Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Leon 1,2 TSI Homola Edition (28.05.2015)

S malým motorom je pripravený urobiť veľký dojem.
Tretia generácia nového modelu SEAT Leon je prepracovaná od podvozku až po strechu. Vybavená najmodernejšou technológiou a maximálne moderným podvozkom. Teda je pripravená urobiť dojem. A najnovšie sa etablovala na slovenskom trhu špeciálna verzia Homola Edition. Pod kapotou má objemovo malý motor 1,2 litra, ktorý je však športovo naladený.
V prípade edície na počesť úspešného slovenského automobilového reprezentanta Maťa Homolu to ani inak nemôže byť. Okrem nápisu Homola Edition zvýrazňujú imidž tohto príťažlivého červeného auta aj čierne disky. Inak je karoséria zhodná so štandardným  Leonom.
Úprimne povedané, aj interiér je klasika. V menu je Bluetooth, média, rádio, informácia o spotrebe a dojazde – chýba navigácia. Na volante je ovládanie rádia a informačného systému, pod volantom (na samostatnej páčke) je ovládanie tempomatu. K dispozícii je tiež automatická klimatizácia i rýchle odhmlievanie čelného skla.
Systém stop&start pracuje spoľahlivo, teda motor naskočí ihneď; komu táto technológia nevyhovuje, môže systém vypnúť tlačidlom. Nechýba ani indikátor radenia rýchlosti. Vzadu sú parkovacie senzory, hmlovky prisvietia do zákruty po natočení volantu.
Pri testovaní sme sa zamerali Predovšetkým na jazdné  vlastnosti. Koncernový motor 1,2 TSI s priamym vstrekovaním benzínu sa osvedčil už v autách sesterských značiek Škoda a VW. Nesklamal ani v Leone, ba subjektívne sa nám práve pod jeho kapotou zapáčil najviac. Azda to súvisí aj s dizajnom karosérie; do kabíny sa prenáša len minimálny hluk, aerodynamika je príkladná (o čom sme sa presvedčili v silnom bočnom vetre), podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky, dynamickej jazde dobre sekundujú účinné brzdy.
V zákrute sa Leon pri rýchlom prejazde mierne nakloní, no pritom spoľahlivo kopíruje zvolenú stopu. Zrýchlenie v bežnej premávke (na stovku za 10,2 sekundy) je plne postačujúce, takže s Leonom Homola Edition môžete bez problémov predbiehať. Malý motor má dostatok energie a na druhej strane si nezapýta až tak veľa benzínu.
Na šiesty rýchlostný stupeň a s aktivovaným tempomatom sme jazdili na diaľnici (130 km/h) za 5,9 litra, pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba 4,2 litra. V kombinovanom režime sme dosiahli priemernú spotrebu 5,6 litra, čo je však troška v rozpore s optimizmom výrobcu (4,9). Dojazd 700 kilometrov je v reálnych podmienkach dosiahnuteľný. Pravda, ak prevažujú jazdy po diaľnici na hranici rýchlostného limitu, dojazd sa o niečo zmenší.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
SEAT Leon 1,2 TSI

Objem motora (cm3)    1 197
Výkon (kW/k)        81/110
Krútiaci moment (Nm)    175
Max. rýchlosť (km/h)    194
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     10,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,6)

Cena testovanej verzie 14 870 €    
Najlacnejšia verzia 12 560 €


+ Výrazné plusy

Dizajn aerodynamickej karosérie
Pri pokojnej jazde úsporný motor
Zrýchlenie, brzdy, podvozok
- Najväčšie mínusy
Chýbajúca navigácia v menu







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.