Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Alfa Romeo 156 (09.10.2004)

Šelma neskrýva drápky.
Plná temperamentu, úchvatná vďaka svojmu dizajnu, disponujúca náležitým luxusom – taká je Alfa Romeo 156. Jej dravý výraz je dobre čitateľný v spätnom zrkadle auta, jazdiaceho pred Alfou. Výrazná mriežka chladiča, elegantne integrované reflektory a výrazné otvory na prívod vzduchu k motoru podčiarkujú vzhľad, ktorý vzbudzuje rešpekt.
Presvedčili sme sa o tom počas testovacích jázd, keď nám väčšina vodičov uhýbala, cítiac dynamiku športovo ladenej 156-ky. Tí, čo to nevedeli (alebo nechceli) pochopiť, sa o tom veľmi rýchlo presvedčili, keď ich Alfa Romeo 156 nekompromisne predbehla s výraznou rezervou vo výkone. Dieselový motor nás po celý čas nesklamal, skôr naopak: presvedčil, že vďaka výbornému zrýchleniu a vysokému krútiacemu momentu sme si mohli dovoliť predbiehať i tam, kde na to iné autá už nemali dostatočnú výkonovú rezervu.
Štvorventilový naftový motor s piatimi valcami a priamym vstrekovaním paliva disponuje technikou, ktorá umožňuje až osem vstrekov na jeden pracovný takt. Obávali sme sa, či sa to neprejaví na zvýšenej spotrebe, no aj po vyslovene razantnej jazde a rýchlosti nad 200 km/h (na diaľnici v Nemecku) dokázal agregát po 2000 km ustáliť kombinovanú spotrebu na 6,5 l/ 100 km. Naopak, ak sme jazdili pokojným štýlom so zapnutým tempomatom a na šiesty rýchlostný stupeň, spotreba klesla na „žartovných“ päť litrov. Pri motore s objemom 2,4 litra a výkone 129 kW je to obdivuhodný výkon.
Alfa 156 s predným pohonom naplnila očakávanie aj pri ostrom prejazde zákrut, hoci na hrboľatom povrchu odskakovala z vozovky. Na dobrej ceste však presne kopírovala zvolenú stopu, výborne zrýchľovala vo výjazdoch i pri predbiehaní vozidiel v kolóne. Bez problémov sme sa mohli spoľahnúť na výkonovú rezervu.
Oslavný tón však musíme zmierniť, ak hodnotíme účinok brzdového systému. Po stlačení pedálu sme totiž mali pocit, že treba vyvinúť oveľa väčší tlak, než sme pôvodne zamýšľali – a aj napriek tomu sa nám brzdy zdali „tvrdé“. Pri požiadavke ostrého (núdzového) brzdenia vo vyššej rýchlosti sme prešli o 1 – 2 metre ďalej, než sme pôvodne predpokladali. Takže v takomto prípade sa určite oplatí ponechať nejakú rezervu za vozidlom pred nami.

Venujme sa teraz interiéru. Anatomicky tvarované sedadlá dobre držia telo všetkých pasažierov, predné majú dopredu predĺžené sedáky, ktoré správne podopierajú stehná. Ergonómia za volantom je dobrá, pri nočnej jazde sme ocenili dobre nasmerované bodové svetlá v strope. Pod lakťovou opierkou medzi prednými sedadlami je praktický odkladací priestor. Veniec volantu i koncovka radiacej páky sú z dreva a pôsobia efektne. Ocenili sme efektné otočné kotúče, ktorými sa nastavuje teplota dvojzónovej klimatizácie a ventilácia. Do kabíny prúdi vzduch niekoľkými veľmi vhodne umiestnenými otvormi. Otvormi možno vzduch usmerniť i na nohy pasažierov na zadných sedadlách, čo títo ocenia najmä v zime. Efektne a súčasne športovo pôsobia hlboko zapustené kruhové prístroje v strede panelu, ukazujúce zásobu paliva, teplotu chladiacej zmesi a čas. Prehľadné sú tiež hlavné kruhové prístroje pred vodičom.

Prekvapilo nás, že v interiéri je len niekoľko odkladacích priestorov, dokonca vo dverách zbytočne plytkých. Až na stredovej konzole pri sedadlách treba hľadať tlačidlá hmloviek, čo nie je najideálnejšie riešenie. Takisto sa nám nepozdáva umiestnenie páčky tempomatu vedľa páčky smeroviek. V noci si ich vodič ľahko zamení a navyše sa musí za páčkou tempomatu pri nastavovaní rýchlosti naťahovať, lebo je zbytočne posunutá dopredu. Praktické nie je ani otváranie dverí zvonka – treba zatlačiť kruhové tlačidlo a s dvoma plnými taškami je to zložitejšie ako potiahnutie zvyčajnej páčky. Takéto riešenie spred 30 rokov sa javí ako anachronizmus; v kontraste s ním je v ráme zakomponované moderné otváranie zadných dverí, čo považujeme za vydarený dizajnérsky kúsok.

Alfu Romeo odporúčame najmä športovo založeným jedincom, ktorí uprednostňujú väčšie automobily. V interiéri je dostatok miesta a na ceste sa verzia 156 prejavuje ako veľmi razantný partner v premávke. Patrí do segmentu CD (stredná trieda), kde sú silnými konkurentmi Audi A4 (teraz prichádza s novým modelom), BMW radu 3, VW Passat, Mercedes triedy C, francúzske trio Citroën C5, nedávno uvedený Peugeot 407, či Renault Laguna. Ale sú tu tiež japonské modely Honda Accord, Mazda6, Toyota Avensis. A v pozadí číha Ford Mondeo alebo Opel Vectra. Skrátka, konkurencia je veľmi silná.
Z hľadiska ceny treba základné modely spomínaných značiek kalkulovať od 800 tis. Sk, testovaný model s plnou výbavou je na predaj za 1,206 mil. Sk.

Ivan Václavík







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.