|
|
|
|
|
|
NOVINKY |
Chiron vystrieda na tróne Veyrona (01.03.2016)
Na scénu prichádza ďalší klenot na štyroch kolesách – Bugatti Chiron. Pomenovaný je po slávnom automobilovom pretekárovi tridsiatych rokoch, Louisovi Chironovi, ktorý jazdil za Monako na Bugatti. Skvelý človek s veľkým zmyslom pre fair play zvíťazil za volantom Bugatti napríklad v pretekoch na okruhu Spa - Francorchamps v roku 1930.
Obnovená značka Bugatti dnes patrí do koncernu Volkswagen (od roku 2005) a model Veyron sa pôvodne predával za milión eur, neskôr pribudli ďalšie modifikácie vrátane kabrioletu a cena sa vyšplhala až na takmer dva milióny.
Bugatti Chiron má skvelé parametre – výkon motora W16 s objemom osem litrov dosahuje 1 103 kW (1 500 k), krútiaci moment 1 600 Nm. Celkovo 16 valcov je zoradených po 8 do písmena W. Maximálna rýchlosť je 420 km/h, pričom z pokoja na stovku zrýchli toto super športové auto za 2,5 sekundy; z 0 na 200 km/h sa dostane za 6,5 sekundy a z nuly na 300 km/h za 13,6 s.
V interiéri dominuje karbón a koža, tradičné prístroje ustúpili najmodernejším displejom. Celkovo sa predpokladá výroba 500 kusov, cena štartuje na 2,4 mil. € a prvé kusy sa dostanú k majiteľom na jeseň 2016.
Nedá nám nespomenúť aj legendárne meno Ettore Bugatti - vpravo je na snímke z roku 1926. Taliansky automobilový dizajnér a konštruktér Ettore Arco Isidoro Bugatti sa narodil v Miláne 15. septembra v magickom roku 1881 do rodiny umelca a návrhára nábytku Carla Bugattiho. Zomrel 21. augusta 1947 v Paríži.
Ako sme si prečítali na portáli Wikipedia, svoje prvé auto navrhol už ako devätnásťročný a v roku 1901 zaň dostal ocenenie na milánskom obchodnom veľtrhu. Toto auto si kúpil barón de Dietrich z Niederbronnu, ktorý začal Bugattiho sponzorovať. A tak vznikla prvá séria vozidiel, známych ako De Dietrichove Bugatti. V krátkom čase si Bugatti urobil veľmi dobré meno, spolupracoval napríklad s firmou Mathis a vo svojich 25 rokoch sa stal hlavným inžinierom vo firme Deutz v Kolíne nad Rýnom. O pár rokov sa pokúsil osamostatniť a v roku 1909 navrhol vozidlo poháňané štvorvalcovým motorom o objeme 1 400 cm3. Predviedol ho na parížskom motorshow, kde získal objednávky na ďalšiu produkciu. Sláva značky v ďalších rokoch prudko rástla a tieto automobily geniálneho konštruktéra víťazili na viacerých významných pretekoch.

| |
|
späť
|
|
|
|
Copyright © 2009 Autoshow.sk |
Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o. |