Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
SEAT prekročil métu 100 000 za kvartál (22.04.2015)

Španielska automobilka SEAT uzavrela prvý štvrťrok 2015 najlepším výsledkom predaja od roku 2007. Po prvý raz odvtedy celosvetový predaj od januára do marca prekročil hranicu 100 000 kusov - presnejšie 102 700 predaných vozidiel, čo je o 10 % viac ako v rovnakom období roka 2014 (93 400). Najväčší nárast predaja 14,6 % opäť zaznamenal modelový rad Leon. Celkovo sa z neho predalo za prvé tri mesiace 39 700 kusov (2014: 34 600).
Predaj modelu Ibiza vzrástol o 9,5 % (41 900 kusov; 2014: 38 300), čo predstavuje druhý najväčší nárast predaja. Navyše opäť vzrástol aj predaj veľkého MPV Alhambra o 12,2 % a dosiahol úroveň 5 900 kusov (2014: 5 200).
Predseda predstavenstva spoločnosti SEAT Jürgen Stackmann zdôraznil skutočnosť, že po dvoch rokoch dvojciferného rastu predaj tento pokračoval rovnakým tempom aj v prvom štvrťroku 2015. Ozdravenie na hlavných trhoch, ako sú Španielsko a Taliansko, bolo impulzom pre takýto rast.
V západnej Európe vzrástol predaj áut značky SEAT v prvom štvrťroku o 10,4 % (81 000 kusov; 2014: 73 300) a podľa štatistík publikovaných Európskou asociáciou automobilových výrobcov ACEA  zostáva SEAT jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európskej únii. Španielsko je zároveň trhom s najväčším rastom predaja značky SEAT v prvom štvrťroku, čiastočne podmieneným sezónnym efektom jarných dovoleniek. Predaj Seatov na domácom trhu vzrástol o 28,0 % - celkovo 22 000 kusov (2014: 17 200). V Nemecku odovzdal SEAT zákazníkom 19 900 automobilov (2014: 19 000), čo je o 4,5 % viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka a patrí v tejto krajine k desiatim najlepšie predávaným značkám. Rast predaja pokračoval v tomto roku aj vo Veľkej Británii, a to siedmy štvrťrok za sebou. Díleri Seatu predali o 4 % viac automobilov (14 400 kusov; 2014: 13 900).
Predaj áut značky SEAT v prvom štvrťroku doslova vystrelil v Taliansku (+41,4 %; celkovo: 4 100 kusov), ktoré je po Španielsku a Izraeli trhom s najväčším absolútnym prírastkom. Predaj výrazne vzrástol aj v  Portugalsku (+34,3 %; celkovo: 1 700 kusov).   
V strednej a východnej Európe predaj značky v prvom štvrťroku 2015 oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka vzrástol o 22,4 % na celkových 7 000 kusov (2014: 5 700). Hlavnými trhmi regiónu sú Poľsko s nárastom predaja o 60,3 % (celkovo: 2 400 kusov) a Česko (+29,9 %; celkovo: 2 300 kusov).
Automobilová výroba v závode Martorell vzrástla v prvom štvrťroku 2015 o 15,2 % na 130 700 kusov, čo je o 17 200 kusov viac ako v rovnakom období roka 2014. Aktuálny rast dopytu si vyžiadal na výrobnej linke 1 (Ibiza) a výrobnej linke 2 (Leon a Altea) doplnenie mimoriadnych pracovných zmien počas štyroch sobôt v máji. Okrem toho výroba modelov značky SEAT v závodoch Palmela (Portugalsko), Bratislava a Mladá Boleslav v prvom štvrťroku 2015 celkovo vzrástla o 12,8 %. V týchto závodoch spolu vyrobili 16100 áut značky SEAT.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.