Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Fuso Canter F-Cell jazdí v Portugalsku na batérie (28.07.2014)

Pri dcérskom podniku koncernu Daimler v Japonsku má svoje sídlo kompetenčné centrum divízie Daimler Trucks pre hybridné motory. Na základe bohatých skúseností tu vyvinuli nové, elektricky poháňané Fuso – bezemisné vozidlo Canter E-Cell na batérie. Prvé malosériovo vyrábané ľahké nákladné auto s čisto elektrickým pohonom jazdí bez emisií a takmer úplne bez hluku.
Canter E-Cell pre Európu sa montuje v závode Tramagal v Portugalsku. Je odpoveďou na očakávané rastúce obmedzenia dopravy v aglomeráciách, napríklad vo forme cestných daní podľa emisií CO2 alebo podľa časového obmedzenia vstupov. Je vhodné na použitie predovšetkým v oblastiach citlivých na emisie, kde sa predvídať počet najazdených kilometrov – ako je napríklad vnútromestská doprava alebo v oblasti zelených, či peších zón. Nedávno expedovali osem vozidiel na testovanie u zákazníkov.
„S Mitsubishi Fuso Canter E-Cell opäť raz podčiarkujeme našu vedúcu pozíciu v oblasti alternatívnych pohonov. Pod vedením oddelenia vývoja značky Fuso v Japonsku postavili naši portugalskí kolegovia ďalší míľnik pri zavádzaní najnovších inovácií divízie Daimler Trucks,“ hovorí Dr. Albert Kirchmann, vedúci divízie Daimler Trucks Asia a prezident a výkonný riaditeľ Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation.
Zákaznícke testovanie Fuso Canter E-Cell v reálnych podmienkach je naplánované na jeden rok. Osem vozidiel Canter E-Cell je postavených na báze modelu Canter s rázvorom 3 400 mm a jednoduchou kabínou s komfortným vyhotovením. Autá majú valníkovú nadstavbu dlhú 4,3 m, respektíve skriňovú nadstavbu s dĺžkou 4,4 m.
Ľahké nákladné vozidlá s elektrickým pohonom preukážu svoje schopnosti v najrôznejších podmienkach. V Lisabone budú používať Canter E-Cell pri údržbe parkov a zbere odpadov, v meste Porto na prepravu medzi rôznymi mestskými budovami, v Abrantes ich takisto využijú na parkovú údržbu. Firma Transporta bude používať Canter E-Cell v distribučnej doprave od domu k domu, dodávateľ energií REN na prepravu južne od Lisabonu, v rámci prístavu v mestečku Sines. No a Canter E-Cell bude tiež pomáhať portugalskej poštovej spoločnosti CTT pri prepravách medzi distribučnými strediskami v Lisabone.
V porovnaní s prvým prototypom – svetovú premiéru oslavoval na autosalóne IAA 2010 – bol Fuso Canter E-Cell medzičasom podstatne vylepšený. Ľahké nákladné auto s elektrickým pohonom je postavené na báze podvozku konvenčného modelu Canter a disponuje najvyššou povolenou celkovou hmotnosťou 6 ton. Z toho vyplýva mimoriadne vysoké užitočné zaťaženie podvozku približne 3 tony.
Elektromotor v novom vozidle Canter E-Cell dosahuje maximálny výkon 110 kW (150 k) a vysoký maximálny krútiaci moment 650 Nm. Prenos sily na zadnú nápravu zabezpečuje jednostupňová prevodovka. Spojovací hriadeľ aj zadná náprava sú prevzaté z Cantera so spaľovacím motorom. Dobré jazdné výkony sú zaručené, pretože krútiaci moment elektromotoru je dostupný v plnej sile už pri rozjazde. Najvyššia rýchlosť modelu Canter E-Cell je limitovaná na 90 km/h, rovnako ako pri všetkých vozidlách tejto hmotnostnej kategórie.
Vľavo a vpravo od rámu sú zavesené celkovo štyri moduly batérií vo dvoch zapuzdrených boxoch. Ide o lítium-iónové akumulátory s pozoruhodnou kapacitou 48,4 kWh. Výsledkom je dojazd Mitsubishi Fuso Canter E-Cell vyše 100 km, čo je viac, ako najazdí väčšina distribučných nákladných vozidiel za celý deň. Nabíjanie batérií trvá pri 230 voltoch približne sedem hodín. Pri použití rýchlonabíjacieho systému sa čas skráti na jednu hodinu.
Toto ľahké nákladné auto sa naštartuje otočením kľúčika v spínači zapaľovania. Vďaka automatickej prevodovke s meničom vodič posúva Canter E-Cell len prostredníctvom stláčania brzdového pedála.
Odovzdanie ôsmych vozidiel Fuso Canter E-Cell portugalským zákazníkom je ďalším vrcholom jubilejného roku závodu v Tramagale, ktorý začal s výrobou nákladných vozidiel pred 50 rokmi. Závod sa nachádza približne 150 km severovýchodne od portugalskej metropoly Lisabon a je centrálnym výrobným závodom modelov Fuso Canter pre Európu. Výroba v roku 2013 predstavovala približne 4 000 vozidiel Canter.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.