Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Seat Altea 4 Freetrack 2,0 TDI (08.02.2008)

Oneskorená injekcia motoru
Slovenskou špecialitkou sú automobily kategórie N1 – teda nákladné autá – ktoré vyzerajú ako bežné osobné automobily. Táto „vymoženosť“ naďalej pretrváva a zdá sa, že svetová anomália u nás (i v Česku) nikomu neprekáža. Stačí, ak má vozidlo stenu za sedadlami a schválenú bezpečnostnú fóliu na bočných oknách úložného priestoru. Kupujúci si (rád) uplatní odpočet DPH a díler značky si vylepší bilanciu predaja.
Tak je to aj v prípade Seatu Altea Freetrack. Pôvodne prišla na svet len Altea, z nej neskôr v Španielsku odvodili vydarené SUV Freetrack. Toto 4,5 m dlhé auto, vhodné nielen na cesty, ale aj do terénu, sa vyznačuje dostatkom miesta na všetkých sedadlách. Pritom pasažieri vzadu sa môžu cítiť ako v business class – na operadlách predných sedadiel totiž majú výklopné „letecké“ stolíky. Ku komfortu patria aj roletky na oknách zadných dverí.
Tridsať možností: V interiéri je k dispozícii 30 úložných priestorov, dokonca aj v strope sú tri výklopné schránky, v kufri je dvojité dno a vďaka posúvaniu zadných sedadiel vznikne batožinový priestor s objemom až 532 litrov. Samozrejme, po sklopení sedadiel sa úložný priestor citeľne zväčší.
Priam vzorové sú anatomické predné sedadlá, ktoré sú navyše vyhrievané. V zákrute je bočné držanie tela bezchybné a rovnaký pocit bezpečia sme mali aj pri jazde v teréne. Stredová konzola neprekáža kolenu a dizajnéri sa s jej tvarom pohrali. Dvere sa otvárajú doširoka, v uhle až takmer 90° a majú výraznú aretáciu. Z auta sa teda dobre vystupuje. Žiaľ, plasty prístrojového panelu sú tvrdé, čo zbytočne zvyšuje riziko zranenia v teréne.
Vonkajšie zrkadlá sú na prvý pohľad malé, no vodič sa v nich celkom dobre orientuje. Prekvapujúco malé slnečné clony však nedostatočne chránia zrak najmä pred vychádzajúcim alebo zapadajúcim slnkom. Za praktické riešenie považujeme, že stierače predného skla sú skryté za lištou prvého stĺpika. Súčasťou štandardnej výbavy je dvojzónová klimatizácia. Vo verzii s pohonom všetkých kolies majú pasažieri na zadných sedadlách v strope inštalovanú vyklápaciu sedempalcovú farebnú obrazovku, takže na dlhej trase si môžu krátiť chvíle pozeraním filmu. Nastavovanie audiosystému je však zbytočne zložité.
Pružné zrýchlenie: Športový podvozok dovoľuje nasadiť i ostrejšie tempo. O pohodlie pasažierov sa okrem iného postará i viacprvková zavesená zadná náprava typu Multilink. Vďaka prevodovke so 6 stupňami motor veľmi pružne zrýchľuje, ale turboefekt výkonného dieselového agregátu pri zrýchľovaní citeľne zdržiava. Veľká sila motoru sa prejavuje s malým oneskorením, potom je však zrýchlenie naozaj razantné. Len čo sa aktivuje turbo, ručička rýchlomeru veľmi svižne zamieri k vyšším hodnotám. Hluková hladina v kabíne sa zvyšuje primerane s narastajúcou rýchlosťou.
Nízka spotreba: V kontexte s výkonnosťou vozidla bola príjemným zistením nízka spotreba; náš priemer pri úspornej jazde bol iba 7 litrov. Pri deväťdesiatke sme mali spotrebu iba 5,5 litra na 100 km. Pri objeme palivovej nádrže 55 litrov bol teoretický dojazd tisíc kilometrov, v skutočnosti nám kontrolka signalizovala rezervu po 700 km, pričom konečná priemerná spotreba pri rôznych režimoch jazdy bola 7 litrov.
Elektronický systém bráni preklzávaniu kolies a stabilizačný program zvyšuje bezpečnú jazdu. Altea Freetrack výborne sedí v zákrute, razantne zrýchľuje a  spoľahlivo účinkujú brzdy. Šesťstupňová prevodovka má presnú kulisu radenia. Vpredu je nájazdový uhol 17° a vzadu 23°, čo v kombinácii s pohonom 4x4 vytvára dobré predpoklady na prejazd terénom.
Ivan Václavík

Základné technické údaje testovaného vozidla
Seat Altea 4 Freetrack 2,0 TDI
Objem motora (cm3)    1 968
Výkon (kW/k)        125/170
Krútiaci moment (Nm)    350
Max. rýchlosť (km/h)    204
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,8
Cena testovanej verzie
+ Plusy
Výkon a spotreba
Anatomické predné sedadlá
Skryté stierače
- Mínusy
Malé slnečné clony
Nastavovanie audiosystému







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.