Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Nové dimenzie od Goodyear a Dunlop (24.03.2016)

Tradičná značka Goodyear uvádza na trh novú, vysoko výkonnú pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 3. Vysoko výkonná pneumatika, ktorú Goodyear prvýkrát predstavil začiatkom marca na ženevskom autosalóne International Motor Show 2016, ponúka o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa2 a kratšiu brzdnú dráhu na suchej i mokrej vozovke1 a umožňuje tak vodičom udržiavať kontrolu nad vozidlom a maximálne si užívať jazdu.
S mnohými víťazstvami v testoch a s obsiahlym registrom využitia v prvovýrobe, vrátane nového modelu Jaguar XF, osvedčená rodina pneumatík Eagle predstavuje prémiovú ponuku značky Goodyear, ktorá je zárukou výnimočného brzdného výkonu Kratšia brzdná dráha), ľahkej ovládateľnosti a citlivého vedenia vozidla (presnosť riadenia) – či už na suchej, alebo na mokrej vozovke.
Trh v segmente vysoko výkonných pneumatík (Ultra-High-Performance; UHP) vykazuje jednoznačný nárast; odhaduje sa, že v rokoch 2015 až 2020 sa bude každoročne zvyšovať o viac ako tri percenta. Len v tomto období by mal jeho celkový objem (podľa kvalifikovaných odhadov) vzrásť o vyše 9 miliónov kusov. Vyšší nárast sa očakáva v nižšej strednej, strednej, vyššej strednej a v luxusnej triede vozidiel, na ktoré sa pneumatiky s označením UHP používajú čoraz viac.
Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 3 dáva novú dimenziu pojmu výkonnosť v prípade silných sedanov a športových vozidiel. Goodyear vynaložil nemalé úsilie na optimalizáciu novej pneumatiky a na dosiahnutie mimoriadnej bezpečnosti a výkonnosti. Konštruktéri značky nad jej vývojom strávili vyše 36 tisíc pracovných hodín, vrátane 5 tisíc skúšobných hodín, 1 200 hodín testov v cestnej premávke a 3 800 hodín jazdenia na piatich testovacích lokalitách s celkovo najazdenými 330 000 kilometrami.
Kľúčovým prvkom novej pneumatiky je technológia aktívneho brzdenia, ktorá pri aktivácii bŕzd zvyšuje styčný povrch pneumatiky s vozovkou a zlepšuje záber, čo znateľne skracuje brzdnú dráhu. Prídavkom zložky zvyšujúcej priľnavosť do novej zmesi Goodyear docielil lepšiu priľnavosť pri brzdení i riadení, nová adhézna živicová zložka jej dodáva vysokú účinnosť, ktorá skracuje brzdnú dráhu a prispieva k presnému ovládaniu na mokrých i suchých vozovkách. Nová technológia vystuženia pneumatiky umožňuje presné vedenie vozidla, zvyšuje odolnosť novej pneumatiky a prepožičiava jej i pri odľahčenej konštrukcii lepšiu ovládateľnosť, lepšie správanie v zákrutách, nižšie opotrebovanie a vyššiu hospodárnosť prevádzky.
Pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 3 podrobila skúškam nezávislá organizácia DEKRA v Nemecku. Pri testoch zistila, že v porovnaní s ostatnými prémiovými pneumatikami na trhu (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001 a Continental SportContact 5) sú Eagle F1 Asymmetric 3 veľmi výkonné, pokiaľ ide o opotrebovanie behúňa. V skutočnosti Goodyear Eagle F1 Asymmetric preukázala, že má o 11 500 kilometrov vyšší kilometrový dojazd (teda o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa) na rozdiel od priemernej hodnoty troch popredných konkurenčných výrobkov.
Výsledky nezávislého porovnávacieho testu, ktorý na objednávku spoločnosti Goodyear spracoval TÜV Süd, ďalej preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 má o 2,6 metra kratšiu brzdnú dráhu (o 9 % vyššiu výkonnosť) na mokrej vozovke v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurenčných výrobkov. Jej brzdná vzdialenosť na suchej vozovke je o 1,3 metra kratšia (má o 4 % vyššiu výkonnosť) a súčasne Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vykazuje o 4 % lepšiu ovládateľnosť na mokrej vozovke, ako je priemer troch hlavných konkurenčných výrobkov. Výsledky testu preukázali aj o 10,9 % lepšie hodnoty valivého odporu v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurenčných výrobkov a druhú najvyššiu výkonnosť z hľadiska valivého odporu zo všetkých testovaných značiek. Goodyear zaostal za Continentalom o 1,6 bodu.
Nová pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 je na trhu v 41 rôznych rozmeroch od 17 do 20 palcov. Na nový Jaguar XF sa budú montovať v rozmeroch 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL a 255/35R20 97Y XL. Všetky budú označené písmenom J na potvrdenie toho, že automobilka Jaguar ich testovala a homologizovala. Jaguar XF je jedno z prvých európskych vozidiel, na ktoré sa budú už pri výrobe obúvať nové pneumatiky UHP. Jej vývoj, ako aj vývoj vozidla sa uskutočnili v spoločnostiach Goodyear a Jaguar súbežne.
Goodyear na medzinárodnom autosalóne International Motor Show 2016 v Ženeve predstavil tiež svoju víziu pneumatík pre prvú generáciu vozidiel, ktoré sa zaobídu bez vodiča. Štúdia pneumatík IntelliGrip pre samoriadiace (autonómne) vozidlá zahŕňa pokročilú senzorovú technológiu, ktorej cieľom je poskytovať maximálnu oporu kontrolným systémom týchto vozidiel. Autonómne vozidlá závisia od dát získaných od okolitých vozidiel, vodičov, chodcov a „inteligentných miest“ a pneumatiky ako Goodyear IntelliGrip by pri takejto výmene informácií mohli zohrať kľúčovú úlohu.
Podľa štúdie Svetového ekonomického fóra mestá očakávajú, že autonómne vozidlá sa stanú realitou už v priebehu budúcich desať rokov. Vďaka pokročilej technológii senzorov a špeciálne konštruovanému behúňu sú pneumatiky IntelliGrip schopné snímať rôzne podmienky, ktoré na ceste panujú, vrátane stavu jej povrchu a aktuálnych poveternostných podmienok.
Ak pneumatika odhalí vlhký alebo klzký povrch cesty, autonómne vozidlo prispôsobí rýchlosť novej situácii. Výsledkom je skrátenie brzdnej dráhy, lepšia reakcia vozidla v zákrutách, optimálna stabilita a účinná pomoc antikolíznym systémom. Goodyear pracuje s celým radom výrobcov vozidiel s cieľom ďalej prispôsobiť túto novú technológiu ich potrebám a posilňuje jej konektivitu napríklad s elektronickým systémom riadenia stability a asistenčnými systémami na podporu bŕzd a odpruženia.
Značka Dunlop prichádza na trh s novou, vysoko výkonnou letnou pneumatikou Sport Maxx RT2, ktorá nastupuje po úspešnom rade Sport Maxx RT. Nezávislý test, ktorý na objednávku spoločnosti Dunlop realizoval TÜV, preukázal, že nová pneumatika v segmente Ultra-High-Performance (UHP) sa vyznačuje vynikajúcou hodnotou priľnavosti a ovládateľnosti. Skúšobný okruh zvláda v ešte kratšom čase ako jej predchodkyňa. Sport Maxx RT2 v porovnaní s priemerom štyroch popredných konkurenčných pneumatík (Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 3, ContiSportContact 5 a Bridgestone Potenza S001) vykazuje na hnacej náprave o 34 percent vyššiu odolnosť proti opotrebovaniu.
Značka Radical, známa predovšetkým konštrukciou pretekárskych vozidiel, si Dunlop Sport Maxx RT2 zvolila pre svoj model 2016 RXC Turbo. Vozidlo ovplyvnil a inšpiroval aktuálny dizajn prototypu pre Le Mans a disponuje vyše 500 konskými silami. Vďaka pokrokovému aerodynamickému tvaru a zadnému krídlu poskytuje RXC Turbo hodnoty aerodynamického prítlaku ako na pretekárske auto.







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.