Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Homola zvíťazil v Oscherslebene (20.06.2016)

Dostávame sa presne do polovice sezóny seriálu TCR International Series. Celý seriál je neskutočne vyrovnaný, o čom svedčí aj minimálny rozdiel medzi prvým a šiestym pretekárom, ktorý bol pred víkendom v polovici júna 2016 len neuveriteľných 18 bodov. Pritom za víťazstvo v pretekoch je až 25 bodov, takže ten rozdiel skutočne neznamená veľa.
„Som veľmi rád, že v náročných podmienkach na Salzburgringu som dosiahol dobré umiestnenia. Pomohlo mi čiastočne aj šťastie, no viem, že som mal veľmi dobrú rýchlosť; podarilo sa mi zajazdiť najrýchlejšie sektory v prvých pretekoch. Do Nemecka cestujem s veľmi dobrým pocitom a navyše máme k dispozícii aj testovanie vo štvrtok, vďaka čomu si lepšie načítam trať a pripravíme na ňu auto. V tíme mám novú posilu, inžiniera Jara Krajčího, s ktorým sa mi už v minulosti veľmi dobre spolupracovalo a rovnako tento rok na Salzburgringu ukázal, že svojej práci naozaj rozumie a je pre tím veľkou posilou,“ povedal o nadchádzajúcich pretekoch Maťo.
SEAT Leon patrí medzi najrýchlejšie autá v štartovom poli. Svedčí o tom aj hodnotenie Model of the Year, kde je SEAT na 1. priečke s celkovým ziskom 353 bodov a s náskokom 55 bodov na druhé auto v poradí, ktorým je Honda Civic. Maťo je aktuálne 3. najlepší pilot, jazdiaci s Leonom.
Ďalší pretekársky víkend seriálu TCR International Series pokračoval poslednými pretekmi v Európe - v nemeckom Oscherslebene. Maťo Homola a jeho tím pricestovali do Nemecka o niečo skôr, keďže už na štvrtok bolo naplánované testovanie pre všetky tímy. Nielen zo seriálu TCR International Series, ale aj TCR Germany a ADAC Formula 4. Už počas testovania tak mal možnosť poriadne spoznať okruh a vyskúšať najrôznejšie nastavenia. Maťo ukázal svoju rýchlosť, keď sa mu podarilo zajazdiť 4. najrýchlejší čas dňa.
Pravý pretekársky víkend sa však začal až voľnými tréningami. Už do prvého tréningu vstupoval Maťo s istotou a tú potvrdil aj výsledný čas. V ňom sa Maťovi podarilo zajazdiť najrýchlejší čas zo všetkých a na druhého Pepeho Oriolu získal až 0,584 s. „Vedel som, že máme dobre nastavené auto, podarilo sa nám zajazdiť veľké množstvo testovacích kilometrov a prvý voľný tréning ukázal, že máme naozaj výbornú rýchlosť,“ konštatoval.
Tesne pred kvalifikáciou prestalo pršať, čo komentoval Jaro Krajčí takto: „Usmialo sa na nás šťastie, keď tesne pred kvalifikáciou vyšlo slnko a vysušilo trať. Maťo sa presne držal našej dohodnutej stratégie a podarilo sa mu zajazdiť výborný výsledok. V prvej aj druhej časti kvalifikácie obsadil fantastické druhé miesto. Auto fungovalo výborne, z čoho mám veľkú radosť.“
Pre tím to znamenalo výborné umiestnenie na štartovom rošte, keďže Maťov tímový kolega Dušan Borković získal pole position, takže v prvých pretekoch štartovali dva Seaty Leon TCR tímu B3 Racing Team Hungary z prvého radu! A Maťo Homola to v ďalšom priebehu pretekov náležite využil.
Tesne pred štartom pršalo, trať bola miestami mokrá, miestami suchá. To spravilo z prípravy pred pretekmi lotériu; nikto totiž nevedel, aké pneumatiky obuť. Nakoniec sa Maťov tím rozhodol pre suché a  bolo to správne rozhodnutie. Maťo si hneď po štarte udržal druhé miesto a bol v tesnom závese za tímovým kolegom Borkovićom, ktorý však spravil počas žltých vlajok chybu a vyletel z trate, vďaka čomu sa Maťo dostal na prvú priečku.
V priebehu prvých pretekov potom bolo neskutočné množstvo kontaktov a veľa favoritov ich ani nedokončilo. Maťo sa však suverénne držal na prvom mieste, dokonca dokázal zajazdiť najrýchlejší čas pretekov a nakoniec po prvýkrát v seriáli TCR International Series zvíťazil!
„Je to neskutočné. Bolo veľmi náročné udržať prvú priečku, keďže na niektorých miestach trate pršalo, ale nakoniec sa to podarilo. Ďakujem všetkým partnerom, tímu, rodine za podporu. Je to krásny pocit,“ povedal Maťo po prvých pretekoch.
Nebolo však kedy vydýchnuť si, oslavovať, keďže krátko po prvých štartovali druhé preteky, do ktorých odštartoval Homola z 8. pozície. „Hneď v prvej zákrute prišlo k niekoľkým kontaktom, aj ja som niečo utŕžil, ale našťastie som pokračoval ďalej“.
Počas prvého kola sa Maťo prebojoval na 5. priečku a následne až na 3., no v prvej zákrute druhého kola spravil chybu a dostal sa mimo trate. Následne sa akrobatickým manévrom na dvoch kolesách (viď foto) vrátil na trať a pokračoval na 6. priečke, až kým nemal Gruzínec Kajaia technické problémy. Takže napokon sa Maťo mohol tešiť z 5. miesta.
„Tento víkend bol pre mňa dokonalý. Prvé a piate miesto znamenajú veľa bodov čím som sa dostal až na 3. miesto v celkovom hodnotení. Na prvé mi chýbajú len 4 body. Už sa neviem dočkať ďalších pretekov o dva týždne v ruskom Soči!“ povedal po náročnom dni Maťo.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.