Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Extrémne testovaný SEAT Ateca FR (21.03.2018)

Každý nový model pred uvedením na trh podlieha extrémnym testom, aby sa dosiahla vysoká kvalita. Drsné testovanie a následná výsledná kontrola má aj pre značku SEAT vysokú prioritu. A vďaka testovaniu v extrémnych podmienkach –  takpovediac až na hranu –  ponúka SEAT prémiovú kvalitu a 6 rokov garancie na všetky nové modely.
Každý rok zápasí so snehom, ľadom a nízkymi teplotami, ktoré môžu dosahovať až -35 stupňov Celzia, 90 automobilov španielskej značky. Celkovo 150 technikov a inžinierov sa podieľa na 60 testoch. V priebehu štyroch mesiacov najazdia 30 000 km a intenzívne pracujú na overovaní výkonnosti vozidla.
Zasnežené brezové a borovicové lesy, teploty dosahujúce 35 stupňov pod nulou a zamrznuté jazero s hrúbkou ľadu 60 centimetrov tvoria atmosféru okolo testovacej trati počas zimných mesiacov. Pracujú v blízkosti polárneho kruhu a nedávno inžinieri automobilky SEAT preverili v extrémnych zimných testoch limity modelu SEAT Ateca FR.
Zameriavajú sa predovšetkým na hlavné aspekty z hľadiska bezpečnosti jazdy.
Stabilizačný systém: Tento test sa robí na kruhovej trati na zamrznutom povrchu jazera s plochou 6 štvorcových kilometrov. Vonkajšia časť je menej vyhladená ako vnútorná, ktorá je šmykľavejšia. Trakčná kontrola vozidla je zoslabená v rozličných stupňoch a na niektorých modeloch je úplne vypnutá pre športovejšiu jazdu. Keď sa vozidlo vychýli zo smeru, elektronický stabilizačný systém ESC pribrzďovaním kolies koriguje smer jazdy vozidla.
Test bŕzd: 200 metrová trať s dvoma rozličnými povrchmi – s vysokou a nízkou adhéziou. Jedna z tratí je vyhrievaná na teplotu +10 stupňov Celzia, aby sa zabránilo zamrznutiu asfaltu, druhá je schladená na -16 stupňov, aby sa na nej udržal ľad. Tento test pomáha inžinierom kalibrovať protiblokovací systém ABS a asistenčné systémy regulujúce stabilitu vozidla v najextrémnejších podmienkach.
Test nasávacej sústavy: Zmyslom je overiť, či sa vzduchový filter nezanesie snehom, zvíreným iným vozidlom idúcim vpredu. Na simuláciu týchto podmienok musia obidva automobily jazdiť rýchlosťou 80 km/h. Prvé vozidlo vytvára oblak zvíreného snehu, druhé vozidlo idúce za ním má na prednej časti namontovaný merací valec. Podľa množstva zachyteného snehu sa výsledok potvrdzuje alebo koriguje. Vzdialenosť medzi dvoma automobilmi je pri teste konštantne 40 metrov na trase dlhej 50 km.
Analýza kontaktného hluku: Vodič a technik sa snažia odhaliť každý zvuk, ktorý preniká do kabíny a nájsť jeho zdroj. Kvôli extrémne nízkym teplotám niektoré z troch tisícov súčiastok, z ktorých sa automobil skladá, sa zmrštia a pri kontakte s inými časťami vydávajú zvuky. Na analýzu týchto zvukov automobily jazdia na rozličných druhoch povrchov rozličnými rýchlosťami. Jednou z verzií tohto testu je mnohonásobný prejazd cez trať dlhú 30 metrov s akustickými pásmi rýchlosťou medzi 20 a 30 km/h.
30 000 km intenzívnej prevádzky: To je vzdialenosť, ktorú vozidlá absolvujú v teste odolnosti, používanom na analýzu opotrebovania vozidla počas mnohých rokov prevádzky. V tomto prípade automobily jazdia po normálnych cestách, pokrytých snehom a ľadom. V priebehu testu vodiči zaznamenávajú vlastnosti vozidla a tieto informácie inžinieri analyzujú neskôr.
Toto je iba päť z takmer šesťdesiatych rozličných druhov extrémnych testov, ktoré musí automobil absolvovať. Všetky tieto testy sú v súčasnosti oveľa dôležitejšie ako v minulosti kvôli integrácii čoraz komplexnejších elektronických systémov, vďaka ktorým môže vodič bezpečnejšie jazdiť na všetkých druhoch ciest v rozmanitých klimatických podmienkach. 







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.