Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Tarraco 2,0 TDI Style (04.03.2019)

Najväčší zo španielskych SUV.
Tarraco je väčší súrodenec modelu Ateca a v súčasnosti vlajková loď španielskej značky. Je to SUV pre sedem pasažierov, takže znesie porovnanie napríklad so Škodou Kodiaq. Namiesto verzie s najsilnejším motorom a pohonom všetkých kolies, ktorá využíva automatickú prevodovku a má najbohatšie vybavenie, sme zvolili na testovanie najlacnejšiu verziu s výbavou Style.
Pod kapotou sme mali klasický dvojlitrový dieselový motor spolupracujúci s manuálnou  6° prevodovkou; tento SEAT Tarraco má pohon predných kolies. Už
na prvý pohľad pôsobí Tarraco moderne a s vybavením Style určite nie je žiadnym „ľudovým“ SUV. Má napríklad automatickú klimatizáciu (za príplatok môže byť trojzónová). Ďalej sú tu parkovacie senzory vzadu, sklápanie zadných operadiel z batožinového priestoru, dažďový a svetelný senzor, asistent rozjazdu do kopce a iné užitočné funkcie…
Nechýba ani stráženie jazdného pruhu, to sa však nevypína tlačidlom, ale musíte ho vypnúť prostredníctvom dotykovej obrazovky. A keďže sa systém automaticky zapína po každom naštartovaní motora, veľmi rýchlo vás to začne otravovať. Takáto chybička krásy vynikne o to viac, že v aute nechýbajú iné ovládače jednotlivých funkcií, ktoré sú logicky rozmiestené.
Všimli sme si, že predné sedadlá sú pohodlné, avšak chýba im výrazné tvarovanie. Sedadlá v treťom rade sú skôr núdzové, takže najskôr poslúžia ako núdzové, najmä na prepravu malých detí. Sedadlá v druhom rade sú posuvné o 17 centimetrov a teda sa dá hľadať kompromis medzi miestom pre cestujúcich v druhom a treťom rade, respektíve ak potrebujete viac priestoru v kufri.
Sedačky sú rozdelené v pomere 40:20:40 a dajú sa sklápať i z batožinového priestoru. Pri obsadení všetkých 7 miest je objem batožinového priestoru iba 230 litrov. No ak je sklopený tretí rad sedadiel, kufor má objem 700 litrov (5-miestna verzia 760 l). Maximum je 1 775 litrov pri sklopení sedadiel v 2. a 3. rade. Kufor má pravidelné tvary, pričom udávaný objem platí v momente, keď je druhý rad sedadiel posunutý maximálne dopredu. Pravidelne tvarovaný kufor poteší i náročnejších motoristov, tým viac, že v ňom nechýbajú háčiky alebo poličky na drobnosti. A sklopením sedačiek získate takmer rovnú ložnú plochu.
SEAT ponúka dva benzínové motory a jeden dieselový v dvoch výkonnostných verziách. V prvom prípade ide o  1.5 TSI s výkonom 110 kW a 2.0 TSI so 140 kW. Menší z nich spolupracuje s manuálnou prevodovkou a poháňa kolesá na prednej náprave, silnejší dvojliter je v ponuke len s vyššou výbavou Xcellence, výhradne ako 4-kolka s automatikou DSG.
Rovnaké výkony dosahuje i dvojlitrový turbodiesel TDI, pričom testovaný exemplár disponoval 110 kilowattmi. Jeho šesťstupňová manuálna prevodovka reaguje spoľahlivo a s pohonom predných kolies sme bez ťažkostí zvládali i jazdu lesnými cestičkami. Páka má vhodný tvar, máte ju poruke a jednotlivé rýchlosti sa dajú v krátkych dráhach a presnej kulise zaradiť pohotovo. Len v prípade, ak budete chcieť dynamicky zrýchľovať, nevyhnete sa častejšiemu podraďovaniu. Z nízkych otáčok sa totiž motor preberá k životu zvoľna, pričom poriadne zaberie až nad hranicou 1700 otáčok. Načim dodať, že za 33 750 € môžete mať s rovnakým motorom aj štvorkolku a automatickú prevodovku.
Na rozdiel od vyšších výbav s adaptívnym podvozkom je testované Tarraco vybavené klasickými tlmičmi, teda podvozok je naladený tuhšie. Ak je auto obsadené aspoň 5 pasažiermi s batožinou, podvozok je – aj na nekvalitnej vozovke – zreteľne istejší. Jeho hmotnosť je takmer 1,6 tony a spotreba pri jazde s ľahkou nohou sa približuje šiestim litrom. Inak stúpa k siedmim litrom nafty, na diaľnici je to necelých osem. Auto má dobré jazdné vlastnosti a pri rozhodovaní o jeho kúpe môže zavážiť aj bohaté štandardné vybavenie, kde nechýba nič dôležité.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

SEAT Tarraco 2,0 TDI

Objem motora (cm3)      1 968
Výkon (kW/k)                110/150
Krútiaci moment (Nm)    340
Max. rýchlosť (km/h)      202
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 9,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4
(Skutočná spotreba pri teste 7,5)

Cena testovanej verzie 29 730 €    
Najlacnejšia verzia 27 560 €

+ Výrazné plusy

Dobre fungujúci podvozok
Priestranná kabína, variabilita
Bohaté vybavenie už v základe
- Najväčšie mínusy
Vypínanie systému stop&start
Vyššia spotreba







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.