Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Mini Cooper 1,6 D (04.07.2007)

Rozkošný knedlík vzbudzuje apetít
To je božské auto! – nezdržala sa jedna zo známych pri pohľade na Mini Cooper najnovšej generácie. I mladí muži sa s obdivom zahľadeli na legendu, ktorá má svojich predkov v polovici minulého storočia. Vtedy navrhol legendárny Alec Issigonis automobil, ktorému sa čoskoro začalo hovoriť knedlík. A v roku 1959 ho predstavili verejnosti.
Na vozovke bol pri jazde ako prilepený a keď zvíťazil vo svojej kategórii na povestnej rely Monte Carlo, nebolo pochybností o jeho kvalitách. V lete prevzala naša redakcia na testovanie dieselový model 1,6 D, uvedený na salóne v Ženeve tohto roku. Vďaka svojmu výkonu 80 kW (110 k), no najmä krútiacemu momentu až 240 Nm sa s ním dá „vystreliť“ ako z dela.
Páčky z minulého storočia: Štartuje sa tlačidlom, na prístrojovom paneli dominujú páčkové prepínače z raného obdobia motorizácie a predovšetkým mohutný rýchlomer v strede. V ňom je integrovaný zaujímavý prvok v podobe slniečka, ktorého lúče svietia výraznou oranžovou farbou. Keď sa „minú“ – znamená to, že v nádrži je len núdzová zásoba paliva na dojazd. Súčasťou čalúnenia dverí sú charakteristické oblúky.
Volant s malým priemerom a hrubým vencom dobre padne do ruky; je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne. Na jeho ramenách sú tlačidlá na ovládanie audiosústavy a tempomatu. Ten nám prišiel vhod najmä na dlhej trase, lebo poskytol vysoký jazdný komfort a vplýval na nízku spotrebu. Tá bola pri 90-ke len necelé 4 litre, ale  pri športovej jazde sa nám nepodarilo v kombinovanom režime udržať priemer 4,4 l/100 km (údaj výrobcu). Náš priemer v reálnej premávke a pri maximálnom využívaní šiesteho rýchlostného stupňa bol 5,8 litra.
Výhrada voči kulise: Veľmi vhodne je umiestnená páka radenia a výdatnou pomôckou sú veľmi presné cúvacie senzory. Veľkú výhradu však máme voči radiacej kulise, keďže jednotka i spiatočka sa radia z neutrálu vľavo dopredu. V náhlivosti sa nám neraz stalo, že namiesto jednotky sme na križovatke zaradili spiatočku a nechtiac sme sa rozbiehali dozadu...
Ak si nezapnete pred jazdou pásy, ozve sa netradičný (melodický) zvukový signál. Všetky sedadlá sú anatomicky dobre tvarované, avšak subtílna lakťová opierka prekáža pri manipulácii s nastavením sklonu operadla. Po jeho sklopení sa nasadá dozadu – vďaka automatickému posunu sedadiel – bez väčších ťažkostí. Vzadu sa sedí ako vo vaničke, no vystupovanie z tejto pozície si vyžaduje malé akrobatické cvičenie. Chválime držiaky za lakťovou opierkou, ktoré aj pri prejazde ostrých zákrut bez problémov udržia dvojlitrovú plastovú fľašu. Pod dvoma strešnými oknami, ktoré sa dajú vyklápať (resp. prvé z nich aj odsúvať) sú praktické roletky, chrániace pred slnečnými lúčmi.
Projektil na ceste: Dieselový Cooper je doslova projektilom na ceste, ktorý poriadne prekvapí nejedného šoféra za volantom väčšieho vozidla. Má výborné zrýchlenie, tlačidlom Sport sa badateľne zmení charakteristika podvozku, ale odporúčame opatrne zaobchádzať s brzdami, lebo pri prudkom stlačení pedálu môže auto nervózne poskakovať na ceste.
Cena základného modelu je 702 000 Sk. Testovaná verzia so všetkými fajnovosťami, ako sú vyhrievané sedadlá za 10 000 Sk, špecifický poťah interiéru (51 000), športový kožený volant (4000), elektricky ovládané sklené strešné okno (35 000), xenónové reflektory (24 000), zadné parkovacie senzory  (11 000), športové sedadlá (11 000), tlačidlo Sport (4600) a iné, stojí 986 000 Sk.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Mini Cooper 1,6 D
Objem motora (cm3)    1 560
Výkon (kW/k)        80/110
Krútiaci moment (Nm)    240
Max. rýchlosť (km/h)    195
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4
Cena testovanej verzie 986 000 Sk Základná verzia 702 000 Sk
+ Plusy
Vyklápacie strešné okná kryté roletkami
Anatomicky tvarované sedadlá
Celkové riešenie volantu
- Mínusy
Minimálne rozlíšenie pozície jednotky a spiatočky
Nervózny podvozok pri razantnej jazde







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.