Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Leon ST 1,2 TSI Style (02.12.2017)

Pozvanie na dlhé výlety s komfortom.
Ďalší krok vpred urobila španielska značka SEAT s najmodernejšou technológiou. Nový model Leon má všetky dôležité atribúty: komfort, technológiu i kvalitu. Šéf dizajnérov značky SEAT Alejandro Mesonero-Romanos pripomenul, že vzhľad auta nemusel byť zmenený, iba zvýraznený a osviežený. Toto samozrejme platí aj v súvislosti s verziou kombi, ktorú sme testovali s malým benzínovým motorom. Dodajme, že kombi Leon ST má na Slovensku podiel až 67 percent z celkového predaja Leonov.
Osobitnú zmienku si zaslúži nové, výrazne vylepšené osvetlenie vozidla. Reflektory aj zadné skupinové svetlá sú kompletne vytvorené technológiou Full-LED, ktorá zabezpečuje dobrý výkon aj v extrémnych poveternostných podmienkach. Rovnako smerovky a svetlá do hmly sú vytvorené z LED, pričom hmlovky prisvietia do zákruty po otočení volantom. Určitú dávku exkluzivity dodávajú Leonu Combi strešné nosiče.
V interiéri je nová, vysoká stredová konzola s posuvnou lakťovou opierkou, držiakmi na poháre a tlačidlom elektrickej parkovacej brzdy s prídavnou funkciou Autohold (krátke pribrzdenie auta v kopci). Pri cúvaní sa aktivujú senzory (sú vpredu i vzadu), ktoré na malom monitore signalizujú približovanie kombíka k prekážke grafikou, aj akusticky.
Výbava Style, ktorú sme mali v testovanom Leone, neobsahuje bezkľúčové odomykanie auta, ale má napríklad duálnu klimatizáciu a rádio s pamäťou na 15 staníc FM. Na volante sú ovládače rádia, telefónu a informačného systému, ktorý posúva údaje v dvoch smeroch.
Šesť rýchlostných stupňov sa mení manuálne, radiaca páka dobre padne do dlane. Tempomat sa ovláda na samostatnom satelite vľavo pod volantom. V porovnaní s verziou 1,4 TSI, ktorú sme testovali na jar 2017, sme nemali v aute vyhrievané sedadlá. Na zvislej stredovej konzole sú prehľadne usporiadané ovládače duálnej klimatizácie a ventilácie; poteší tiež ovládanie hlasitosti rádia tradičným otočným gombíkom. Čiže nie je potrebné vyťukávanie na dotykovom monitore...
Batožinový priestor ponúka veľkorysý základný objem 587 litrov, ktorý sa po sklopení zadných operadiel zväčší na 1 470 litrov. Z hľadiska motoristu je praktické jednoduché sklápanie zadných sedadiel z kufra. Roletu v batožinovom priestore odsuniete jednoduchým zatlačením jej konca.
V zákrute Leon ST dobre drží zvolenú stopu, brzdy reagujú pohotovo a dostatočne razantne, ergonómia je výborná. Malý motor však neposkytne autu viac ako len priemerné zrýchlenie, s čím treba počítať najmä pri predbiehaní.
Ani napriek všemožnej snahe o ekonomickú jazdu sa  nám nepodarilo stiahnuť údaj o priemernej spotrebe: 6,3 litra. Kým Leon ST 1,4 TSI (zistená priemerná spotreba 6,4 litra) má dojazd 500 kilometrov, jeho súrodenec Leon ST dosiahol s menším benzínovým motorom 1,2 TSI dojazd až 700 kilometrov. S týmto výsledkom sme boli veľmi spokojní.
Ekonomický štýl jazdy znamenal priebežnú spotrebu 4,7, respektíve 5,7 litra – jazdili sme s tempomatom po rovine rýchlosťou 100, respektíve 130 km/h. Podobné údaje vykazoval aj motor 1,4 TSI. Keď sme nebrali ohľad na ekonomiku jazdy, bola priebežná spotreba v spomínaných režimoch 5 a 6 litrov, čo nie je až taký veľký rozdiel.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
SEAT Leon ST 1,2 TSI

Objem motora (cm3)      1 197
Výkon (kW/k)                  81/110
Krútiaci moment (Nm)    175
Max. rýchlosť (km/h)      194
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 17 250 €    
Najlacnejšia verzia 13 830 €


+ Výrazné plusy

Veľký batožinový priestor, ergonómia
Vylepšené osvetlenie vozidla
Odsúvanie rolety v kufri jej zatlačením
- Najväčšie mínusy
Len priemerné zrýchlenie
Vyššia spotreba oproti údaju výrobcu







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.