Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Mitsubishi L200 2,5 DI-D (20.07.2007)

Všestranne využiteľný off road
Tí, ktorí majú záľubu v pick-upoch, si určite prídu na svoje, ak sa rozhodnú pre kúpu  Mitsubishi L200. Charakterizuje ho masívna predná maska s príťažlivým dizajnom, ktorý je markantný aj pri pohľade zboku, keď vynikajú oblé tvary tohto vozidla. Vo zdvojenej kabíne sa pohodlne odvezie päť osôb.
Hoci prístrojový panel pôsobí na prvý pohľad jednoducho, v skutočnosti je v kabíne výborná ergonómia, ovládače sú rozmiestnené prakticky a nechýba ani dostatok odkladacích priestorov. Vyznávačom komfortu je určená široká lakťová opierka na zadnej lavici s dvoma držiakmi na plechovky. Príjemné pôsobí diskrétne nočné osvetlenie okolia stredovej konzoly.
Sila a spoľahlivosť: Všestranná využiteľnosť vyhovuje požiadavkám aktívneho životného štýlu. V aute sa snúbi sila so spoľahlivosťou. Osvedčená technológia 4WD má svoj pôvod v odskúšaných technológiách na športových zápoleniach. Dve radiace páky v strede pod prístrojovým panelom majú svoje presné určenie: väčšia je na preraďovanie rýchlostných stupňov, menšia na voľbu pohonu kolies (zadná náprava, všetky štyri kolesá alebo štvorkolka s uzáverom diferenciálu, resp. s redukciou).
Nákladný priestor vymedzuje plocha 1,33 x 1,44 m, na ktorú možno uložiť hmotnosť až 900 kg. Tento priestor sa dá prekryť ľahko montovateľnou strechou, ktorá tvorí kompaktný, oku lahodiaci dizajnérsky celok. Zadné okno pôvodnej kabíny je elektricky otvárateľné a v horúcich júlových dňoch sa nám jeho otvorenie osvedčilo pri bezprievanovom vetraní interiéru.  Keď bolo zadné „okno“ zatvorené, pri jazde v noci sa v ňom zrkadlil prístrojový panel, čo pôsobilo rušivo – až natoľko, že vodič strácal orientáciu o polohe vozidiel, jazdiacich za ním.
Parkovacie senzory: Len 5-stupňová mechanická prevodovka sa ukázala ako nevýhodné riešenie, zišiel by sa aj 6. prevodový stupeň. Najmä na diaľnici nám chýbal. Krútiaci moment je však dostatočný, takže so zrýchľovaním sme nemali problémy a presvedčili sme sa, že s týmto pick-upom sa dá jazdiť celkom svižne a  plynulo. Veľmi sa nám osvedčili zadné parkovacie senzory.
Nové Mitsubishi L200 je poháňané vysoko výkonným vznetovým preplňovaným agregátom so vstrekovaním common-rail a s objemom 2,5 litra. Jeho výkon je 100 kW, takže poskytuje dostatočnú silu pre efektívny pohon. Samozrejme, náročnejší zákazník si dokúpi za necelých 40 000 Sk úpravu RalliTronic s výkonom 123 kW (167 k) a krútiacim momentom 402 Nm.
Aktívna bezpečnosť: Vďaka unikátnemu pohonu 4WD Super Select je Mitsubishi L200 jediným pick-upom, ktorý umožní jazdu s pohonom štyroch kolies na akomkoľvek povrchu vrátane suchého asfaltu. Sytém Super Select navyše obsahuje bezpečnostný systém aktívnej kontroly stability a riadenia trakcie M-ASTC. Štandardná výbava zahŕňa aktívne prvky bezpečnosti ako ABS a EBD (rozdelenie brzdného tlaku) alebo pasívne prvky v podobe airbagu vodiča a spolujazdca. Podvozok s rebrinovým rámom bol navrhnutý úplne nanovo, v súlade s programom vývoja zvýšenej nárazovej bezpečnosti; zaisťuje lepšiu tuhosť karosérie.
Jazda v teréne: V teréne sme si overili schopnosti japonského pick-upu  s troma diamantmi v znaku a boli sme na výsosť spokojní. Konštrukcia podvozka s listovými perami a rebrinovým rámom umožní prejazd aj väčšími terénnymi nerovnosťami. Po uzatvorení diferenciálu a zapnutí redukcie sme zvládli i príkre stúpania, nehovoriac o bezpečnom prejazde pri bočnom náklone okolo 40 stupňov. Na ceste je zrýchlenie na prvý a druhý prevodový stupeň váhavé, no potom – na trojke a štvorke – sa citeľné zlepší. Brzdy účinkujú spoľahlivo a ťažký pick-up bez problémov zastavia. Ovládanie spojky je mäkké, zaberá plynulo.
Po prekonaní 700 km (čo je dojazd na jednu palivovú nádrž s objemom75 litrov) sme v kombinovanom režime zaznamenali priemernú spotrebu 9,5 litra na 100 km. Nevyhýbali sme sa pritom ani stredne ťažkému terénu a diaľnici. Výrobca deklaruje spotrebu 8,6 l. Môžeme konštatovať, že ako pracovné vozidlo je Mitsubishi L200 veľmi dobré auto, ktoré odporúčame najmä do terénu. Verzia Invite sa predáva za 820 000 bez DPH a s vybavením Intense stojí 980 000 Sk bez DPH.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Mitsubishi L200 2,5 DI-D
Objem motora (cm3)    2 477
Výkon (kW/k)        100/136
Krútiaci moment (Nm)    314
Max. rýchlosť (km/h)    167
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    14,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,6
Cena testovanej verzie 980 000 Sk (bez DPH)
+ Plusy
Dostatočný krútiaci moment
Sťahovacie zadné sklo
Ľahko montovateľná prídavná strecha
- Mínusy
Chýba 6. prevodový stupeň
Slabšia akcelerácia pri rozbiehaní







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.