Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Homola získal svoju prvú Pole Position (26.04.2016)

V pretekoch TCR International Series v Portugalsku, ktoré sa uskutočnili  na okruhu Circuito Estoril, dosiahol slovenský automobilový reprezentant Maťo Homola výrazný úspech, keď získal najrýchlejším časom v kvalifikácii tzv pole position – teda prvú pozíciu na štarte. Je prvým Slovákom, ktorému sa to  v seriáli TCR podarilo.
Ešte predtým, vo štvrtok a v piatok, sa tím B3 Racing sústredil na nastavenie všetkých pretekárskych áut a s Maťom sa pripravili vyskúšať niekoľko nastavení, ktoré by mohli byť správne pre nedeľňajšie preteky. V priebehu dňa Maťove auto absolvovalo aj kontrolné váženie u komisárov, či je všetko s autom v poriadku a rovnako aj meranie svetlej výšky, ktorá je predpísaná na minimálnu výšku 80 mm.
Prvý meraný tréning sa začal celkom nešťastne, keďže zhruba 5 minút pred jeho začiatkom sa rozpršalo. Homolovci mali v pláne otestovať niekoľko nastavení a rovnako aj zabehnúť brzdy, no trať nebola dostatočne mokrá na mokré pneumatiky, ale ani dosť suchá na sliky. Nakoniec teda absolvoval Maťo len 4 kolá a mechanici pripravili brzdy do druhého voľného tréningu.
V prvej kvalifikácií potom zajazdil Maťo Homola tretí najlepší čas, no cítil, že ešte sa to dá zlepšiť. „V prvej kvalifikácii som nezajazdil úplne najlepšie ako viem a cítil som, že mám ešte priestor na zlepšenie,“ povedal. Po štarte do druhej kvalifikácie, kam postupuje 12 najrýchlejších z Q1, Maťo vedel, že musí zajazdiť čo najrýchlejšie. „Po štarte do Q2 som sa rozhodol zajazdiť rýchle kolo čo najskôr, keďže pneumatiky vydržia v perfektnom stave len dve kolá, potom sa už časy trocha zhoršujú,“ hovorí Maťo.
Nakoniec to vyšlo – najrýchlejšie kolo spomedzi 12 jazdcov v Q2: “Teším sa, je to neskutočné! Po návrate do boxu som vedel, že som na prvej pozícii, no stále bolo asi 5 minút do konca kvalifikácie. Bolo skutočne napínavé sledovať koniec kvalifikácie, no podarilo sa!“ – povedal o svojom úspechu a dodal: „Za mojím výsledkom je tvrdá práca mechanikov, ktorí sa naozaj nadreli, keďže sme počas ostatných dní vyskúšali množstvo nastavení.“
Po dramatických pretekoch, do ktorých štartoval Maťo Homola z prvého miesta, nakoniec vybojoval štvrté miesto. Na štarte bol aj Maťov tímový kolega Dušan Borkovič, keď sa mechanikom tímu B3 Racing podarilo cez noc opraviť silno poškodené auto.
V cieli zhodnotil Maťo Homola svoje účinkovanie nasledovne: „Štart sa mi podaril, aj keď sa predo mňa dostal Morbidelli. Potom som si prvú priečku zobral hneď v druhom kole naspäť. Myslím, že Morbidelli ma pustil pred seba, aby sa za mnou mohol voziť, držať si ma na blízko a potom zaútočiť."
Tak aj bolo. Až do 12. kola bol Maťo na prvej priečke a držal odstup na Morbidelliho do 1 sekundy. Napokon skúsený Morbidelli veľmi agresívne zaútočil, najprv v šikane, čo ešte Maťo udržal, no nakoniec sa dostal pred Maťa. 
"Musel som jazdiť defenzívnu stopu, čo dalo výrazne zabrať pneumatikám, ktoré už od polovice pretekov nefungovali tak, ako by mali a nakoniec ma predbehol, konštatoval Homola." Tvrdý súboj Maťa a Morbidelliho v závere pretekov pomohol dvom Volkswagenom tímu Leopard, ktorí sa dostali do tesnej blízkosti a nakoniec aj pred Maťa.
Bojoval som ako sa len dalo, na aute to aj poriadne vidieť. Snažil som sa udržať aspoň tretie miesto, no nakoniec to nevyšlo. Veľmi sa však teším z dôležitých bodov v šampionáte, ktoré mi pomôžu v celkovom hodnotení. Teraz sa musím sústrediť na druhé preteky, v ktorých štartujem až z 10. miesta, čiže sa budem musieť tlačiť dopredu."
Do druhých pretekov víkendu išiel Homola odhodlane: „Skúsim zľahka zmeniť stratégiu a uvidím, či mi to vyjde. Tento okruh je skutočne agresívny na pneumatiky.“ Po štarte sa Maťo posunul na priečku 10. Na margo toho poznamenal: „Na štarte musím ešte troška popracovať, je to náročné, stále je tam veľa preklzovania.“ Maťo sa nakoniec dostal dopredu na 8. miesto pred Gracheva a Oriolu, no aj tak nebol úplne spokojný.    
„Vsadil som na inú taktiku, mali sme ojazdené pneumatiky, takže som ich chcel pošetriť, nakoľko sa tu rýchlo míňajú. Nechcel som tlačiť na súperov hneď od začiatku, ale počkať na koniec, no možno som to trocha prekaučoval a v momente, keď som chcel zatlačiť, už nefungovali, ako by mali. Som trocha sklamaný, lebo 8. miesto nie je najlepšie. Máme však výbornú rýchlosť, čo sme dokázali aj v kvalifikácií. Podarilo sa nám nájsť výborné nastavenie, ktoré fungovalo. Bolo to oveľa lepšie ako v Bahrajne. Som na seba čiastočne aj nahnevaný, chcel som ísť o niečo pokojnejšie, no nakoniec to nevyšlo. Otázne však je, čo by sa stalo, ak by som jazdil naplno hneď od začiatku. Body sú doma a to je dôležité.“
Maťo sa aktuálne v priebežnom hodnotení šampionátu nachádza na 8. priečke s 25 bodmi. Ešte je pred ním 18 pretekov, boj sa len začína. Maťo ukázal, že vie byť skutočne rýchly a že s ním treba počítať.
Najbližšie preteky v Spa Francorchamps budú 5. - 7. 5. a Maťo sa na ne veľmi teší: „Mám trať v Spa veľmi rád, pred dvomi rokmi som si tu výborne zajazdil.“







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.