Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Štvrtý do rodiny MINI Countryman (27.01.2010)

Nové dimenzie neopakovateľného MINI pocitu otvára štvrtý model do rodiny – MINI Countryman (názov sa na niektorých trhoch môže líšiť). Je premostením medzi klasickou koncepciou MINI a moderným SAV (Sports Activity Vehicle). Ponúka širšie možnosti využitia v mestskej premávke aj mimo nej – najmä tým, ktorí požadujú viac priestoru a flexibility.
Prvý model v ponuke MINI s dvoma pármi bočných dverí a doširoka sa otvárajúcimi piatymi dvermi batožinového priestoru poskytne viac miesta na všestrannejšie využitie a optimalizovaný komfort jazdy. Zároveň si však MINI Countryman zachováva typický pocit motokáry, charakteristický pre túto značku. Doplnkový pohon všetkých kolies MINI ALL4 pridáva extra pôžitok pre ozajstných fajnšmekrov.
MINI Countryman je štandardne vybavené štyrmi sedadlami, pričom pre zadný rad je bez príplatku k dispozícii aj alternatíva trojmiestneho celistvého sedadla. Interiér poskytuje komfort aj na dlhé cesty, dostatok priestoru pre nohy, hlavu, aj ramená. Zadné sedadlá sú pozdĺžne posúvateľné, trojmiestne celistvé sedadlo je delené v pomere 60:40. Po sklopení oboch operadiel, alebo operadla celistvého sedadla, deleného v pomere 40:20:40, je možné základný batožinový priestor s objemom 350 litrov zväčšiť až na maximálnych 1170 litrov.
V ponuke sú tri benzínové a dva naftové motor. Každý z nich využíva najnovšie poznatky konštruktérov BMW Group a spĺňa emisnú normu EU5, resp. americký emisný limit ULEV II. Výkonové rozpätie siaha od 66 kW/90 k modelu MINI One D Countryman až po 135 kW/184 k v MINI Cooper S Countryman. Ten má úžasné parametre – spotrebu iba 6,3 l/100 km, zrýchlenie na stovku za 7,6 s a maximálnu rýchlosť 215 km/h. Benzínový 1,6-litrový štvorvalec je vybavený okrem turbodúchadla typu twin-scroll a priameho vstrekovania paliva teraz aj systémom plne variabilného manažmentu ventilov, čo mu v súčte dáva dobrý pomer výkonu a spotreby paliva vo svojej triede.
Najúspornejšou verziou nového modelu je MINI One D Countryman s výkonom naftového motora 66 kW/90 k pri 4000 ot/min. Maximálny krútiaci moment 215 Nm už pri 1750 otáčkach pomôže k zrýchleniu na 100 km/h za 13,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 170 km/h. Priemerná spotreba iba 4,3 l/100 km, emisie CO2 len 113 g/km sú v konkurencii dobrým štandardom.
MINI Countryman je v rámci koncepcie MINIMALISM, zameranej na zvyšovanie efektivity prevádzky, štandardne vybavené pre každý konkrétny model adekvátnou kombináciou prvkov, znižujúcich spotrebu aj emisie. Patria k nim napríklad Brake Energy Regeneration, Auto Start Stop, indikátor preradenia alebo inteligentný manažment pomocných agregátov motora. Okrem štandardnej manuálnej šesťstupňovej prevodovky pre všetky motorizácie bude pre benzínové verzie k dispozícii aj doplnková automatická šesťstupňová prevodovka s možnosťou manuálneho radenia Steptronic.
Niektoré verzie sú k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies MINI ALL4. Rozdelenie pohonu medzi prednú a zadnú nápravu zabezpečí plne variabilným spôsobom elektrohydraulický medzinápravový diferenciál. Za normálnych okolností môže byť na zadnú nápravu presmerovaných 50 percent pohonu, v extrémnej situácii až 100 percent. MINI Countryman je štandardne vybavené dynamickou kontrolou stability DSC. Doplnkovo je k dispozícii aj dynamická kontrola trakcie DTC, ktorá je štandardom pre MINI Cooper S Countryman a MINI Cooper D Countryman s pohonom ALL4 (na 17“ pneumatikách), podobne ako funkcia elektronickej uzávierky diferenciálu prednej nápravy.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.