Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Nový asistent pre SEAT Tarraco chráni cyklistov (17.12.2018)

Automobil, ktorý dáva pozor na cyklistov. Aj takto sa dá označiť nové SUV SEAT Tarraco s asistenčným systémom registrujúcim prítomnosť cyklistov v premávke. Načim dodať alarmujúci údaj, že cyklisti sa podieľajú na 8 % percentách všetkých dopravných nehôd v Európe. Tarraco upozorní vodiča akustickým a vizuálnym výstražným signálom alebo dokonca automaticky brzdí, ak hrozí kolízia s cyklistom na ceste. Pri rýchlosti 72 km/h začne vozidlo brzdiť 20 metrov pred možnou kolíziou s cyklistom, jazdiacim v rovnakom smere ako automobil.
Konštruktér španielskej automobilky SEAT a jeho dvaja priatelia, vášniví cyklisti, sa vydali na cestu, aby predviedli, ako funguje nový asistenčný systém. Za volantom Seatu Tarraco sedí Esteban Alcántara, ktorý je zodpovedný za aktívne bezpečnostné systémy u značky SEAT. Počas jazdy dobieha cyklistov, jazdiacich v rovnakom smere. Keď sa k nim priblíži, radar na prednej časti vozidla zaregistruje cyklistov a na základe trajektórie a rýchlosti automobilu i cyklistov aktivuje opatrenia, aby zabránil možnej kolízii.
Keď asistenčný systém v Seate Tarraco zaregistruje hroziacu kolíziu, s predstihom 1,5 alebo 2 sekundy aktivuje akustické a vizuálne výstražné upozornenie. Ak vodič nereaguje, auto začne automaticky núdzovo brzdiť v čase 0,8 až 1 sekunda pred hroziacou kolíziou. Podľa konštruktéra značky SEAT v reálnej situácii (v premávke) to znamená, že pri jazde rýchlosťou 72 km/h auto začne reagovať približne 20 metrov pred možnou kolíziou.
Tento asistenčný systém absolvoval počas vývoja 1 200 testov; opakované testy znamenali 450 rozličných scenárov v premávke. „Simulácie sa uskutočňovali v rozličných reálnych jazdných podmienkach. Na reprodukovanie vlastností rozličných účastníkov premávky (chodcov alebo cyklistov) boli použité špecifické štruktúry pri testoch reakcie vozidla na rozličné situácie,“ vysvetľuje inžinier.
Alcántara zdôrazňuje, že asistenčné systémy sú veľkou pomocou pre vodiča: „Aktívne bezpečnostné systémy zohrávajú čoraz významnejšiu rolu pri ochrane účastníkov premávky a v niektorých prípadoch môžu zabrániť nehodám alebo minimalizovať ich následky.“
Expert automobilky SEAT však zdôrazňuje, že vodič vždy nesie plnú zodpovednosť. „Tento druh asistenčných systémov nenahrádza povinnosť vodiča dávať pozor, rešpektovať dopravné predpisy, znížiť rýchlosť a udržiavať bezpečný bočný odstup pri predbiehaní cyklistu,“ hovorí a pripomína, že cyklisti majú povinnosť jazdiť vpravo, nosiť na hlave cyklistickú prilbu – najmä tam, kde je to predpísané – a nesmú jazdiť v skupine vedľa seba.
 „Vo výskumnom a vývojovom centre SEAT sme citliví na ochranu vodičov, ako aj iných účastníkov premávky,“ zdôrazňuje Esteban Alcántara. „Čoraz viac ľudí nachádza záľubu v tomto športe, preto musíme vo zvýšenej miere propagovať správne chovanie cyklistov na ceste, aby bola zaručená bezpečnosť pre všetkých.“







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.