Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda HR-V 1,5 VTEC turbo CVT Sport (30.07.2019)

Skvelý dojem zvonku pretrváva aj vnútri.
Športový štýl karosérie je doplnený modernizovaným dizajnom interiéru a širším sortimentom pokročilých technológií. Honda HR-V s prívlastkom Sport je určená tým, ktorí nechcú veľkú Hondu CR-V, ale požadujú dynamický crossover, vhodný do mesta i na diaľničné trasy. Majú pritom k dispozícii dostatok vnútorného priestoru.
Elektrická brzda nahrádza ručnú parkovaciu brzdu, takže vzniká viac voľného priestoru pre vodiča. Aktivuje sa elektronicky, potiahnutím tlačidla a deaktivuje sa jeho stlačením alebo (ak je vodič pripútaný), stlačením plynového pedálu.
Systém pre aktívneho brzdenia v mestskej premávke štandardne obsahujú všetky výbavy; monitoruje premávku pred vozidlom a upozorňuje na riziko čelnej kolízie. Umožňuje vodičovi urobiť potrebné kroky a v prípade jeho nečinnosti dokonca aktivuje núdzové brzdenie, aby čo najviac znížil rýchlosť auta.
Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu vodiča varuje, ak HR-V opustí jazdný pruh bez znamenia o zmene smeru jazdy. Inteligentné upozornenie na nebezpečenstvo kolízie sleduje vo vyšších rýchlostiach priestor pred autom a tak pomáha predísť kolíziám.
Sedadlá Magic Seats sú rozdelené v pomere 60:40 a môžete ich nakonfigurovať na niekoľko spôsobov. Jediným jednoduchým pohybom sa dá sedadlo vyklopiť smerom hore, čím získate veľkorysý priestor za prednými sedadlami. Magické však nie sú len sedadlá. HR-V navyše ponúka aj veľa priestoru na nohy a hlavu, ktorý je inak typický pre väčšie autá. Dojem väčšieho priestoru navyše dotvára otvárateľná panoramatická sklená strecha.  Predné sedadlá sú vyhrievané a cítili sme sa v nich komfortne.
Kufor má pri základnom usporiadaní sedadiel objem 448 litrov, po sklopení zadných operadiel sa zväčší na 1 043 litrov (po strop 1 473 l). Palivová nádrž je umiestnená v strede vozidla, čím vzniká v batožinovom priestore miesto aj na väčšie predmety a nutnosti demontáže predného kolesa umožňuje prepravovať napríklad i bicykel.
Páčili sa nám vtipne riešené držiaky (krídelká) nápojov medzi prednými sedadlami, ale inak je v interiéri málo odkladacích priehradiek a navyše sú malé. Takisto aj informačný displej pred vodičom má len skromnú veľkosť. A kritiku si zaslúži odraz striebornej lišty na skle spolujazdca, čo ruší vodiča pri pohľade do pravého bočného zrkadla.
Vysokovýkonný 1,5-litrový benzínový motor VTEC turbo sa montuje do tohto auta od jari 2019. V testovanom aute sme mali automatickú prevodovku CVT, nechýbali ani páčky pod volantom na manuálne radenie a režim Sport. Inak sa montuje pod kapotu HR-V 6° manuálna prevodovka. Automatika je spoľahlivá, v meste robí neoceniteľné služby a dynamické vlastnosti auta môžeme iba chváliť. Pri rýchlom prejazde zákrut má auto výbornú stabilitu. Malým mínusom je slabšia zotrvačnosť.
Vpredu i vzadu sú parkovacie senzory, ako aj kamera, ktorá sa aktivuje pri cúvaní. Zároveň sa k vozovke sklopí pravé vonkajšie zrkadlo. Dobré služby robí tempomat (avšak nie je adaptívny), asistent rozjazdu do kopca i stierače ovládané senzorom. Radiaca páka automatickej prevodovky je výborne tvarovaná a dobre sa s ňou pracuje. Počas jazdy je v kabíne celkom ticho, najviac ruší hluk od pneumatík.
Novým prírastkom pre HR-V v roku 2019 je výkonný 1,5-litrový motor VTEC Turbo, ktorý Honda prvý raz použila v najnovšej generácii modelu Civic. Táto výkonná jednotka sa dodáva len pre nový model HR-V Sport. Tento štvorvalcový motor umožňuje kompaktnému crossoveru dosahovať lepšie jazdné vlastnosti a špičkový výkon 134 kW (182 koní) pri 5 500 ot./min. V štandardnej výbave je šesťstupňová manuálna prevodovka a maximálny krútiaci moment 240 Nm sa dosahuje od 1 900 ot./min. do 5 000 otáčok. S voliteľnou prevodovkou CVT, ktorú sme mali v testovanom aute, dosahuje auto krútiaci moment 220 Nm v rozmedzí od 1 700  do 5 500 otáčok.
Z nuly na 100 km/h zrýchli HR-V Sport s manuálnou prevodovkou  za 7,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 215 km/h. S prevodovkou CVT zrýchli z nuly na 100 km/h za 8,6 sekúnd a maximálna rýchlosť je 200 km/h.
Exkluzívny riadiaci softvér pre Európu simuluje sedem prevodových stupňov a poskytuje optimalizovanú zmenu prevodov. Systém Fast Off napríklad rozpozná, kedy je vodič pripravený na predbiehanie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo zozadu, systém Fast Off zachová vysoké otáčky motora, aby bol pripravený na dokončenie predbiehania.
Pri testovaní sme jazdili dynamicky, využívali sme razantné zrýchľovanie, ako aj maximálny diaľničný limit. Jazdili sme však plynulo a využívali dojazd pri obmedzení rýchlosti. V kombinovanom režime sme dosiahli priemernú spotrebu 6,8 litra (na diaľnici bola priebežná spotreba 6,9 litra); pri stovke sme jazdili s tempomatom za 5,1 litra. Dojazd na jednu nádrž benzínu bol 500 km.
Inžinieri Hondy mysleli naozaj na všetko; aj malé detaily, ako napríklad zapustené kľučky dverí a zaoblené zadné okná, sa ukázali pre vodiča ako praktické. Honda HR-V Sport je kombináciou elegancie kupé s praktickosťou a výkonom SUV. Tvar karosérie HR-V pripomína kupé, má dynamický a športový vzhľad, ktorý dopĺňajú rukoväte zadných dverí, integrované v zadnom stĺpiku. Honda HR-V s nápadnými svetlami, výraznými elegantnými líniami, športovým zadným spojlerom vo farbe karosérie, elegantnými strešnými lyžinami a otvárateľnou panoramatickou sklenou strechou vytvára skvelý dojem zvonku, pričom ten pretrváva aj vnútri auta.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda HR-V 1,5 VTEC turbo

Objem motora (cm3)    1 498
Výkon (kW/k)         134/182
Krútiaci moment (Nm)     220
Max. rýchlosť (km/h)     200
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,0
(Skutočná spotreba pri teste 6,8)

Cena testovanej verzie 26 000 €    
Najlacnejšia verzia 18 500 €


+ Výrazné plusy

Variabilné usporiadanie vnútorného priestoru
Široký sortiment pokročilých technológií
Výborné dynamické vlastnosti, stabilita v zákrute
- Najväčšie mínusy
Malá zotrvačnosť auta, hluk od pneumatík
Odkladacie priehradky sú malé a je ich málo







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.