Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Alhambra FR Line 2,0 TDI 6 DSG (22.08.2016)

Nadpriemerné zážitky na rodinnom výlete.
Alhambra po svojom príchode na automobilový trh ihneď zaujala pozornosť odborníkov i radových motoristov. Druhá generácia MPV zo Španielska je ešte lepšia a určite je zaujímavým spestrením trhu s jednopriestorovými automobilmi. Ako je tradíciou u Seatu, aj tento model dostal názov podľa zemepisnej predlohy – v tomto prípade je to mesto, ktoré v preklade znamená červený hrad. Alhambra je stredoveký komplex palácov a pevností maurských panovníkov v meste Granada v južnom Španielsku. Nachádza sa na juhovýchodnej hranici Granady.
Štvorkolesový ekvivalent má jednoznačne svoje čaro. Prvé čím upúta je nová maska chladiča, nechýbajú parkovacie senzory, navigácia, ani cúvacia kamera. V priestornej kabíne je tretí rad sedadiel, ktorý sa dá zaklopiť do podlahy, čím vznikne rovná plocha. Podobne – hoci iným spôsobom – sa dajú sklopiť do roviny aj sedadlá v druhom rade, prípadne ich môžete posunúť alebo odklopiť.
Variácií je niekoľko a podľa usporiadania získate batožinový priestor s objemom 300 litrov (7 miest), 955 l, respektíve až 2 297 litrov po sklopení sedadiel v 2. i 3. rade. Pri jazde vo dvojici sme do maximálneho voľného priestoru uložili bez problémov dva bicykle i s batožinou na niekoľko dní. Ani takto zaplnený priestor nezhoršil jazdné parametre Alhambry – teda dynamiku a úspornosť. Presvedčili sme sa o tom aj na cestách v okolí Kláštora pod Znievom, kde sa uskutočnil 56. ročník najstarších cyklistických pretekov na Slovensku, ktoré nesú hrdý názov Slovenské Pyreneje.
Prístup k sedadlám v treťom rade je nečakane pohodlný – obe krajné sedadlá sa totiž dajú elegantne odklopiť (nie sklopiť) dopredu – a to nielen operadlo, ale celé sedadlo. Dozadu si teda nastúpi bez problémov i dospelý človek, aj keď nebude mať taký komfort ako dvaja pasažieri pred ním. Ak sa do druhého radu sedadiel posadí trio cestujúcich, vzniknú troška stiesnené pomery.
Ako sme už spomenuli, sedadlá sa dajú pozdĺžne posúvať, pričom uprostred (po sklopení operadla dopredu vznikne rovná plocha. Za operadlami nechýbajú tzv. letecké stolíky a samostatné prúdenie vzduchu na zadné sedadlá sa dá regulovať. Na podlahe sú pod kobercom ešte ďalšie (menšie) odkladacie priestory.
Nastupovanie do druhého, prípadne tretieho radu sedadiel uľahčujú posuvné bočné dvere – na testovanej Alhambre mali elektrické ovládanie, rovnako ako piate dvere batožinového priestoru. Tie sa otvorili v uhle 90° a teda pri prietrži mračien nám poskytli výbornú ochranu prívalom dažďových kvapiek počas nakladania batožiny.
Keď sme vytvorili za prednými sedadlami rovnú ložnú plochu a sklopili operadlo pravého predného sedadla, vošli sa do auta aj predmety dlhé až 2,8 metra. Celkovo je manipulácia so sedadlami maximálne jednoduchá – len vyklopenie sedadiel v treťom rade si vyžaduje väčšiu silu.
Ak šofér aktivuje tretí okruh na paneli ovládania klimatizácie, môžu si cestujúci za ním navoliť nimi požadovanú teplotu. Nielen cez veľké čelné sklo, ale aj po bokoch majú pasažieri výborný výhľad do okolia. Počas prudkého dažďa, ktorý nás sprevádzal na dovolenkovej ceste, sme ocenili výbornú aerodynamiku: obtekanie vzduchu i vody je priam učebnicové. Taktiež nás potešila precízna navigácia, ktorá nám nedovolila zablúdiť.
V noci sme sa kochali pohľadom cez sklenú strechu. Tá je výklopná i posuvná do siedmich pozícií. Pod ňou sa nachádza posuvná clona. Na ramenách volantu má Alhambra ovládače rádia, telefónu a informačného systému. Pod volantom sú páčky na manuálne preraďovanie rýchlostných stupňov.
S osvedčeným dvojlitrovým dieselovým motorom spolupracuje šesťstupňová prevodovka, vynikajúca presným radením. Šofér si môže meniť tuhosť tlmičov v režimoch Normal, Sport a Comfort. V každom z nich je podvozok príjemne naladený a poskytuje slušný jazdný komfort. Toto španielske MPV sa šoféruje až nečakane dobre. Aj na okresnej ceste s množstvom zákrut sa dá jazdiť svižným tempom. Pritom pohotovostná hmotnosť auta je 1 804 kg. Výborné sú brzdy a taktiež zrýchlenie v premávke.
Čo sa týka bezpečnostných prvkov, SEAT Alhambra FR Line disponuje systémom na kontrolu jazdy v pruhu, signalizáciou prítomnosti vozidla vo  vedľajšom pruhu, cúvacími senzormi a navádzaním pri kolmom parkovaní.
Kým niektorí naši kolegovia zaznamenali na 100 km dlhodobý priemer 8,4 litra, nám sa podarilo tento priemer po dojazde takmer 1 000 km na jednu nádrž ustáliť na 7,5 l. Mimo mesta sme dosiahli pri rýchlosti 100 km/h vynikajúcu priebežnú spotrebu len 4,4 litra; pri 130-ke na diaľnici sme jazdili na rovine za 6,8 litra na 100 km. Jazdné vlastnosti tohto veľkého MPV sú v danej triede rozhodne nadpriemerné. Samostatnú pochvalu si zasluhuje neuveriteľná zotrvačnosť na rovine. A jedným z najväčších kladov novej Alhambry je určite ponuka vnútorného priestoru so skvele vyriešenou variabilitou kabíny.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

SEAT Alhambra 2,0 TDI

Objem motora (cm3)      1 968
Výkon (kW/k)                  135/184
Krútiaci moment (Nm)    380
Max. rýchlosť (km/h)      213
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste 7,5)

Cena testovanej verzie 37 690 €    
Najlacnejšia verzia 32 880 €


+ Výrazné plusy

Priestornosť a variabilita v kabíne
Jednoduchá manipulácia so sedadlami
Výborné jazdné vlastnosti, zotrvačnosť
Posuvné bočné dvere, pohodlné nasadanie
- Najväčšie mínusy
Obmedzený kufor za tretím radom sedadiel
Vyklopenie sedadiel v 3. rade si žiada viac sily







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.