Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Ssang Yong Kyron 2,0 M200 Xdi (18.04.2006)

Splní i náročnejšie očakávania.
Chvíľu nám trvalo, kým sme odhalili tajomstvo odomykania a zamykania offroadu Ssang Yong Kyron. Finta totiž spočíva v tom, že pri odomykaní treba tlačidlo diaľkového ovládania pridržať dlhšie, kým pri zamykaní auta treba to isté tlačidlo iba zľahka ťuknúť. Nevedno, prečo výrobca zvolil takúto „hru“ sťaby na klavíri. To však iba na ilustráciu, že Kyron je celkom zábavné auto.
Najnovší prírastok tejto značky očividne vzbudzoval na verejnosti záujem, aj keď niektorí ani netušili, čo je to za značku. Kórejský výrobca predstavil Kyron prvý raz vlani na jesennom salóne vo Frankfurte nad Mohanom. Dozvedeli sme sa, že obchodný názov Kyron vznikol kombináciou gréckeho výrazu Kai (neohraničený) s anglickým run (beh). Firma Ssang Yong začala tento model vyvíjať ako projekt vo februári 2002. Dnes s ním útočí najmä na Kiu Sorento, respektíve Sportage, ale aj na iné offroady, či športovo úžitkové automobily.
Pribrzďovanie v prudkom klesaní. Strmý nájazdový uhol umožňuje bez problémov zdolávať aj príkre kopčeky, dostatočný krútiaci moment dovoľuje plynulú jazdu bez preraďovania rýchlostí, pričom jednotlivé stupne od dvojky sú tzv. dlhé (okrem krátkej jednotky). Treba však udržiavať o čosi vyššie otáčky, než býva zvykom. Výbornou pomôckou je elektronický systém automatického pribrzďovania (HDC) pri terénnej jazde v prudkom klesaní, takže vodič sa môže plne sústrediť na riadenie.
Účinný vetrací systém. Sedadlá sú dobre tvarované a vodič i ostatní pasažieri nepocítia únavu ani po dlhšej jazde. Aj na zadných sedadlách je dostatok priestoru. Zasúvateľné opierky hlavy uľahčujú vodičovi výhľad pri cúvaní. Piate zadné dvere sa dajú otvoriť aj zvnútra. Príjemne nás prekvapil mimoriadne účinný vetrací systém, súčasťou ktorého je tiež mechanická klimatizácia.
Guľa je lepším riešením. Tvrdé plasty na prístrojovom paneli, navyše s ostrými hranami, určite nevyvolávajú pocit bezpečia v prípade kolízie. Aj trojuholníkový tvar hlavice riadiacej páky s ostrou hranou u nás vzbudil počudovanie; skonštatovali sme, že guľa je lepším riešením. Všimli sme si tiež krátky kryt prístrojov pred vodičom, ktorý pri určitom uhle dopadu slnečných lúčov netieni dostatočne. V noci je dobrou pomôckou osvetlený kruh okolo spínacej skrinky.
Dobrý pocit za volantom. Po uchopení volantu má šofér dobrý pocit. Riadenie je citlivé a priemer otáčania nečakane malý, takže s mohutným autom sa dá výborne manévrovať i v stiesnených priestoroch. S volantom však treba zaobchádzať veľmi citlivo, lebo riadenie reaguje jemne. Chválime veľkú plochu vonkajších zrkadiel, v ktorých sa vodič presne a rýchlo orientuje. Prekvapujúco v Kyrone chýba palubný počítač, ktorý je obmedzený len na denné a celkové počítadlo kilometrov. Zišli by sa aj cúvacie senzory.
Zadný pohon alebo 4x4. Mohutná karoséria je postavená na ráme. Na klasickej ceste vystačí poháňaná zadná náprava, no v teréne sa vyplatí pripojiť do záberu všetky kolesá. Dosiahnete to jednoducho – otočením kolieska na prístrojovom paneli. Keď nestačí pohon na všetky štyri kolesá, k dispozícii je aj uzáver diferenciálu. Nami testovaná verzia nemala tempomat, hoci na volante sú pripravené tlačidlá. Táto pomôcka je však určená len pre Kyron s motorom 2,7 l.
Malá citlivosť na bočný vietor. Počas testovania nás príjemne prekvapila malá citlivosť Kyronu na bočný vietor. Aj pri silných poryvoch tento off road spoľahlivo držal zvolenú stopu. Motor s označením M 200Xdi má klasický zvuk dieselového agregátu. V nízkych otáčkach je ťarbavý a zrýchľovanie je ťažkopádne, až kým sa otáčky nedostanú na hranicu 2000. No pri udržiavaní vyšších otáčok auto celkom svižne zrýchľuje. Podvozok je tvrdší, tuhá zadná náprava poskakuje, ale vozidlo bezpečne zostáva v stope. Presvedčili sme sa o tom najmä na cestách, kde bolo po zime plno výmoľov alebo na roletách pri prejazde cez križovatky.
Cítiť i najmenšie nerovnosti. Spoza volantu má šofér dobrý výhľad a dobre sa odhaduje aj bočný odstup – napríklad od zaparkovaných vozidiel. Na diaľnici si však treba zvyknúť na výrazné kopírovanie povrchu – v aute cítiť i najmenšie nerovnosti. Kyron je predsa len súcejší do terénu, hoci svižne sme s ním jazdili aj v serpentínach a v stúpaniach, kde sme pocítili dobrý záber. Avšak len za cenu vyšších otáčok a teda aj vyššej spotreby. Tá sa počas testu pohybovala okolo 12 litrov.
Naše odporúčanie. Kyron si nezaslúži pohŕdanie, lebo svojimi jazdnými vlastnosťami dokáže splniť i náročnejšie očakávania svojho majiteľa. Tým, že využíva pohonnú jednotku značky Mercedes, získava od počiatku určitý náskok pred konkurenciou. K tej patria napríklad BMW X5, Hyundai Terracan, Jeep Cherokee, Kia Sorento a Sportage, Landrovery, Mercedes ML, Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Subaru Forester, Suzuki Grand Viatara, Toyota Land Cruiser, Lexus RX, či VW Touareg.
Cena modelu s dvojlitrovým motorom je 950 tisíc korún, verzia s koženým čalúnením a automatickou prevodovkou stojí 1,162 mil. Sk. Na modely z roku 2005 platí zľava 170 tisíc korún.
+ Plusy
Automatické pribrzďovanie vozidla v prudkom klesaní
Dynamika dvojlitrového motora (ale až od 2000 otáčok)
Malý polomer otáčania, veľké vonkajšie zrkadlá
- Mínusy
Ostré hrany palubnej dosky a hlavice radiacej páky
Chýba palubný počítač







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.