Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
SEAT vstupuje do sveta elektrickej mobility (01.03.2019)

Prvým automobilom značky SEAT s elektrickým pohonom, skonštruovaným na báze stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen, je el-Born. Táto štúdia dokumentuje úsilie španielskej automobilky SEAT poskytovať trvale udržateľnú mobilitu v meniacom sa svete. Elektrický automobil prináša najmodernejšiu konektivitu a funkcie pre autonómnu jazdu. Akumulátorová batéria elektrického pohonu sa dá nabiť za 47 minút, pričom umožní dojazd do 420 km.
SEAT el-Born bude mať premiéru pred pozvanými zástupcami médií na podujatí Volkswagen Group Night večer 4. marca 2019, pred verejnou premiérou na ženevskom autosalóne.
Štúdia je pomenovaná po jednej z najikonickejších štvrtí El Born v Barcelone. Tá bola inšpiráciou pre dizajnérov a konštruktérov značky SEAT, ktorí vytvorili športovo ladené vozidlo s najmodernejšou technológiou elektrického pohonu. Je skonštruované a vyvinuté v Barcelone a v sériovej podobe sa bude vyrábať v závode Zwickau koncernu Volkswagen v Nemecku. SEAT bude druhou značkou koncernu, ktorá začne ponúkať auto s elektrickým pohonom na báze stavebnice MEB. Sériový model by sa mal dostať do predaja v roku 2020.  
S akumulátorovou batériou uloženou v podlahe karosérie medzi nápravami, čo prináša výhodne nízke ťažisko vozidla, má SEAT el-Born dojazd do 420 km. Významnou výhodou je možnosť nabiť batériu na 80 % z dostatočne výkonnej verejnej nabíjacej stanice za 47 minút, vďaka kompatibilite s rýchlonabíjačkou na jednosmerný prúd s príkonom 100 kW, čo prispieva k zmene pohľadu na vozidlá s elektrickým pohonom. Štúdia je vybavená (okrem širokej škály asistenčných systémov) aj funkciami pre autonómnu jazdu. Pohybuje sa na 20“ pneumatikách.
Elektromotor s výkonom 150 kW (v prepočte 204 k) umožňuje vozidlu dosiahnuť rýchlosť 100 km/h z pokoja za iba 7,5 sekundy – čo je viac ako dostatočné pre každú situáciu v premávke.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.