Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Trpká príchuť Sicílie pre Maťa Homolu (11.10.2015)

Záverečné preteky seriálu FIA ETCC v tejto sezóne sa uskutočnili na Autodromo di Pergusa. Pre nádejného slovenského reprezentanta Maťa Homolu a jeho tím boli veľmi nešťastné. Po vydarenej kvalifikácii Maťo nastúpil do prvých pretekov z druhého miesta. Hneď vo formovacom kole ale prišla prvá „rana“ pre Maťov SEAT Leon Cup Racer s číslom 70 a jeho tím.
Maťo totiž zostal hneď v zavádzacom kole stáť na trati. Auto vyradila z pretekov technická porucha, ktorú tím s Maťom identifikovali cez vysielačku ako poruchu benzínového čerpadla. Členovia tímu nachystali nové benzínové čerpadlo, ktoré po dotiahnutí auta do boxu aj vymenili. Keďže auto muselo byť opravené počas uzavretého parkoviska, v druhých pretekoch Maťa posunuli na poslednú štartovú pozíciu.
Maťo vyrazil na štart do druhých pretekov s odhodlaním, ale už počas presunu na štartovnú pozíciu nastal znova rovnaký problém ako v prvých pretekoch. SEAT opäť zostal stáť na trati. Následne prebiehala komunikácia cez vysielačku medzi Maťom a technickým riaditeľom Jarom Krajčím. Maťovi sa podarilo rozbehnúť auto a pomaly sa posúval po trati. Po čase sa objavil v poslednej zákrute pred štartovnou rovinkou. Mechanici sa rozbehli pre neho a dotlačili auto na štartovaciu pozíciu. Robili všetko, aby problém do štartu odstránili, ale bohužiaľ sa chybu nepodarilo identifikovať a odstrániť na mieste. A tak sa Maťovi nepodarilo vôbec odštartovať.
Auto opäť dotlačili do boxu a začala sa hľadať chyba. Podozrenie padlo na chybnú elektriku. Po analýze a výmene riadiacej jednotky a hľadaní príčiny sa zistilo, že odišlo pomocné palivové čerpadlo, ktoré skratovalo celú čerpaciu sústavu. Sériová súčiastka za relatívne málo peňazí zmarila Maťovi a jeho tímu celé víkendové preteky, respektíve celoročnú snahu o konečný výsledok.
Keďže Maťo nenastúpil ani na jedny preteky, získal počas víkendu iba 4 body za vydarenú kvalifikáciu, kde si vybojoval druhé miesto na štarte prvých pretekov. Náplasťou na ubolené srdcia boli azda iba návštevy od Maťových konkurentov, majiteľov konkurenčných tímov, od vedenia FIA ETCC, Eurosportu Events, kde nás ľutovali a gratulovali nám k výsledkom v sezóne 2015. Všetci prezentovali názor, že tím Homola Motorsport určite patril medzi najlepších.  
Maťo: „Máme za sebou krásnu sezónu, plnú zážitkov. Získali sme veľké skúsenosti a mali sme našliapnuté na veľmi dobrý výsledok v podobe titulu, ale vyššia moc zariadila zakončenie tejto sezóny troška inak, ako sme si aj s tímom predstavovali. Ale neberiem to tragicky, keďže sme počas roka spravili veľa roboty a dokázali sme konkurovať ostatným tímom, ba v druhej polovici sezóny sme boli objektívne najrýchlejší. Samozrejme, táto situácia ma mrzí, chcel som získať titul, ale život to zariadil inak. Ďakujem veľmi pekne mojim rodičom a mechanikom, ktorí odviedli profesionálnu robotu a všetkým za podporu v akejkoľvek forme. Veľmi ma potešila podpora a vážim si to.“
Text a foto: Martin Trenkler







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.