Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Cadillac SRX 3,5 V6 (07.07.2006)

Americký krížnik ciest
sa priplavil na Slovensko.

Na slovenský automobilový trh vkĺzla značka Cadillac pomerne nenápadne až tohto roku. Jej prvé modely na cestách vzbudzujú záujem okolia, a preto sme privítali možnosť otestovať verziu kombi, ktorá je konkurentom napríklad aj nedávno testovanému Chrysleri 300C Touring.
Štýlový päťdverový SRX – mimochodom, rozlišovanie modelov tromi písmenami je pomerne neprehľadné – patrí medzi luxusné automobily so športovým nádychom. Prvé písmeno označuje sériu, druhé a tretie sú iniciálami vyjadrené vlastnosti: „rekonfigurovateľný“ a zmiešaný. Vďaka nadpriemernému rázvoru 3 metre majú pasažieri v kabíne dostatok priestoru na nohy, v anatomicky tvarovaných kožených sedadlách ssa cítia pohodlne a bezpečne. Aj batožinový priestor je veľkorysý a keďže zadné sedadlá sa dajú samostatne asymetricky sklopiť, celkový objem kufra môže byť až 1 968 litrov. Do troch samostatných priestorov integrovaných v podlahe sa dá uložiť niekoľko predmetov, rolovací kryt sa navíja do boku. V kufri je k dispozícii aj sieťka na zachytenie menších predmetov.
Americký luxus. Prístrojový panel vyžaruje americký luxus, takže na niektoré tlačidlá a ovládacie prvky si musí Európan chvíľu zvykať. Napríklad tlačidlo ovládania zadného stierača je netradične umiestnené v strope pri bodovom svetle. V predných dverách sú vyklápacie schránky na drobné predmety, v ktorých sú tieto mimo dohľad tzv. nenechavcov. Praktické a na manipuláciu oveľa jednoduchšie je ukotvenie predných bezpečnostných pásov v operadlách sedadiel. Rovnako chválime netypicky uchytené držadlá v hornom prednom rohu zadných bočných dverí. Pri vystupovaní uľahčujú situáciu pasažierovi a ten môže elegantne vystúpiť z auta. Páčili sa nám tiež malé joysticky na reguláciu prúdiaceho vzduchu cez ventilačné otvory.
Vzorový tempomat. Ovládanie audiosústavy je na volante, ocenili sme mimoriadne jednoduché ovládanie tempomatu na  páčke smeroviek. Stačí zatlačiť tlačidlo na jej konci a rýchlosť auta je zafixovaná. Nič netreba osobitne zapínať. Na displeji sú okrem zvyčajných údajov aj netradičné informácie o aktuálnom nabití batérie, tlaku v jednotlivých pneumatikách a podobne. Pri cúvaní ku chodníku je dobrou pomôckou automatické sklápanie pravého bočného zrkadla. Naopak, pri jazde dopredu vodičovi prekáža vo výhľade šikmo vľavo mohutný stĺpik. K ďalším konštrukčným nedostatkom patrí neprehľadné usporiadanie tlačidiel ovládania okien na lakťovej opierke vodiča, čo sa prejavilo najmä pri nočnej jazde, nepríjemne nás prekvapila hlučná klimatizácia a tiež malá odkladacia priehradka pred spolujazdcom.
Spotreba v štýle USA. A teraz to najpodstatnejšie – spotreba. Pri dnešných cenách benzínu už zrejme neplatí, že kto má na drahé auto, má aj na palivo. Dvadsať litrov na sto km meste zrejme zatrasie i silnejšími povahami. Dojazd 600 km je síce v norme, ale pri priemernej spotrebe okolo 15 litrov na stovku to urobí poriadny prievan v peňaženke. Keď sme skúsili jazdiť mimo mesto extrémne úsporne, podarilo sa nám znížiť priemernú spotrebu na 14,8 l/100 km. S ľahkou nohou to išlo aj za osem litrov a na diaľnici 130-kou sme spotrebovali na 100 km iba okolo 10 litrov. S tempomatom paradoxne 12 litrov. Extrémne číslo 80 litrov  (momentálna spotreba) nám na displeji naskočilo pri veľmi razantnom zrýchlení. A pri 180-ke to bolo 30 litrov. Tak si vyberte...
Naše odporúčanie. V každom prípade je Cadillac SRX luxusné kombi s dobrými jazdnými vlastnosťami, podvozok spoľahlivo drží stopu a keďže je dobre odhlučnený, aj zdolávanie dlhých vzdialeností je pohodlné. Na brzdy sa môžete spoľahnúť v každej situácii, ich účinok je dostatočne silný. Testovaný šesťvalcový Cadillac sa trošku ťažkopádne rozbiehal; optimistický údaj výrobcu o zrýchlení (za 8 sekúnd na stovku) sa nám nepodarilo potvrdiť. Z tohto hľadiska je na tom Istotne lepšie výkonnejší osemvalec s motorom 4,6 litra. Bezprostredným konkurentom je spomínaný Chrysler 300C Touring, ale určite k nim patrí aj tradičná nemecká trojka (Audi, BMW, Mercedes-Benz), ako aj Jaguar XJ, Lexus LS 430 a VW Phaeton.
Cena základného modelu je 1,7 mil. Sk, výkonnejší osemvalec stojí 2,3 mil. Sk.
+ Plusy
Veľmi jednoduché ovládanie tempomatu
Cestovný luxus a vynikajúce brzdy
Bezpečnostné pásy ukotvené v operadlách
- Mínusy
Mohutné predné stĺpiky
Ťažkopádna akcelerácia
Spotreba







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.