Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Iveco Genlyon najúspornejší truck v Číne (05.12.2009)

Všeobecne známa talianska značka Iveco má veľmi široké pole pôsobnosti. Vyvíja, konštruuje, vyrába a predáva ľahké, stredne ťažké a ťažké nákladné, ako aj úžitkové automobily, off-roadové nákladné automobily, mestské, medzimestské autobusy, diaľkové autokary, ale aj špeciálne vozidlá, určené na hasenie požiarov, či špeciálne obranné účely.
Zamestnáva vyše 27 000 ľudí v 27 výrobných závodoch v 16 krajinách sveta, pričom využíva excelentné technológie a riešenia, vyvinuté vo svojich 6 vývojových centrách. Popri Európe pôsobí tiež v Číne, Rusku, Austrálii a Latinskej Amerike. Viac než 6 000 servisných dielní vo vyše 100 krajinách garantuje technickú podporu kdekoľvek na svete.
Teraz sme dostali zaujímavú informáciu o víťazovi medzinárodnej súťaže v úspore paliva v Číne, ktorým sa stal ťažký truck Iveco Genlyon. Vyrábajú ho v čínsko-talianskom podniku a v súťaži pod záštitou Ministerstva dopravy Číny zdolal ďalších miestnych konkurentov – výrobcov nákladných vozidiel Dongfeng, Foton, North Benz, JAC, Camco a iných. Genlyon s výkonom 380 k triumfoval v segmente ťahačov 6x4. Poháňa ho 9-litrový motor Cursor 9, vybavený najnovšou generáciou vysokotlakového vstrekovania paliva common-rail. Na čínsky trh prináša európsku technológiu a sofistikovanosť, prepojenú s čínskym dizajnom a znamená strategický vstup na miestny trh s ťažkými ťahačmi. Vyrábajú ho v Chongqingu.
Kombinácia aerodynamickej kabíny a úsporného režimu špičkového motora dodáva Genlyonu parametre na svetovej úrovni. Evidentná je príbuznosť s Ivecom Stralis Active Space, hoci niektoré vonkajšie i vnútorné prvky majú zmenený dizajn, špecifický pre čínsky trh, zahŕňajúc klimatizáciu a odpružené sedadlo vodiča v štandardnej výbave. Pohon do 12-stupňovej synchronizovanej prevodovky sa prenáša cez jednoduchú kotúčovú treciu spojku. V novom trucku mal svetovú premiéru nový 9-litrový motor Cursor 9 vybavený najnovšou generáciou vysokotlakového vstrekovania paliva common-rail, ktorý sa tiež vyrába v Číne. V ponuke sú modifikácie s výkonom 270, resp. 400 k, ktorým stačí spĺňať emisnú normu Euro 3, konštrukčne sú však riešené tak, aby sa v budúcnosti následne mohli spraviť úpravy v duchu limitov Euro 4 a Euro 5 – v závislosti od vývoja čínskej dopravnej politiky.
Modelový rad Genlyon  ponúka 800 rôznych kombinácií a tento počet bude v budúcnosti ešte rásť, aby výrobca pokryl maximum požiadaviek zákazníkov. Ťahač návesov je určený pre súpravy s celkovou hmotnosťou do 49 ton, predná náprava je dimenzovaná na maximálne zaťaženie 7 ton, ale zadná tandemová až na 26 ton, pretože sa počíta aj s preťažovaním vozidla.
Ivan Václavík







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.