Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
SEAT poslal inžinierov za polárny kruh (05.12.2018)

Zimné testovanie za polárnym kruhom nie je žiadna oddychová záležitosť. Už o siedmej hodine ráno kontroluje predpoveď počasia v lokalite neďaleko polárneho kruhu Gonzalo Giménez, šéf oddelenia bŕzd a aktívnych bezpečnostných systémov značky SEAT. A dúfa, že deň bude aspoň slnečný, keď už vonkajšia teplota atakuje 25 stupňov pod bodom mrazu.
Rovnako ako on cestuje do švédskeho Laponska každý rok 150 technikov a inžinierov automobilky SEAT, aby uskutočnili takmer 60 testov a najazdili 30 000 kilometrov. V extrémne chladných podmienkach takmer 90 automobilov vzdoruje snehu, ľadu a extrémnym teplotám. Cieľom testov je zaručiť, že všetky systémy budúceho vozidla budú spoľahlivo fungovať aj v extrémnych klimatických podmienkach.
Gonzalo a jeho tím, tvorený 16 inžiniermi a skúšobnými technikmi, sa každý rok vydávajú na miesto, ktoré sa počas 10 týždňov stane ich pracoviskom. Kanceláriou je zamrznuté jazero s plochou 6 štvorcových kilometrov. Vrstva ľadu pod nohami, hrubá 60 centimetrov, umožňuje využívať toto jazero ako skúšobnú trať. Predpokladom pre prácu pri teplote -25 stupňov Celzia je nadšenie, ako aj schopnosť adaptovať sa na akékoľvek podmienky.
Automobily dosahujú svoje limity. Ak sa vozidlo vychýli zo smeru, stabilizačný systém ho musí podchytiť a vrátiť späť. Brzdy, aj všetky systémy musia fungovať. Polovicu trate, dlhej 200 metrov, tvorí asfalt a polovicu ľad. Táto trať slúži na testovanie adhézie pneumatík, čo je častá a kritická situácia najmä na cestách v severských krajinách. Gonzalo sa rozbieha, brzdí na rozličných povrchoch a to celé mnohokrát opakuje. Takýmto spôsobom sa dá jemne doladiť systém ABS, ktorý pomáha vodičovi kontrolovať stabilitu vozidla pri brzdení. Na konci dňa inžinieri analyzujú dáta získané pri testoch a to im umožňuje doladiť rozličné systémy vozidla.
„Keď som sa prešiel do technického centra v závode Martorell, mohol som si vybrať rozličné oddelenia, no vybral som si testy podvozka. Táto práca si vyžaduje vášeň pre autá, vôľu cestovať počas celého roka a schopnosť adaptovať sa na rozmanité podmienky,“ hovorí Gonzalo.
Testy sa vždy začínajú v lete, kedy inžinieri technického centra na tri týždne cestujú do púštnych oblastí. Počas roka navštívia päť kontinentov, na ktorých testujú prototypy vo všetkých poveternostných podmienkach a na všetkých druhoch povrchov.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.