Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Leon si potykal so zemným plynom (11.01.2019)

SEAT vylepšil verziu populárneho modelu Leon, poháňanú stlačeným zemným plynom CNG, novým motorom 1.5 TGI a integráciou troch nádrží na plyn pre predĺženie dojazdu. Štvorvalec poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Celkový objem nádrží 17,7 kg stlačeného plynu umožňuje normovaný dojazd 500 km na CNG, vďaka automatickému prepnutiu na benzín po vyčerpaní plynu má vodič k dispozícii dodatočný dojazd 150 km k najbližšej čerpacej stanici na CNG.
Leon TGI Evo bude navyše už čoskoro po prvý raz dostupný aj vo verziách vybavenia FR a Xcellence. Vyrábajú ho v závode SEAT Martorell, pričom nadväzuje na úspech modelov Leon TGI a Leon ST TGI vylepšenou technológiou, ktorá zvyšuje jeho šance na trhu. A ďalej posilňuje ponuku automobilov na CNG. Značka SEAT mala dosiaľ v programe verzie CNG u modelov Ibiza, Mii a Arona. Teraz sa k nim pripájajú Leon TGI Evo a Leon ST TGI Evo.
Moderný turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva 1.5 TGI (konštrukčne odvodený od benzínového motora 1.5 TSI) je štandardne vybavený systémom stop-štart. Motor má prepĺňanie turbokompresorom s variabilnou geometriou turbíny, čo znamená maximálnu efektivitu. Pri adaptácii na pohon CNG boli rekonštruované niektoré komponenty motora, ako piesty s chrómovo-niklovou povrchovou úpravou, zosilnené sedlá ventilov a zväčšené ventily pre zlepšenie výmeny plynov vo valcoch.
Motor Leonu TGI Evo dosahuje výkon 96 kW (130 k) pri 5 000 otáčkach za minútu, čo predstavuje zvýšenie o 15 kW (20 k) oproti predchádzajúcemu motoru na CNG s objemom 1,4 litra. Nový motor dosahuje maximálny krútiaci moment 200 Nm v pásme otáčok od 1 400 do 4 000 min. Štvorvalec poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG.  Výrobca udáva maximálnu rýchlosť 205 km/h.
Rovnako ako ostatné modely SEAT s pohonom na CNG, aj Leon TGI Evo používa benzín ako alternatívne palivo po vyčerpaní zásoby plynu. Jeho zásoba je teraz väčšia vďaka použitiu troch nádrží. SEAT Leon TGI Evo má jednu kovovú nádrž na plyn a dve nádrže z ľahkého uhlíkového kompozitu. Celkový objem nádrží 17,7 kg stlačeného plynu umožňuje dojazd 500 km na CNG, vďaka automatickému prepnutiu na benzín po vyčerpaní plynu má vodič k dispozícii dodatočný dojazd 150 km k najbližšej čerpacej stanici na CNG.
SEAT patrí k propagátorom pohonu stlačeným zemným plynom, ako existujúcim a dostupným alternatívnym palivom. Preto má najširšiu ponuku modelov na CNG v Európe, ktoré sa predávajú najmä v Španielsku, Nemecku a Taliansku. Technológia CNG pomáha znižovať emisie CO2 a NOX, zákazníkom prináša zníženie prevádzkových nákladov vďaka nižšej cene paliva oproti vozidlám s naftovým a benzínovým motorom, pričom čas tankovania plynu je s nimi porovnateľná.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.