Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Hrdinovia na nesprávnom mieste (18.01.2014)

Mladí muži za volantom jazdia rýchlo aj preto, lebo sa chcú realizovať po vzore hrdinov hollywoodskych filmov. To tvrdia inštruktori autoškôl z niekoľkých európskych štátov. Zhodujú sa, že mladíci, pristihnutí pri rýchlej jazde, by mali byť tvrdšie postihnutí.
Tretina (33 %) európskych inštruktorov sa domnieva, že sklony mladých mužov riskantne sa správať a jazdiť neprimerane rýchlo pramení z „popkultúrneho“ oslavovania rýchlej jazdy. Až 52 % je presvedčených, že súčasná spoločnosť spája rýchlu jazdu s mužnosťou. Túto myšlienku zastáva najviac respondentov v Poľsku (76 %), v Česku tomu verí 37 % opýtaných.
Inštruktori v juhoeurópskych krajinách (Španielsko, Taliansko, Francúzsko) ako dôvod vysokej nehodovosti a bezohľadnosti za volantom u mladých mužov najčastejšie uvádzajú súčasnú „macho“ kultúru. Tieto zistenia odrážajú výsledky výskumu spoločnosti Goodyear z roku 2013, ktorý sa týkal bezpečnosti cestnej premávky. Ukázal, že mladí muži viac riskujú a jazdia rýchlejšie ako ženy v ich veku.
Takmer dve pätiny (39 %) inštruktorov je presvedčených, že v médiách chýba dostatočná osveta, zameraná na problém prekračovania rýchlosti u mladých mužov. Na nedostatok mediálnych kampaní, ktoré by sa venovali mladíkom za volantom, najčastejšie poukazovali inštruktori v Poľsku (52 %) a v Holandsku (50 %); naopak najmenej sa s týmto tvrdením stotožňujú respondenti v Česku (23 %) a v Nemecku (22 %).
Michel Rzonzef, viceprezident spoločnosti Goodyear EMEA pre divíziu osobných pneumatík, okomentoval závery výskumu týmito slovami: „Prvé roky za volantom môžu mladým mužom priniesť veľké vzrušenie. Podľa štatistiky sú to ale v ich živote najnebezpečnejšie roky nielen pre nich, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Je nevyhnutné, aby sme ako priemyslové odvetvie i ako spoločnosť vyvinuli omnoho väčšie úsilie, aby mladí muži videli a vnímali skutočné následky neprimeranej rýchlosti a iného nebezpečného správania sa na cestách.“
Dobrou správou je, že európski inštruktori si sklony mladých mužov k rýchlej jazde uvedomujú. Podľa prieskumu 41 % z nich uvádza, že svojim mladým žiakom venujú viac pozornosti a starostlivosti, aby ich upozornili na nebezpečenstvo neprimeranej rýchlosti. Najviac si svoju zodpovednosť školiť mladých mužov tak, aby dokázali odolávať pokušeniu jazdiť príliš rýchlo alebo nerozvážne, uvedomujú v juhoeurópskych krajinách. Vyše polovica (54 %) inštruktorov z Európskej únie sa zároveň domnieva, že začínajúci vodiči by mali dostávať vyššie pokuty a tvrdšie postihy za nedodržiavanie povolenej rýchlosti. V Českej republike s tým súhlasí 46 % inštruktorov.
John Lepine, predseda Európskej asociácie autoškôl, dodáva: „Mladí muži už od nepamäti nebezpečne riskujú, aby sa predvádzali. Tento problém existoval ešte pred vynálezom automobilu a nevyrieši ho jednorazová iniciatíva. Európski inštruktori si zaslúžia pochvalu za to, že sa sami od seba snažia mladých mužov viesť k zodpovednosti. Úrady v celej Európe by spravili dobre, keby rady inštruktorov vzali vážne a rázne zakročili proti mladým vodičom, pristihnutým pri prekročení povolenej rýchlosti – a to sprísnením pokút a investovaním do osvetových kampaní proti spájaniu mužnosti s rýchlosťou.“







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.