Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Vo Viedni predstavili SEAT Leon ST Kombi 4Drive (16.01.2014)

Na autosalóne Vienna Autoshow vo Viedni predstavili 16. januára 2014 verejnosti po prvý raz SEAT Leon ST Kombi 4Drive s permanentným, elektronicky ovládaným pohonom všetkých kolies. Vyznačuje sa (podľa výrobcu) nízkou spotrebou pod päť litrov na 100 km. Podľa informácií slovenského importéra španielskej značky je to najkrajšie kombi vo svojej triede a teraz je ešte všestrannejšie.
Vďaka permanentnému pohonu všetkých kolies s elektronickým ovládaním nový SEAT Leon ST Kombi 4Drive zvládne aj najťažšie podmienky na ceste – a to s maximálnou aktívnou bezpečnosťou a trakciou. Leon s pohonom všetkých kolies sa bude predávať s dvoma turbodieslami TDI s výkonom 77 kW (105 k) a 110 kW (150 k). Oba motory disponujú veľkým krútiacim momentom a vyznačujú sa neobyčajnou účinnosťou. Normovaná kombinovaná spotreba paliva je podľa výrobcu 4,5 a 4,8 litra nafty na 100 kilometrov, čo predstavuje pre vozidlá tejto konfigurácie vynikajúce hodnoty.
Nový Leon ST Kombi 4Drive sa začne predávať na jar 2014 najskôr s motorom 77 kW (105 k), v lete 2014 potom bude nasledovať spomínaný výkonnejší motor so 110 kW (150 k).
„So svojim novým pohonom všetkých kolies Leon ST Kombi 4Drive dokazuje, že expresívny dizajn, fascinujúci športový charakter a mimoriadna úžitková hodnota sa navzájom nevylučujú. S verziou 4Drive môžeme veľký úspech rodiny Leon ešte ďalej rozvíjať,“ povedal Jürgen Stackmann, predseda predstavenstva spoločnosti SEAT. „Svojím dynamickým zjavom, vysokou úžitkovou hodnotou a najmodernejšími technológiami definuje Leon ST Kombi 4Drive nový štandard medzi kompaktnými kombi – a to za férovú cenu.“
Vedno s motormi TDI najnovšej generácie a permanentným pohonom všetkých kolies s inteligentným elektronickým ovládaním disponuje Leon ST Kombi 4Drive celou paletou najmodernejších technológií. Systémy regulácie jazdnej dynamiky EDS (funkcia elektronického uzáveru diferenciálu na obidvoch nápravách) a XDS (rozšírený elektronický uzáver diferenciálu pre lepšiu trakciu v zákrutách) spolu s elektronickým stabilizačným systémom ESC a multikolíznou brzdou zabezpečujú maximálnu bezpečnosť.
K ďalším prvkom vybavenia na želanie high-tech patria SEAT Full LED reflektory (kompletne zo svietiacich diód LED), adaptívny radarový tempomat ACC s funkciou núdzového brzdenia City Brake, systém monitorovania únavy vodiča alebo asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu Lane Assist.
 „Dynamiku a všestrannosť kombinuje Leon ST Kombi perfektne“, povedal Dr. Matthias Rabe, viceprezident SEAT pre výskum a vývoj. „Ako 4Drive s permanentným pohonom všetkých kolies poskytuje nielen spoľahlivú trakciu a optimálnu aktívnu bezpečnosť, ale aj vysokú mieru pôžitku z jazdy v každej situácii.“
Pohon všetkých kolies 4Drive má pri značke SEAT dlhú tradíciu. Už vo verzii 1,8 20VT 180PS 4x4 z roku 1999 tvoril motor s veľkým krútiacim momentom a pohonom všetkých kolies s vynikajúcou trakciou perfektnú kombináciu. Systém permanentného pohonu všetkých kolies nového modelu Leon ST Kombi 4Drive patrí k najmodernejším a najúčinnejším systémom tohto druhu na svete. SEAT využíva novo vyvinutú multilamelovú spojku s hydraulickým ovládaním a elektronickou reguláciou Haldex piatej generácie. Táto spojka reaguje extrémne rýchlo na všetky možné vplyvy pohonu, a tým predstavuje významný prínos pre aktívnu bezpečnosť a jazdnú dynamiku.
Pre optimálne rozloženie hmotnosti na jednotlivé nápravy je spojka Haldex umiestnená na konci kĺbového hriadeľa pred diferenciálom zadnej nápravy. Za normálnych podmienok spojka prenáša väčšinu krútiaceho momentu motora na predné kolesá. Ak sa zhorší trakcia predných kolies, krútiaci moment sa v priebehu niekoľkých milisekúnd plynulo prerozdelí na zadné kolesá.
Systém pohonu všetkých kolies 4Drive sa v modeli Leon ST Kombi kombinuje s dvoma úspornými motormi TDI s veľkým krútiacim momentom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Štvorvalce so vstrekovaním paliva Common-Rail dosahujú výkony 77 kW (105 k) a 110 kW (150 k) a v kombinovanom cykle majú normovanú spotrebu paliva iba 4,5 a 4,8 litra nafty na 100 kilometrov. To zodpovedá emisii CO2 119 a 124 gramov na kilometer. Sériový systém Štart-Stop a rekuperácia energie pri brzdení tvoria ďalšie technické moduly na stavebnici účinnosti.
Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm poháňa nový SEAT Leon ST Kombi 4Drive veľmi energicky. Zrýchlenie z pokoja na tempo 100 km/h trvá 8,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 211 km/h. Tento agregát patrí do najmodernejšej generácie motorov s inteligentným tepelným manažmentom a zníženým trením. Dva vyvažovacie hriadele zabezpečujú pokojný chod štvorvalca. Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 250 Nm je Leon ST Kombi 4Drive už aj so základným motorom 1.6 TDI dobre motorizovaný. Táto verzia akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť  187 km/h.  
Základný objem batožinového priestoru je 587 litrov; pri sklopenom operadle zadných sedadiel a naložení až po strop je k dispozícii maximálny využiteľný objem až 1 470 litrov. Okrem toho sa pri preprave zvlášť dlhých predmetov dá pri vyšších verziách vybavenia sklopiť operadlo spolujazdcovho sedadla vpredu – vtedy sa vytvorí maximálna nákladná dĺžka 2,5 metra. Vďaka tomu sa v kabíne Leonu ST Kombi 4Drive dajú pohodlne prepravovať aj veľké a neskladné predmety.
Leon ST Kombi 4Drive s motorom 1.6 TDI / 77 kW (105 k) sa bude predávať vo verziách Reference a Style, s motorom 2.0 TDI / 110 kW (150 k) vo verziách Style a FR. Kompletné sériové vybavenie každej verzie zahŕňa napríklad Media System Touch, klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých okien (s výnimkou verzie Reference) a elektrické ovládanie vonkajších spätných zrkadiel. Verzia Style má navyše napríklad 16-palcové disky z ľahkej zliatiny, dokonalejší audiosystém Media System Colour, kožený volant a tempomat. Špičková verzia FR podčiarkuje športových charakter Leonu ST 4Drive zvlášť energickým dizajnom predného a zadného nárazníka, diskami z ľahkej zliatiny formátu 17 palcov a športovo vyladeným podvozkom. Prostredníctvom systému SEAT Drive Profile si vodič môže vozidlo nakonfigurovať podľa momentálnej jazdnej situácie. Audiosystém Media System Colour napája sústavu ôsmich reproduktorov v kabíne.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.