Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Výrazný nárast predaja áut značky SEAT (12.01.2014)

Jednou z najrýchlejšie rastúcich automobilových značiek v Európe bol v roku 2013 SEAT. Španielsky výrobca dodal zákazníkom 355 000 automobilov, čo je o 10,6 % viac ako v roku 2012 (321 000) a súčasne najvyššia hodnota za uplynulých päť rokov.  
Jürgen Stackmann, predseda predstavenstva SEAT, zdôrazňuje: „Predaj značky sa zvýšil predovšetkým v Európe, kde SEAT rástol na zmenšujúcom sa trhu rýchlejšie ako konkurenti.“ Viceprezident pre predaj a marketing Dr. Andreas Offermann dodáva: „Trhový podiel sa zvýšil v hlavných regiónoch sveta, kde sa značka predáva.“
V Západnej Európe, ktorá je tradične najväčším trhovým regiónom značky, predaj automobilov SEAT vzrástol o 9,4 %. Tým sa táto značka zaradila medzi výrobcov áut s najväčším medziročným rastom predaja – napriek zmenšeniu celkového trhu. V Západnej Európe predal SEAT 273 200 automobilov, čo je o 23 500 kusov viac ako v roku 2012.
Na hlavnom trhu – v Nemecku – dodal zákazníkom 76 600 automobilov, čo predstavuje nárast o 20,3 % oproti predchádzajúcemu roku. SEAT bol absolútne najrýchlejšie rastúcou značkou v Nemecku, kde sa umiestnil v prvej desiatke najpredávanejších značiek. Aj na domácom španielskom trhu sa SEAT vrátil do pozitívnych hodnôt a zvýšil odbyt o 6 % (spolu 58 900 vozidiel). Vo Veľkej Británii, ktorá je tretím najväčším trhom tejto značky, bol pre SEAT rok 2013 piatym rokom kontinuálneho rastu. Oproti roku 2012 predaj vzrástol o 17 % a dosiahol historické maximum 45 700 automobilov.
SEAT ukončil rok 2013 novými predajnými rekordmi aj na ďalších trhoch, ako napríklad vo Švajčiarsku (spolu 8 300 kusov; +5,2 %) a v Dánsku (spolu 6 300 kusov; +37,6 %).
Hlavným pilierom pozitívneho predajného výsledku značky SEAT v Európe bol modelový rad Leon, z ktorého sa celosvetovo predalo vyše 102 000 kusov (+44,4 %). Základná 5-dverová verzia Leon – ktorá sa ako jediná predávala počas celého roka 2013 – bola najpredávanejším modelom značky SEAT v mnohých štátoch (Nemecko, Veľká Británia, Francúzsko, Taliansko a Turecko). Dr. Andreas Offermann dodáva: „Kompletizácia modelového radu Leon má zabezpečiť udržanie rastu predaja v roku 2014.“   
A predseda predstavenstva Jürgen Stackmann deklaroval: „V roku 2014 sa budeme – napriek naďalej pretrvávajúcim problémom v ekonomickom prostredí – naďalej veľmi usilovať o zachovanie kontinuálneho pokroku. Máme fantastickú produktovú ponuku, ktorá má potenciál rásť okolo modelového radu Leon, ktorý je srdcom značky SEAT.“
Dodávky zákazníkom boli v roku 2013 (podľa modelov v kusoch a s % medziročnej zmeny) nasledovné: Mii (28 900; +43,2 %), Ibiza (154 100; -7,7 %), Toledo (19 000; začiatok predaja v novembri 2012), Leon (102 800; +44,4 %), Altea (23 700; -19,7 %), Alhambra (20 000; +4,0 %).







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.