Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Tvrdá skúška v púšti pre SEAT Tarraco (22.03.2019)

Pole piesočnatých dún, dlhé 22 kilometrov a široké 5 km, obsahuje celé horstvá z piesku, rozmanitý terén a extrémne  teploty. To sú prekážky, ktoré musel prekonávať SEAT Tarraco na najväčšej púšti v Maroku. V priebehu niekoľkých hodín sa menila teplota od 0 do 50 stupňov Celzia. Práve púšť je jedným z miest na našej planéte s najväčšími teplotnými rozdielmi, kde teplota dosahuje cez deň  50 stupňov Celzia a v noci klesne na bod mrazu. Preto je dôležité, aby vonkajšia teplota neovplyvňovala interiér vozidla a vodiča.
„Ideálna, komfortná teplota je 21,5°C a funkcia automatickej klimatizácie s označením Auto samočinne reguluje teplotu v kabíne vozidla,“ hovorí María García, konštruktér vývojového oddelenia značky SEAT. „Trojzónová automatická klimatizácia, ktorá sa dá pre zadnú časť kabíny nastavovať aj z druhého radu sedadiel, poskytuje posádke individuálny tepelný komfort i v takých náročných podmienkach.“
Cesta k dunám je plná kamenistého, nerovného terénu, čo si vyžaduje po celý čas presnosť a zručnosť v riadení. Tarraco má tlmiče pruženia s adaptívnou reguláciou, ktoré modifikáciou svojej charakteristiky automaticky prispôsobujú tvrdosť podvozka povrchu a štýlu jazdy. „Systém dokáže reagovať na nerovnosti povrchu v zlomkoch sekundy, čím uľahčuje jazdu v teréne,“ vysvetľuje Stefan Ilijevic, šéf oddelenia predvývoja, patentov a inovácií SEAT.
Duny dosahujú veľkosť katedrály. Krajinu v tejto oblasti charakterizujú pôsobivé piesočné duny, ktoré môžu mať výšku až 150 metrov, podobne ako katedrála  Sagrada Familia v Barcelone. Jazda do kopca a po piesku si preto vyžaduje prispôsobenie asistenčných systémov. „Napríklad pred výjazdom do piesku musíme deaktivovať stabilizačný systém, aby sme zabránili zabrzdeniu kolies a umožnili im voľne sa otáčať, kým sa obnoví trakcia na sypkom povrchu,“ odporúča Stefan Ilijevic.
Nájsť  čerpaciu stanicu paliva uprostred púšte je takmer nemožné. Hoci má Tarraco palivovú nádrž s objemom 60 litrov, nie je to nič oproti 50 dňom, ktoré dokáže ťava prejsť bez vody. „Jazda v piesočných dunách si vyžaduje veľký výkon, ktorý zvyšuje spotrebu paliva. Našťastie máme dostatočne veľkú palivovú nádrž,“ hovorí Stefan Ilijevic.
Ako deň postupuje, farba púšte sa mení z oranžovo-červenej na žiarivú zlatú. Kopce dún a priehlbiny medzi nimi vytvárajú tiene, ktoré sťažujú orientáciu v teréne, no reflektory full LED modelu Tarraco jasne osvetľujú trasu. „Počas fázy vývoja strávili komponenty (predné reflektory a zadné skupinové svetlá) 10 dní v klimatickej komore pri extrémnych teplotách, pohybujúcich sa od -40 do +90°C, aby sa overila ich odolnosť a zabezpečila neobmedzená funkčnosť aj v najnáročnejších podmienkach, ako je jazda po púšti,“ zdôrazňuje konštruktér automobilky SEAT.






späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.