Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Toyota verí pohonu na palivové články (01.07.2014)

Toyota odhalila na prezentácii pre médiá v Tokiu definitívny vonkajší dizajn svojho sedanu poháňaného palivovými článkami. Na japonskom trhu sa predstaví do apríla 2015, v lete tohto roku bude nasledovať Európy a vzápätí USA. Predbežná cena pre Japonsko bola stanovená približne na 7 miliónov jenov, o cenách pre USA a Európu sa rozhodne neskôr.
Vodík predstavuje veľmi sľubné alternatívne palivo. Je možné produkovať ho pomocou radu rôznych primárnych zdrojov energie – vrátane energie zo slnka a vetra – a tiež sa ľahko ukladá a prepravuje. Po stlačení vykazuje vyššiu hustotu energie než akumulátory. Okrem svojho potenciálu v úlohe paliva pre domácnosti a automobily sa dá vodík využívať aj v mnohých ďalších oblastiach vrátane výroby energie v masovom meradle.
Toyota sa venuje vlastnému vývoju vozidiel na palivové články už vyše 20 rokov. Sústava palivových článkov od Toyoty obsahuje vlastnú súpravu článkov s označením FC Stack, ktorá generuje elektrinu pomocou chemickej reakcie vodíka a kyslíka s využitím vysokotlakových zásobníkov na vodík. Svoje vozidlá FCHV typu SUV začala Toyota prenajímať vybraným užívateľom v Japonsku a USA už v roku 2002.
Odvtedy prešla používaná súprava palivových článkov zásadnými vylepšeniami. Dnes predstavovaný sedan na palivové články sa môže pochváliť, okrem iného, výkonom a jazdným dosahom porovnateľným s benzínovými vozidlami, pričom tankovanie paliva trvá iba tri minúty. Počas jazdy automobil produkuje iba vodnú paru, ktorá vzniká po reakcii vodíka s kyslíkom. 
Vozidlá poháňané palivovými článkami počas prevádzky nevypúšťajú žiadne emisie CO2 (ani iné látky škodlivé pre životné prostredie) a ponúkajú pritom užívateľské pohodlie, porovnateľné s klasickými vozidlami na benzín. Toyota je presvedčená o veľkom potenciáli tohto typu pohonu, ktorý je ideálny z hľadiska ochrany životného prostredia a napomáha budovaniu spoločnosti s trvale udržateľnou mobilitou.
Výkonný viceprezident spoločnosti Toyota Motor Europe Karl Schlicht uviedol: „Z nástupu technológie palivových článkov máme ohromnú radosť. Čaká nás samozrejme ešte rad otázok na vyriešenie, ako je napr. dostupnosť infraštruktúry na tankovanie alebo širšia propagácia medzi zákazníkmi. Vďaka skúsenostiam s hybridnými pohonmi však máme dostatok poznatkov na to, aby sme uviedli túto novú technológiu na trh. V Európe budeme postupovať krok za krokom a vozidlo uvedieme postupne na vybraných trhoch. Sme však presvedčení o tom, že popularita vodíka ako paliva pre automobily bude v ďalších rokoch rásť.“
Spoločnosti patriace do Toyota Group sa teraz venujú aj ďalším iniciatívam v oblasti využitia vodíka, ako je napríklad vývoj a testovanie palivových článkov na použitie v domácnostiach alebo vývoj vysokozdvižných vozíkov, či autobusov poháňaných palivovými článkami.





späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.