné polená pod nohy nahádzali Maťovi viac. Takže v konečnom dôsledku a s prihliadnutím na všetky nepríjemné skutočnosti môžeme hodnotiť celkové ôsme miesto ako úspech.
„Je pravda, že toto ma dosť sklamalo, s Jarom mám len tie najlepšie skúsenosti a viem, že ma pozná a dokáže auto naladiť presne tak, ako to potrebujem. Nevyšlo to a ja som sa musel začať prispôsobovať veciam, ktoré predo mňa postavil tím. Z tohto pohľadu je to aj škola do života, no myslím, že to nebolo to najlepšie riešenie,“ podotkol Maťo Homola.
V každom prípade, po sezóne 2019 meno Homola medzi okruhovými pretekármi určite niečo znamená. Istotne lepšiu pozíciu pri rokovaní o sezóne 2020. Automobil Hyundai i30 N TCR sa osvedčil a že je to dobrá voľba, presvedčil Maťo Homola práve na FIA Motorsport Games Rome. Na okruhu Vallelunga obsadil v prvých pretekoch druhé miesto a celkovo získal bronzovú medailu za 3. miesto. To ocenil i prezident Slovenského olympijského výboru Siekel, ktorý Homolovi úprimne poďakoval za skvelú reprezentáciu Slovenska. Veď na týchto hrách, ktoré zorganizovala Medzinárodná automobilová federácia FIA pod vedením Jeana Todta, sa zúčastnilo 48 krajín v siedmich disciplínach. V celkovom hodnotení krajín získalo Slovensko delené 6. miesto. Siekel sľúbil, že vzájomnú spoluprácu budú ďalej rozvíjať.
A kadiaľ povedie kariéra Maťa Homolu v roku 2020?
„Určite zostávam pri aute značky Hyundai. Začali sme rokovať s iným profesionálnym talianskym tímom BRC, ktorý úspešne pôsobí i v seriáli World TCR. Auto tohto tímu, s ktorým som úspešne reprezentoval v Ríme, bolo oveľa lepšie nastavené na podmienky trate, výborne sedelo v zákrutách. Spomedzi 20 áut som bol v druhej kvalifikácii najrýchlejší. Zostanem v seriáli TCR Europe, ale perspektívne by som chcel zamieriť medzi elitu WTCR.“
Zaujímalo nás, či budú preteky vo formáte FIA Motorsport Games pokračovať i v nasledujúcich rokoch. Odpoveď znela – áno. V roku 2020 to bude na okruhu Le Castellet vo Francúzsku a trate sa budú každým rokom meniť. Možno pribudne aj kategória rely. V Ríme ich bolo šesť: GT Cup, Touring Car Cup, Formula 4 Cup, Drifting Cup, Karting Slalom Cup, Digital Cup. A Maťo Homola jazdil v kategórii Touring Car Cup s výborne pripraveným autom Hyundai i30 N TCR talianskeho tímu BRC Racing Team. Ten pripravuje aj 4 vozidlá v seriáli FIA WTCR. Už prvý ročník FIA Motorsport Games Rome ukázal, že toto podujatie má do budúcnosti perspektívu.







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.