Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Rodičia schvaľujú čiernu skrinku Goodyear (05.12.2014)

Podľa nových poznatkov výrobcu pneumatík Goodyear, takmer polovica rodičov začínajúcich vodičov EU (46 %) podporuje technológiu čiernej skrinky , ktorá by im umožnila sledovať rýchlosť a správanie sa ich detí za volantom pri šoférovaní vozidla. Podpora používania čiernej skrinky je v Európe vysoká aj medzi inštruktormi v autoškolách (47 %).
Z krajín EU je najsilnejšia podpora čiernej skrinky medzi rodičmi v Taliansku (73 %), v Poľsku (72 %) a v Rumunsku (72 %). Českí rodičia sa vyjadrili pozitívne v 55 %.
Okrem toho rodičia podporujú aj postupný systém získavania vodičského preukazu.
Firma Goodyear realizovala rozsiahly prieskum medzi 6 800 rodičmi začínajúcich mladých vodičov (vo veku 16 – 25 rokov) z 19 európskych krajín, aby lepšie porozumela postojom rodičov k bezpečnosti cestnej premávky. Otázky boli zamerané aj takto: Aký príklad dávajú rodičia ako vodiči svojim deťom? Ako priamo podporujú svoje deti, keď sa učia šoférovať?
O tomto výskume informovalo nové vydanie Bielej knihy spoločnosti Goodyear. Monitorovanie vozidla môže významne znížiť rizikové správanie sa mladých šoférov. Výskum poukazuje aj na to, že začínajúci vodiči, ktorí si uvedomujú, že sú sledovaní svojimi rodičmi, majú väčšiu šancu na zlepšenie. Mnohé poisťovne v Európe uzatvárajú poistné zmluvy, ktoré zahŕňajú záznamy z čiernych skriniek o jazde poisteného. Niektoré poisťovne prispôsobujú svoje poistné v závislosti od toho, ako bezpečne človek jazdí po cestách a môžu poistnú zmluvu dokonca zrušiť v prípade, že vodiča považujú za príliš „nebezpečného“.
Spoločnosť Goodyear ďalej zistila, že okrem sledovania začínajúcich vodičov by sa mnohí rodičia radi zapojili do výcviku ich dieťaťa. Až 53 % z nich vyjadrilo túžbu dostávať pravidelné správy od inštruktora autoškoly svojho dieťaťa a 40 % rodičov by sa rado zúčastnilo na jazdách.
Olivier Rousseau, viceprezident divízie osobných pneumatík spoločnosti Goodyear EMEA, hovorí: „Rodičia hrajú kľúčovú úlohu pri výchove mladých vodičov a mnohí z nich sú radi, že sa môžu do vzdelávania svojich detí zapojiť. Kompetentné osoby v oblasti výcviku by mali rodičom poskytnúť viac možností zapojiť sa a prevziať kontrolu nad deťmi."
Dopravná psychologička Margit Herle z Medzinárodnej organizácie dopravnej psychológie (TPI) podporuje tuto výzvu a uvádza: "Rodičia, inštruktori autoškôl a celý sociálny systém, v ktorom sa pohybujeme, majú zodpovednosť, aby naučili deti šoférovať automobil bezpečne a zodpovedne.“
Ďalšia iniciatíva, zameraná na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky, ktorá získala významnú podporu od rodičov, aj od inštruktorov autoškôl, je postupné nadobúdanie vodičského preukazu. Systém postupného získania vodičského preukazu je navrhnutý tak, že noví vodiči naberajú skúsenosti s vedením vozidla a priebežne si tieto zručnosti osvojujú v menej rizikovom prostredí. Postupný systém sa v počiatočných fázach výučby zameriava na obmedzenie šoférovania v nočných hodinách, na diaľnici a bez dozoru.
Ďalej sa potom obmedzuje počet cestujúcich v aute a vek šoféra s tým, že všetky obmedzenia sa časom a po ďalších skúškach odstránia a jednotlivec získava plnohodnotné vodičské oprávnenie. Ako vyplynulo z prieskumu,
42 % rodičov začínajúcich vodičov z Európskej únie by uprednostnilo systém postupného získavania vodičského preukazu. Z českých rodičov by postupné získavanie vodičského oprávnenia podporilo 53 % opýtaných. Najvyššia podpora bola zaznamenaná vo Veľkej Británii, kde postupný systém získal 66 % a najmenšia vo Švédsku, kde bolo pre tento systém len 15 % rodičov.
Rozdiel v názoroch možno vysvetliť skutočnosťou, že v jednotlivých krajinách sa využívajú rozličné systémy výučby. Prieskum spoločnosti Goodyear v roku 2013 ukázal silnú podporu systému postupného získavania vodičských preukazov aj medzi inštruktormi autoškôl (67 %).
Napríklad vo Veľké Británii nedávna iniciatíva o úprave zákona v zmysle zavedenia postupného získavania vodičského preukazu neprešla. Vo Švédsku musia vodiči vo výcviku predtým, než dostanú plné oprávnenie viesť motorové vozidlo, povinne absolvovať kurz o bezpečnosti cestnej premávky. Rodičia a všetci, ktorí chcú začínajúceho vodiča sprevádzať, musia tak isto absolvovať tento kurz.
Vodiči – začiatočníci sú pred skúškami povinní absolvovať kurz rizikového šoférovania vrátane jazdy na ľade. V Luxembursku musia všetci vodiči – začiatočníci, ktorí získajú všeobecný vodičský preukaz, prejsť osobitnými testami vodičských schopností.
Goodyear odporúča, aby Európska komisia uskutočnila prieskum bezpečnostných výhod postupného získavania vodičského preukazu. Najnovší výskum postojov rodičov začínajúcich vodičov vychádza z predchádzajúcich štúdií mladých vodičov a z bezpečnosti cestnej premávky. V roku 2012 spoločnosť Goodyear realizovala celoeurópsky prieskum u 6 400 mladých vodičov, aby preskúmala ich postoje k bezpečnosti cestnej premávky. V roku 2013 spoločnosť znova zadala výskum, tento raz skúmali postoje inštruktorov autoškôl.
Takmer polovica (49 %) európskych rodičov začínajúcich vodičov na základe dostupných informácií o kvalite jednotlivých autoškôl považuje za náročné rozhodnúť sa. Až 47 % z nich si autoškolu pre svojho potomka vyberá na základe jej vzdialenosti od bydliska. Podľa  najnovšieho prieskumu spoločnosti Goodyear je tendencia hľadať školu podľa vzdialenosti silná najmä v Nemecku (72 %), Rakúsku (71 %) a vo Francúzsku (69 %). V Česku uviedlo vzdialenosť autoškoly ako dôležitý dôvod výberu len 38 % z opýtaných rodičov. Česi kladú väčší dôraz na osobné odporúčania (58 %) a na cenu (46 %). Väčšina európskych rodičov (80 %) súhlasí, že autoškoly sú drahé. Vo Švédsku sa až 87 % rodičov domnieva, že sú drahé.
Rodičia v Českej republike vyberajú autoškolu na základe osobného odporúčania častejšie (58 %), ako je priemer v EÚ (47 %). V Turecku majú rodičia, na rozdiel od EÚ, kde je priemer 3 %, väčšiu tendenciu vyberať si školu podľa reklamy (až 44 %).
Keď sa spoločnosť Goodyear pozrela na obsah výučby v autoškolách, zistila, že väčšina rodičov (81 %) by rada do výučby autoškôl zaviedla viac hodín jázd v nepriaznivom počasí. Samotní rodičia začínajúcich vodičov majú nedostatok sebavedomia pri vedení vozidla v týchto podmienkach. Len 40 % z nich uviedlo, že sa cíti dobre, alebo veľmi isto pri šoférovaní v nepriaznivých podmienkach.  
Názory rodičov na vedenie vozidla v nepriaznivých poveternostných podmienkach korešpondujú s názormi samotných začínajúcich vodičov.  Pri výskume spoločnosťou Goodyear v roku 2012 medzi mladými vodičmi uviedlo 42 % nováčikov, že ich tréning nezahŕňal šoférovanie v hustom daždi, kde hrozí riziko vzniku aquaplaningu.
Väčšina inštruktorov autoškôl (63 %) súhlasí aj s tým, že výučba v nepriaznivých poveternostných podmienkach je dôležitá. Napriek tomu len každý druhý inštruktor (51 %) učil svojich žiakov ako bezpečne viesť motorové vozidlo i v nepriaznivom počasí.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.