Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Leon ST 1,4 TSI FR (09.04.2016)

Praktické kombi presviedča dizajnom i motorom.
Príťažlivý dizajn španielskeho kombi podčiarkuje nádherná modrá farba laku. Toto je jeden z prvých dôvodov, prečo si vás Leon získa. Rád vystavuje na obdiv atraktívne línie karosérie, a celkový vzhľad vylepšuje i diódové osvetlenie celého auta. Verzia FR má 17“ kolesá, na ktorých je jazda celkom príjemná.
Prístrojový panel pôsobí na prvý pohľad stroho, ale ergonómia je v poriadku. Pochváliť musíme pozíciu za volantom. Ani šofér, ktorý chce v aute sedieť nižšie, športovejšie, s volantom blízko tela, nemá problém – vďaka širokým možnostiam nastavenia – nájsť si ideálnu pozíciu. Na ramenách volantu sú vľavo ovládače rádia a telefónu, vpravo je obojstranné ovládanie informačného systému pred vodičom. Klimatizácia je duálna, predné sedadlá vyhrievané a na zadných dosť miesta aj pre vyššie postavy. Základný objem batožinového priestoru udáva výrobca 587 litrov. Po sklopení zadných operadiel získate objem až 1 470 a takmer rovnú podlahu.
Unifikovaná obrazovka ( zhodná s modelmi VW Golf, Škoda Octavia) je dotyková a tradične prehľadná, no asi by bolo vhodné troška modernizovať grafiku. Ocenili sme prítomnosť klasickej mechanickej ručnej brzdy.
Benzínový motor s relatívne malým objemom 1,4 litra je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou; páka radenia sa pohybuje v kulise ľahko, ale s dobre nastaveným odporom. Radenie prevodových stupňov je presné a každý z nich dokonale zapadne. Konštatovali sme, že s týmto kombi je radosť jazdiť. Nielen, že je dostatočne dynamické, má výborné brzdy a veľmi príjemné ovládanie spojky, ale aj na diaľnici je v kabíne len minimálny vnútorný hluk. Na voľnobeh motor prakticky nepočuť.
Niekomu môže troška prekážať šikmo sklonený predný stĺpik, takže najmä vodič, ale aj spolujazdec, si musia dávať pozor na hlavu. Pre spolujazdca vpredu to bude jednoduchšie, lebo mu nebude prekážať volant. Vypínateľný systém stop&start reaguje včas, ale mohol by byť pohotovejší. Naopak, pochvalu si zaslúži podvozok, ktorý dobre drží stopu v zákrute.
Skúsili sme jazdiť v kombinovanom režime ekonomickým štýlom a priemerná spotreba bola 5,8 litra. Ak sme sa nekrotili, stúpla na 6,5 litra. Oba údaje sú lichotivé. Pri jazde na diaľnici (130 km/h) bola priebežná spotreba 6,1 litra a keď sme s tempomatom jazdili rýchlosťou 100 km/h, ukázal displej iba 4,9 l. Dojazd 800 kilometrov patrí medzi lepšie hodnoty v porovnaní s konkurenciou.
Ako alternatíva k premnoženej Škode Octavia pôsobí Leon ST na našich cestách skvelo. Je to skrátka iná káva, než na akú sú zvyknutí tradiční slovenskí motoristi.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
SEAT Leon ST 1,4 TSI FR

Objem motora (cm3)    1 395
Výkon (kW/k)        92/125
Krútiaci moment (Nm)    200
Max. rýchlosť (km/h)    203
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     9,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste 5,8 - 6,5)

Cena testovanej verzie 17 220 €    
Najlacnejšia verzia 13 690 €


+ Výrazné plusy

Nízka hladina hluku v kabíne
Priestorný interiér, pozícia za volantom
Veľmi presné radenie rýchlostí
- Najväčšie mínusy
Predný stĺpik troška sťažuje nastupovanie







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.