Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
SEAT Leon Cupra servíruje fascinujúcu dynamiku (09.01.2014)

Nová ikona španielskej značky SEAT, Leon s prívlastkom Cupra, signalizuje niečo výnimočné. Výrobca tvrdí, že zhmotňuje hodnoty značky najlepším možným spôsobom. Fascinujúca dynamika, najmodernejšia technológia, atraktívny dizajn, ale aj presvedčivá účinnosť a súčasne každodenná využiteľnosť tohto vozidla – toto výrečné konštatovanie v jednej vete hovorí za všetky ďalšie komentáre.
Leon Cupra s výkonom 206 kW (280 k) je najvýkonnejším sériovo vyrábaným automobilom španielskej značky. A zároveň najrýchlejším – pohon a podvozok totiž zaručujú pôžitok z jazdy na najvyššej, priam pretekárskej úrovni. Od prvej chvíle bude v predaji s päťdverovou karosériou, aj ako trojdverový model Leon Cupra Sport Coupé.
“Novým modelom Leon Cupra robí značka SEAT opäť výrazný skok dopredu. Cupra je suverénny, vysoko výkonný automobil, ktorý svoju expresívnu dynamiku spája s komfortom, vyhovujúcim pre dlhé jazdy a presvedčivou celkovou kvalitou,” povedal Jürgen Stackmann, predseda predstavenstva SEAT. “Pôžitok z jazdy a výborný dizajn poskytuje každý model Leon, avšak nová verzia Cupra demonštruje kompetenciu značky SEAT v úplne novej dimenzii. Sme hrdí na túto novú ikonu značky a sme presvedčení o jej úspechu.”
Na pohon slúži nový motor 2.0 TSI vybavený duálnym systémom vstrekovania paliva a variabilným časovaním ventilov. Podľa verzie dosahuje výkon 195 kW (265 k) alebo 206 kW (280 k). Adaptívny podvozok DCC, samosvorný diferenciál prednej nápravy, progresívne riadenie, systém regulácie jazdnej dynamiky Cupra Drive Profile a štandardné predné reflektory kompletne zo svietiacich diód LED sú ďalšími príkladmi najmodernejších technológií.
“Nová Cupra je rýdzi SEAT – emócie a výkon v kombinácii s dizajnom a dynamikou vytvárajú veľký pôžitok  z jazdy na každom kilometri. Najmodernejšie technológie sa prejavujú nielen v enormnej presnosti, ale aj v presvedčivej účinnosti,” zdôrazňuje Dr. Matthias Rabe, viceprezident SEAT pre výskum a vývoj. “ Leon CUPRA je športový automobil na každý deň; cíti sa rovnako doma na pretekárskej trati, ako aj pri jazde na dlhé vzdialenosti.”
Prvá generácia modelu Cupra mala premiéru v roku 1996 v modelovom rade Ibiza, odvtedy sa dynamické modely Cupra stali ikonami značky SEAT. Teraz prichádza Cupra v modelovom rade Leon po prvý raz s 3-dverovou karosériou. Symbolizuje vysoký výkon a jazdnú dynamiku – Cupra 280 s príplatkovou automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami sa ako absolútny špičkový model značky dokáže katapultovať z pokoja na tempo 100 km/h za 5,7 sekundy, resp. s manuálnou prevodovkou za 5,8 sekundy (Leon SC). Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h, no určite nepredstavuje skutočný výkonový potenciál motora. Maximálny krútiaci moment 350 Nm v širokom pásme otáčok od 1 750 do 5 300 za minútu zaručuje pôsobivú ťažnú silu v každej situácii. A Cupra s výkonom 195 kW (265 k) s maximálnym krútiacim momentom 350 Nm je iba o zlomok sekundy pomalšia. Jej akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 5,9 sekundy s manuálnou prevodovkou a 5,8 sekundy s DSG (Leon SC).
S ohľadom na tieto jazdné výkony je nový Leon Cupra prekvapujúco účinný. Priemerná spotreba paliva je pri obidvoch výkonových modifikáciách iba 6,4 litra na 100 km s DSG (5-dverový Leon 6,6 l/100 km) a 6,6 litra na 100 km s manuálnou prevodovkou. To zodpovedá ekvivalentu emisií CO2 iba 149 a 154 gramov na kilometer. Oproti predchodcovi predstavuje redukciu emisií CO2 o 41 gramov na kilometer.
Ako pravý športový motor, štvorvalec 2.0 TSI spontánne reaguje na každú zmenu polohy pedála akcelerátora a ľahko sa vytáča do vysokých otáčok – v sprievode sýteho a suverénneho zvuku, podporovaného a modulovaného zvukovým aktuátorom. Novo vyvinutý motor so zvlášť rýchlo reagujúcim turbokompresorom predstavuje absolútny komplex high-tech s mnohými inovatívnymi konštrukčnými prvkami. Duálny systém vstrekovania paliva v oblasti čiastočného zaťaženia dopĺňa priame vstrekovanie benzínu nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia.  Vďaka starostlivému vyladeniu systému sa tým znižuje spotreba paliva a emisie tuhých čiastočiek vo výfukových plynoch. K optimálnemu plneniu valcov prispieva variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov, okrem toho systém valve lift reguluje zdvih výfukových ventilov. Zberné výfukové potrubie je integrované priamo do hlavy valcov a tvorí súčasť systému inteligentného tepelného manažmentu. Nový druh povrchovej úpravy hliníkových piestov a ložísk znižuje trecie straty. Komplex konštrukčných opatrení na zvýšenie účinnosti dopĺňa systém štart/stop a rekuperácia energie pri brzdení.
So sériovým systémom dynamickej regulácie charakteristiky tlmičov pruženia DCC, samosvorným diferenciálom prednej nápravy, a progresívnym riadením dosahuje nový Leon Cupra na pretekárskom okruhu výrazne lepšie časy ako jeho veľmi dobrý predchodca. Súčasne je však oveľa komfortnejší, a to aj pri dlhých jazdách po diaľnici. Bezpečné a spoľahlivé spomalenie zabezpečuje špecifická, vysoko výkonná brzdová sústava, navonok rozoznateľná podľa zväčšeného priemeru kotúčov a strmeňov, lakovaných červenou farbou.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.