Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Maťo skončil v kúpeľoch dvakrát štvrtý (10.05.2016)

Početná karavána seriálu TCR International Series sa presťahovala do Belgicka, na známy okruh v kúpeľnom prostredí Spa-Francorchamps. Nádherná príroda, jeden z najdlhších okruhov v Európe a zároveň obľúbená trať Maťa Homolu. Takpovediac výborné predpoklady na dobrý výsledok.
 „Mám veľmi rád túto trať, ktorá patrí – rovnako ako Estoril – medzi klasické okruhy a nie je tu veľa priestoru na chybu. Legendárna zákruta Eau Rouge je neskutočná a fakt je „na srdce“ – konštatoval Maťo.
V meraných tréningoch sa jeho tím sústredil na prípravu auta a nájdenie správneho nastavenia. Po prvom meranom tréningu sa podarilo zmenšiť pretáčavosť Leona. Do prvej kvalifikácie nastúpil Maťo Homola s cieľom zajazdiť čas, ktorý mu zabezpečí účasť v kvalifikácii číslo 2. Do nej postupuje vždy 12 pretekárov. Tento cieľ sa podarilo naplniť, keď už v treťom kole zajazdil Maťo 5. najlepší čas, vďaka čomu mal isté miesto v druhej kvalifikácii. A po penalizácií jazdca pred ním sa posunul na 4. miesto.
Desať minút druhej kvalifikácie však dáva naozaj málo času na rýchle kolá. Maťovi sa v druhom rýchlom kole podarilo zajazdiť štvrtý najrýchlejší čas, no následne zrušenie jeho času kvôli prekročeniu limitov trate znamenalo, že posledné kolo, do ktorého práve vošiel, bude musieť byť rýchle.
„Do posledného kola som mal dobrý nájazd, cez vysielačku som však dostal informáciu, že musím znova zatlačiť, nakoľko moje rýchle kolo bolo zrušené. Táto komunikácia ma dosť vyrušila, vďaka čomu som spravil v druhom sektore niekoľko chýb a to ma stálo cenné desatiny. Čas bol 7. najlepší, no nakoniec z toho bolo 6. miesto, Keďže Vernay prišiel o najlepší čas vďaka viacnásobnému porušeniu limitov trate a prepadol sa na spodok,“ povedal po druhej kvalifikácií Maťo.
Do prvých pretekov teda štartoval zo 6. pozície, ale hneď sa dostal na 5. miesto, keď pred ním štartujúci Sergej Afanasjev zostal s Hondou Civic stáť na štarte.  Z Pole Position štartoval Maťov tímový kolega Dušan Borković, no postupne sa prepadol na tretiu priečku. Maťo bojoval hlavne s J. K. Vernayom, ktorý ho predbehol a Maťo sa tak opäť dostal na 6. miesto. Lenže Vernay bol počas pretekov napomenutý za nedodržiavanie limitov trate a pri takejto jazde bolo len otázkou, kedy dostane trest vo forme prejazdu boxovou uličkou. Maťo takticky jazdil v tesnom závese za Vernayom, ktorý zvádzal tvrdé súboje s Jamesom Nashom idúcim pred ním; toho napokon „zostrelil“ z trate, za čo si vyslúžil prejazd boxovou uličkou. A pre Maťa to znamenalo posun na konečné 4. miesto v úvodných pretekoch.
„Mal som veľmi dobrý štart a pracoval som na tom, aby som predbehol Jamesa Nasha. Bolo to náročné, no mal som dobrú rýchlosť. Nakoniec ma predbehol Vernay, no následne sa ukázalo, aký vie byť motoršport nevyspytateľný a skončil som štvrtý,“ povedal po pretekoch Maťo.
V poslednom kole Maťov kolega Attila Tassi dostal defekt na pravé predné koleso a vo vysokej rýchlosti nabúral čelne do bariéry; našťastie si to odniesli len plechy a Attila je v poriadku.
Do druhých pretekov vyštartoval z piateho miesta, no hneď po štarte sa mu podarilo predrať na 4. priečku a v ďalšom priebehu sa držal tesne za jazdcami pred ním.
Diváci sledovali dramatické momenty, počas ktorých sa Maťovi podaril v polovici pretekov fantastický predbiehací manéver. Tak sa dostal na výbornú tretiu pozíciu, no po dvoch zákrutách, žiaľ, urobil chybu.
Komentoval to nasledovne: „Podarilo sa mi veľmi čisto predbehnúť Buriho, no po dvoch zákrutách som dostal spŕšku kamenia do čelného a bočného okna, o ktoré som aj prišiel. Dokonca mi nejaké kúsky skla vleteli do tváre, čo ma trocha rozhodilo, takže potom  som spravil chybu, ktorú Buri využil a zobral si 3. miesto späť.“
Aj s rozbitým bočným sklom Maťo dojazdil preteky na výbornom 4. mieste. Po pretekoch poznamenal: „Je to už moje tretie štvrté miesto túto sezónu, už by sa táto séria mohla skončiť a rád by som sa posunul na pódium. Napriek všetkému sú to dôležité body do celkového hodnotenia, takže som v podstate spokojný.“







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.