Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Ibiza 1,0 TSI Style (08.06.2017)

Už to nie je tá malá princezná.
Spolupráca s importérom automobilov značky SEAT na Slovensku je príkladná a najnovšou aktivitou je prezentácia novinky, ktorej familiárne hovoria „veľká“ Ibiza. To preto, lebo z malej princeznej v segmente B vyrástla – obrazne povedané – deva súca na výdaj. Čiže Ibiza piatej generácie s dĺžkou 4 metre.
Tá sa stáva medzi autami rovnakej kategórie veľmi silnou konkurentkou. Interiér je priestrannejší, a to aj vďaka rázvoru, ktorý sa zväčšil o 95 mm na 2 564 mm a tiež je karoséria širšia o 87 mm – meria 1 780 mm. Objem batožinového priestoru je teraz 355 litrov, čo je o 63 litrov viac oproti predchádzajúcej generácii.
Nastupujúca „veľká“ Ibiza ešte len prichádza do predaja, no importér nám už poskytol jeden z prvých exemplárov na zvyčajný test. A tak týmto článkom prinášame nielen informácie výrobcu o novinke na cestách, ale už vám vieme sprostredkovať aj prvé dojmy z reálnej premávky.
Konkrétne sme testovali verziu s jednolitrovým trojvalcom s priamym vstrekovaním paliva a turbokompresorom, pričom na začiatku sme mali na tachometri iba 10 kilometrov. Za zmienku stojí, že práve prostredná úroveň výbavy Style je spojená s najväčšou ponukou motorov. Jednolitrové majú výkon 55, 70 alebo 85 kW; najsilnejší z nich sa predáva aj so 7° automatickou prevodovkou DSG a navyše koncom tohto roka príde do predaja i verzia 1,0 TGI s pohonom na zemný plyn. Dva silnejšie agregáty sú pripravené aj pre najšportovejšiu verziu FR, ktorá sa dostane k dílerom taktiež o čosi neskôr. Žiaľ, Cupra – v spojení s Ibizou – nepríde na trh. Hoci... Možno... Niekedy...
Testovaná Ibiza sa štartuje kľúčikom, volant je posuvný pozdĺžne i výškovo, čo platí aj o sedadle vodiča. Na volante sa nachádzajú ovládače rádia, telefónu a informačného systému. Obe predné sedadlá sú pohodlné a vyhrievané v dvoch stupňoch. Žiaľ, vyšším osobám prekáža pri vystupovaní z predných sedadiel stredný stĺpik, ktorý je na karosérii posunutý troška dopredu. Hoci prístrojový panel vyzerá jednoducho, obsahuje všetky potrebné ovládače a prístroje sú orientované na vodiča. Dobrým počinom výrobcu je, že na reguláciu hlasitosti rádia a manuálny posuv medzi údajmi na displeji sú k dispozícii – okrem dotykového ovládania na monitore – aj dva otočné „gombíky“.
Pochvaľovali sme si pripojenie Bluetooth a rovnako je chvályhodné, že všetky verzie výlučne 5-dverového modelu Ibiza, predávané na Slovensku, majú klasické rezervné koleso. Za príplatok sa dá vybaviť každá Ibiza aj tempomatom (pri výbavách X-cellence a FR je tempomat  bez príplatku). Ovláda sa jednoducho, samostatnou páčkou vľavo pod volantom. Ako z označenia vyplýva, verzia FR je určená pre športovo založených motoristov, kým X-cellence pre zákazníkov orientovaných na komfort, eleganciu a technológie.
Motor 1,0 TSI s výkonom 70 kW sa vyznačuje spontánnou reakciou aj pri veľmi nízkych otáčkach, pričom maximálny krútiaci moment 175 Nm dosahuje v pásme od 2 000 do 3 500 otáčok. Najmä pri predbiehaní je výhodou vysoká pružnosť motora. Z rýchlosti 80 km/h na 120 sa „veľká“ Ibiza dostane za 10,9 sekundy. S trojvalcovým motorom spolupracuje manuálna, päťstupňová prevodovka. Auto má štandardne vypínateľný systém stop&start.
Medzi mínusy sme zaradili relatívne malý dojazd na jednu nádrž – spočiatku nám displej ukázal dojazd iba 450 kilometrov, ktoré sme neskôr „natiahli“ na 500, keď sme jazdili ekonomickým štýlom po vidieckych cestách. Tam sa priebežná spotreba udržala pri rýchlosti 100 km/h pod štyrmi litrami (3,8), ale na diaľnici pri 130-ke bol nový motor nezvyčajne smädný; priebežná spotreba sa zvýšila na 5,9 litra. Na diaľnici sa trošku zvýšila aj hlučnosť v kabíne. Napokon sme v kombinovanom režime dosiahli priemernú spotrebu 5,9 litra na 100 km. Chválime výbornú zotrvačnosť auta, taktiež účinné brzdy a Ibiza nás nesklamala ani v zákrutách, kde dobre držala zvolenú stopu. Toto malé „veľké“ je nanajvýš vhodné do mesta, ale dá sa s ním celkom príjemne putovať i na dlhšie vzdialenosti. Pre dvojicu vo veku nad 50 rokov, ktorá sa nepotrebuje vystatovať pred susedmi, je Ibiza s litrovým motorom priam ideálne auto na každý deň.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
SEAT Ibiza 1,0 TSI

Objem motora (cm3)      999
Výkon (kW/k)                  70/95
Krútiaci moment (Nm)    175
Max. rýchlosť (km/h)      182
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,7
(Skutočná spotreba pri teste 5,9)

Cena testovanej verzie 14 900 €    
Najlacnejšia verzia 9 990 €

+ Výrazné plusy

Dynamika, pružnosť motora, brzdy
Zväčšený priestor v kabíne a v kufri
Tempomat pre každú verziu
- Najväčšie mínusy
Na trhu len s 5-dverovou karosériou
Stredný stĺpik prekáža pri vystupovaní
Relatívne malý dojazd na jednu nádrž







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.