Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Nový SEAT Arona je odpoveďou zákazníkom (08.11.2017)

Kompaktný crossover s najmodernejšími technológiami, asistenčnými systémami a konektivitou – to je Arona. Španieli týmto modelom reagujú na aktuálne požiadavky zákazníkov, ktorým chcú poskytnúť ďalšie možnosti individualizácie. Najmenší v rodine SUV kombinuje výhody väčších. Svieži dizajn, priestranný a pohodlný interiér, dynamické jazdné vlastnosti a výrobcom deklarovaná nízka spotreba paliva v rámci segmentu – týmito atribútmi sa vyznačuje Arona.
Segment kompaktných crossoverov od roku 2015 vzrástol štvornásobne. Niet teda pochybností, že z hľadiska trendu je to veľmi zaujímavý segment. Na jeho obľube sa podieľa všestrannosť modelov, ktoré môžu jazdiť agilne a pritom komfortne na všetkých druhoch ciest, rovnako v mestách, ako aj na diaľniciach a dokonca aj na nespevnenom povrchu. V období od januára do konca augusta 2017 predal SEAT na celom svete 315 000 automobilov, čo predstavuje nárast takmer o 14 % oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka. To je najlepší výsledok od roku 2001.
Nový SEAT Arona (prvý kompaktný crossover značky) mal svetovú výstavnú premiéru na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom len pred mesiacom, ale nie je v tomto roku jedinou novinkou. Ide o tretiu premiéru španielskej značky v roku 2017 – po modernizovanom modeli Leon a po Ibize novej generácie. Predstavuje ďalší krok vpred v rámci najväčšej produktovej ofenzívy značky SEAT v histórii.
Pripomeňme, že v rámci ofenzívy bol uvedený na trh v závere roku 2016 model Ateca a v roku 2018 bude nasledovať nové veľké SUV, ktorého názov zatiaľ zostáva tajomstvom. Vo finále sa bude rozhodovať medzi štyrmi alternatívami. Arona je najmenším členom v rodine SUV značky SEAT; kombinuje výhody kompaktných rozmerov pre mestskú premávku s kvalitami SUV a schopnosťou jazdiť po akomkoľvek povrchu. Arona sa bude vyrábať výlučne v Martorelli – tamojší závod má najväčšiu výrobnú kapacitu v Španielsku.
Stojí za zmienku, že Arona poskytuje mnoho vyspelých asistenčných systémov, ktoré boli doteraz bežné iba vo vyšších segmentoch, ako sú Front Assist, Hill Hold Control, systém rozpoznávania únavy vodiča, dažďový a svetelný senzor a multikolízna brzda. Zákazník si môže objednať aj systémy Rear Traffic Alert, Blind Spot Detection a parkovací asistent, ktorý umožňuje paralelné aj kolmé parkovanie k ceste, ale aj adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control s funkciou Stop&Go (v kombinácii s prevodovkou DSG).
V oblasti konektivity sú k dispozícii prvky, ktoré si zákazníci obľúbili v ostatných modeloch značky SEAT: systém infotainmentu so zaskleným displejom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov), kvalitná cúvacia kamera, priehradka na bezdrôtové nabíjanie telefónu so zosilňovačom signálu GSM, ako aj ozvučovací systém BeatsAudioTM so šiestimi kvalitnými reproduktormi, 8-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom  300 W a subwooferom v batožinovom priestore. Optimálnu konektivitu zabezpečujú systémy Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link. Osobitnú zmienku si zaslúži aplikácia SEAT DriveApp.
Od roku 2018 sa bude dať za príplatok objednať nový digitálny združený prístroj, ktorý má moderný dizajn, vysoké rozlíšenie a rozšírenú funkčnosť. Okrem toho dostane Arona v roku 2018 aj integrovanú interaktívnu hlasovú službu Amazon Alexa, umožňujúcu vodičovi počas jazdy spravovať svoju osobnú agendu, vyhľadávať skladby a body záujmu, počúvať online správy v reálnom čase alebo nájsť najbližšieho autorizovaného predajcu. A to všetko chránené striktným protokolom na ochranu súkromia.
Arona meria na dĺžku 4 138 mm, na šírku 1 780 mm a do výšky 1 543 mm. To sú kompaktné rozmery vhodné pre mestskú premávku, no súčasne je s nimi spojený prekvapujúco priestranný interiér. Ďalšou významnou prednosťou je základný objem batožinového priestoru 400 litrov, ktorý patrí k najlepším v triede. Inak povedané, Arona má väčší batožinový priestor ako momentálne najlepšie predávaný konkurenčný model v segmente. Jeho využiteľnosť zvyšujú praktické detaily, ako štyri kovové háky na upevnenie siete na fixovanie batožiny a dvojitá podlaha, pod ktorou je ďalší úložný priestor. Pri sklopení deleného operadla zadného sedadla dvojitá podlaha vytvára ploché dno zväčšeného batožinového priestoru.
Detailom, ktorý si zaslúži pozornosť, je samosvorný diferenciál XDS, ktorý je súčasťou štandardného vybavenia pri motoroch s výkonom nad 74 kW (100 k). Zväčšená svetlá výška umožňuje jazdu aj mimo spevnených ciest. Niektorí kolegovia – motoristickí novinári – odchádzali z prezentácie už s Aronou, ktorú im poskytol importér na testovanie. Naša redakcia je v poradí a tak naše poznatky z testu vám poskytneme až v roku 2018. Výhodou bude, že zhodnotíme vozidlo, ktoré už bude mať najazdených niekoľko tisíc kilometrov.
Rovnako ako Leon, Ateca a Ibiza aj nový SEAT Arona sa bude vyrábať v štyroch verziách vybavenia: Reference, Style, FR a Xcellence. Dve špičkové verzie vybavenia Xcellence a FR majú rovnakú cenu, no rozdielny charakter. Verzia Xcellence osloví zákazníkov, ktorí hľadajú sofistikovanejší a exkluzívnejší dizajn v kombinácii s komfortnejším a inovatívnejším funkčným vybavením. Verzia FR má športovejší, dynamickejší vzhľad a rozličné prvky vybavenia na zvýšenie pôžitku z jazdy.
Samozrejme, obidve špičkové verzie majú aj veľa spoločných prvkov. Patria k nim napríklad denné svetlá a reflektory z LED, chrómované pozdĺžne lišty strešného nosiča a rámiky bočných okien, lesklé čierne stredné stĺpiky karosérie, strieborné obloženia na nárazníkoch v podobe nájazdových štítov, dvojfarebné (červené a biele) ambientné osvetlenie, zadné parkovacie senzory, systém na rozoznávanie únavy vodiča a tempomat.
Verzia FR má tlmiče pruženia s nastaviteľnou charakteristikou v dvoch režimoch (Normal a Sport) a tiež systém SEAT Drive Profile so štyrmi režimami: Normal, Sport, Eco a Individual. Všetky motory, ktoré sú k dispozícii pre nový SEAT Arona, majú priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom a systém stop & štart. Na výber sú tri benzínové motory s hliníkovým blokom. Prvým je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 70 kW (95 k), ktorý sa montuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia 1.0 TSI s vyšším výkonom 85 kW (115 k) sa štandardne montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo (na želanie) so 7-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami.
Základný benzínový motor s výkonom 70 kW (95 k) dosahuje maximálny krútiaci moment 175 Nm v pásme otáčok od 2 000 do 3 500. Vďaka nízkej hmotnosti (s vodičom 1 165 kg) udeľuje Arone veľmi dobrú dynamiku – zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,6 sekundy a maximálnu rýchlosť 173 km/h. Pri tom je kombinovaná normovaná spotreba paliva iba 4,9 l/100 km.
Motor 1.0 TSI s vyšším výkonom 85 kW (115 k) dosahuje  maximálny krútiaci moment 200 Nm v pásme otáčok od 2 000 do 3 500, čo prispieva k vysokému jazdnému komfortu pri jazde v meste. Maximálna rýchlosť je s obidvoma prevodovkami rovnaká 182 km/h. S manuálnou prevodovkou akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy, s prevodovkou DSG presne za 10 sekúnd. Spotreba paliva s manuálnou prevodovkou i s DSG sa pohybuje medzi okolo 5 l/100 km.
Tretí benzínový motor, nový štvorvalec  1.5 TSI EVO s výkonom 110 kW (150 k), vybavený technológiou vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení, ktorý je vyhradený pre verziu FR, budú montovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Je príjemným prekvapením, že tento najvýkonnejší motor má kombinovanú normovanú spotrebu paliva iba 5,1 litra na 100 km a kombinované emisie CO2 115 g/km (predbežné hodnoty). Uvidíme pri reálnom teste, ako to bude v skutočnosti...
Ako naftová alternatíva je k dispozícii úsporný štvorvalcový turbodiesel 1.6 TDI, ktorý je na výber v dvoch verziách – s výkonom 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k). Slabšia verzia sa dá kombinovať s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou prevodovkou DSG, výkonnejšia verzia má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. V polovici roka 2018 ponuku rozšíri trojvalec 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k), umožňujúci spaľovať stlačený zemný plyn CNG alebo benzín. SEAT je prvým automobilovým výrobcom, ktorý ponúkne takýto druh pohonu v triede kompaktných crossoverov. Pre niektoré zámorské trhy sa bude do modelu SEAT Arona montovať benzínový štvorvalec 1.6 MPI s výkonom 81 kW (110 k) v kombinácii s manuálnou a automatickou prevodovkou.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.