Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Peugeot 208 1,2 PureTech Allure (01.04.2016)

Vydarený reparát s odstupom 4 mesiacov.
V závere roka 2015 sme prvý raz testovali Peugeot 208, pod kapotou ktorého pracoval Medzinárodný motor roka 2015, ktorým je 1.2 PureTech. Objemom neveľký, ale výkonnostne „čiperný“ benzínový agregát nás pri decembrovom testovaní sklamal s oneskoreným pridávaním plynu a trasením na volante v nízkych otáčkach.
Na reparát sme si vypožičali identickú verziu s novším dátumom výroby. Budú naše výhrady rovnaké, ako pred  niekoľkými mesiacmi? Alebo budeme v úlohe „kupujúceho“ spokojní?
Príťažlivý športový imidž päťdverového malého auta sa nemení, v kokpite nechýba nami vychválený malý priemer volantu s tlačidlami na ovládanie rádia. Pripomíname, že okrem žiarivej farby karosérie Orange Power sú v ponuke aj ďalšie nové laky, ako aj nové možnosti personalizácie vozidla. Vybavenie interiéru sme podrobne opísali v teste rovnakého modelu, ktorý je na webe Autoshow.sk od decembra 2015.
V tomto teste sme sa teda zamerali len na jazdné vlastnosti a spotrebu. Na začiatku testovania ukazoval tachometer magické číslo 8 888 km. Odpoveď na otázky v úvode článku sú jednoznačné. Motor tohto konkrétneho Peugeotu 208 sa v nízkych otáčkach vôbec netriasol, pracoval pokojne a reagoval okamžite. Teda na zrýchlenie sme sa mohli v každej situácii spoľahnúť.  Pripomeňme, že vlani testovaný Peugeot 208 PureTech mal najazdených 12 000 kilometrov. Teda o vyše 3 000 viac ako vozidlo pri reparáte.
Celkový priemer v reálnej premávke po meste, na diaľnici i po vidieckych cestách bol pre nás v decembri 2015 sklamaním. Displej nám vtedy ukázal priemernú spotrebu 6,8 litra na 100 km. S týmto údajom korešpondoval aj dojazd 500 km. Na diaľnici (130 km/h) bola priebežná spotreba 6,3 litra, pri rýchlosti 100 km/h to bolo 5,2 litra.
Na prelome marca / apríla 2016 bola situácia priaznivejšia: dojazd 700 km, priemerná spotreba v kombinovanom režime 6,3 litra na 100 km, na diaľnici pri 130-ke priebežná spotreba 5,5 litra a pri rýchlosti 100 km/h to bolo len 4,1 litra.
Otázka znie: jazdili sme predtým s ťažkou nohou na plynovom pedáli? Alebo hrá pri kúpe významnú úlohu šťastena? V každom prípade sme mali po skončení testu s druhým Peugeotom 208 s motorom 1,2 PureTech dobré pocity. A tak v oboch prípadoch zostáva pre kupujúceho najväčšou prekážkou troška vyššia cena na hranici 15 000 €.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Peugeot 208 1,2 PureTech

Objem motora (cm3)    1 199
Výkon (kW/k)        81/110
Krútiaci moment (Nm)    205
Max. rýchlosť (km/h)    194
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     10,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,5
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 14 990 €    
Najlacnejšia verzia 9 490 €


+ Výrazné plusy

Príťažlivý športový imidž
Zadná parkovacia kamera
Malý priemer volantu s ovládačmi rádia
- Najväčšie mínusy
Vyššia cena verzie 1,2 PureTech







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.