Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Loeb pôjde na Dakar v súkromnom tíme (03.11.2018)

Sebastien Loeb, deväťnásobný majster sveta v rely a aktuálny víťaz  Rely Catalania, v roku 2019 senzačne predstaví  na Rely Dakar v súkromnom tíme  s podporou značky  Red Bull. Táto informácia odznela 31. októbra  na tlačovej  konferencii spoločnosti  Red Bull v Paríži. Famózny Francúz, ktorý má už 44 rokov a minulý víkend vyhral v Španielsku svoje 79. preteky v rely šampionáte WRC, si sadne za volant Peugeotu 3008 DKR a jeho navigátorom bude „starý známy“ Daniel Elena. Pôjde o podobné vozidlo, s ktorým v roku 2017 skončil Loeb na druhom mieste za tímovým kolegom Stéphanom Peterhanselom, pričom na víťaza strácal iba päť minút. Aj začiatkom roka 2018 štartoval na Rely Dakar, no bol nútený odstúpiť po tom, ako jeho spolujazdec utrpel zranenie na dunách v Peru.
Loeb, ako ambasádor skupiny PSA Group, bude súťažiť v automobile značky Peugeot nezávislého francúzskeho tímu PH Sport. Pokúsi sa tak o prvé víťazstvo súkromného jazdca na výnimočných pretekoch Rely Dakar od roku 2000, keď sa z víťazstva tešil Jean-Louis Schlesser na vlastnej bugyne.
V poradí už 41. ročník Rely Dakar sa uskutoční v termíne od 6. do 17. januára 2019 v Peru. Dovedna desať etáp bude mať celkovú dĺžku približne 5 000 kilometrov. Úspechom, ako vždy, bude samotný dojazd do cieľa.
„Počas celej kariéry som vždy bol považovaný za favorita,” vraví Loeb. „Napriek tomu, že ma väčšinou motivuje možnosť víťaziť, považujem za dôležité aj to, aby som sa na trati zabával. Účasť s Danielom na Rely Dakar 2019 vo farbách súkromného tímu, ktorý nepatrí k favoritom, je fantastickou výzvou. Som však na to pripravený: je to niečo podobné, ako moje tri tohtoročné účasti v pretekoch WRC. Úspech v nich ani náhodou nebol zaručený. Navyše, tentoraz štartujem v  súkromnom tíme, čo býva ešte o čosi zložitejšie.”
Obdivuhodný Francúz má za sebou už tri účasti na Rely Dakar a vždy to bolo vo farbách fabrického tímu: pri prvej účasti v roku 2016 skončil s Peugeotom 2008 DKR na deviatom mieste, v roku 2017 bol s Peugeotom 3008 DKR druhý a v roku 2018 musel s Peugeotom 3008 DKR Maxi odstúpiť z priebežného prvého miesta. Loeb štartoval vo vozidlách značky Peugeot aj na diaľkových pretekoch Rely Hodvábna cesta a Rely Maroko.
Na rozdiel od hlavných súperov sa Loeb nebude pred 41. ročníkom Rely Dakar venovať testovaniu v podobe účasti na pretekoch. Namiesto toho sa pred štartom v Lime zameria v decembri na súkromné testovanie súťažného auta tímu PH. Na pretekoch bude čeliť viacerým súperom vrátane bývalých tímových kolegov, ktorými boli Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz. Tí si za ostatných desať rokov pripísali šesť víťazstiev na Rely Dakar. Na štart sa postaví aj Cyril Despres, minulý rok jazdiaci v bugine značky MINI. Vo vozidlách značky Toyota budú súpermi aj bývalí víťazi Nasser Al-Attiyah a Giniel de Villiers.
„Myslím, že všetci títo pretekári budú silnými rivalmi,” dodáva Loeb. „Navyše, vzhľadom na aktuálne predpisy, nemôžem štartovať s aktuálnym Peugeotom 3008 DKR Maxi. Vybrali sme si preto o rok staršie auto so šírkou 2,2 metra. Možno však pred štartom spravíme zopár malých vylepšení na motore. Okrem toho bude na štarte aj viacero nových vozidiel. Takže momentálne naozaj nevieme, nakoľko budeme konkurencieschopní. Šance na víťazstvo má viacero jazdcov a verím, že budeme medzi nimi.”
Etapy Rely Dakar v roku 2019 prvý raz povedú iba jednou krajinou, pričom spojovacie úseky merajú len 2 000 km a približne 70 percent meraných úsekov sa bude jazdiť v pieskových dunách. To je teritórium, kde Peugeot 3008 DKR exceloval v minulosti. Práve na týchto schopnostiach stavia taktiku aj Loeb. Pripomeňme, že v minulosti dosahoval úspechy v rely, na okruhoch, či v Le Mans.
„Mám rád duny, no najdôležitejšie je, aby sme nezapadli,” uzatvára Loeb. „Presne na to sa zameriam i počas testovania, pričom nejaká práca pripadne aj Danielovi, pretože navigovanie v dunách je naozaj náročné. O tom, že opäť pôjdem na Dakar, som sa rozhodol až na poslednú chvíľu, no stále mám chuť víťaziť. Je možné, že oproti ostatným súperom sme pozadu s prípravou. No zároveň som presvedčený, že sme nezabudli to, čo sme sa za ostatné tri roky naučili. Je to dobrodružstvo a teším sa, že ho môžem opäť zažiť.”







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.