Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Motorkárom chýba systém vzdelávania (13.05.2014)

Precenenie výberu motocykla, zanedbanie adekvátneho oblečenia a panická reakcia v kritických situáciách sú najčastejšie chyby vodičov motocyklov. Tieto závažné nedostatky sú spôsobené najmä nedostačujúcim systémom vzdelávania vodičov motocyklov na Slovensku. Preto sa v utorok  12. mája na pôde Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako zlepšiť prípravu vodičov motocyklov na každodennú premávku.
Na svojich kurzoch pre motocykle sa inštruktori Centra bezpečnej jazdy pravidelne stretávajú s nedostatočne zručnými vodičmi. Inštruktor Michal Jariabka vysvetľuje: „Odporúčanie vhodnej motorky, či vysvetlenie nevyhnutnosti správneho oblečenia sú základne informácie, ktoré by si vodiči mali odniesť z výučby v autoškole. Bohužiaľ, z praxe môžem povedať, často sa stáva, že na naše kurzy pre motocykle prichádzajú vodiči začiatočníci na silných strojoch, bez základných návykov pre bezpečnú jazdu.“
Aj keď minulý rok zomrelo na cestách historicky najmenej vodičov motocyklov, a to 19, systém vzdelávania motocyklistov je nedostačujúci. Oprávnene sa ním zaoberá BECEP (Bezpečnosť cestnej premávky), oddelenie Ministerstva dopravy na Slovensku. Riaditeľ oddelenia BECEP Milan Troška hovorí:
„Na ministerstve vznikla pracovná skupina, ktorá modeluje nový, moderný systém prípravy budúcich vodičov. Dnešný spôsob výučby nepripravuje vodičov dostatočne na reálnu premávku. V súčasnosti komunikujeme s viacerými európskymi krajinami a hľadáme fungujúce príklady pre Slovensko. Dobrým príkladom je napríklad Rakúsko, kde funguje viacúrovňové vzdelávanie.“
Michal Jariabka pritakáva a tvrdí: „Aj keď sú dnes školenia motocyklov nepovinné, našimi kurzami prejdú ročne stovky vodičov motocyklov. Stretávame sa iba s pozitívnymi reakciami. Myslíme si, že kurzy bezpečnej jazdy pre motocykle výrazne prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti na slovenských cestách. Na kurzy totiž prichádzajú vodiči, ktorí často nevedia reagovať v krízových situáciách,“
Na to, aby sme mohli aj na Slovensku úspešne odštartovať moderné vzdelávanie, si musí sadnúť za jeden rokovací stôl niekoľko strán. K akcelerácií tohto procesu prispela aj májová medzinárodná konferencia v priestoroch Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.