Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Značkový pohár pre špeciál SEAT Leon Cup Racer (28.11.2013)

Španielska automobilová značka SEAT nadväzuje na svoju bohatú tradíciu v oblasti automobilového športu a v sezóne roku 2014 ponúkne fascinujúci zákaznícky šport na okruhoch v podobe seriálu SEAT Leon Eurocup. Uskutoční sa počas šiestich víkendov v šiestich európskych štátoch a bude dotovaný atraktívnymi finančnými cenami. Jazdci budú súťažiť na okruhových špeciáloch SEAT Leon Cup Racer s výkonom 243 kW (330 k), vybavených širokou škálou profesionálnych technológií.
“Automobilový šport je u našej značke hlboko zakorenený. SEAT má v tejto oblasti vyše 40-ročnú tradíciu. Pohárom SEAT Leon Eurocup ponúkame zaujímavú príležitosť našim fanúšikom v celej Európe,” povedal Dr. Matthias Rabe, viceprezident SEAT pre vývoj a výskum. “Leon Cup Racer je extrémne výkonný pretekársky automobil. Nová generácia modelu Leon preň vytvára vynikajúcu bázu, ktorá si získala veľa chvály od zákazníkov i motoristických novinárov.”
Už Leon predchádzajúcich generácií bol jedným z najúspešnejších pretekárskych cestných automobilov ostatných rokov. V rokoch 2008 a 2009 vybojoval pre SEAT Sport titul majstra sveta cestovných automobilov WTCC, pričom SEAT Leon Supercopa a Eurocup patrili k najpopulárnejším značkovým pohárom. Šampionát Supercopa sa jazdil od roku 2003 do 2013 v celkovo 8 štátoch a Eurocup od roku 2008 do 2010 v 9 štátoch.
Pohárom SEAT Leon Eurocup španielska značka nadväzuje na svoju bohatú tradíciu. V rámci nového šampionátu sa uskutoční šesť podujatí v šiestich európskych štátoch. Presný kalendár pretekov bude definovaný v najbližších týždňoch, pričom každý víkend sa bude jazdiť od piatka do nedele. Program zahŕňa dva voľné tréningy, kvalifikáciu a dvoje pretekov.
“Projektom SEAT Leon Eurocup ponúkame našim zákazníckym tímom atraktívny seriál v sezóne 2014,” povedal Jaime Puig, šéf SEAT Sport zodpovedný za aktivity značky v oblasti automobilového športu. “SEAT Leon Cup Racer je vynikajúce auto, ktoré určite nadchne fanúšikov fascinujúcimi súbojmi.”  
Nový SEAT Leon Cup Racer má pôsobivý vonkajší vzhľad – rozchod zväčšený o takmer 40 centimetrov oproti sériovému modelu, 18“ kolesá a nová predná časť karosérie je koncipovaná pre optimálnu aerodynamickú účinnosť a maximálny prívod chladiaceho vzduchu do motorového priestoru a k predným brzdám. Mohutné blatníky s otvormi na zadnej strane podporujú chladenie kotúčových bŕzd. Prahy karosérie sú vytiahnuté do bokov, čím spolu s predným spojlerom, hladkou podlahou, difúzorom v zadnom nárazníku a dvojstupňovým prítlačným krídlom na zadnej hrane strechy vytvárajú maximálny prítlak, ktorý je potrebný na dosahovanie veľkej rýchlosti v zákrutách.
Markantné predné reflektory z diód LED s charakteristickými líniami denných svetiel sú prevzaté zo sériového modelu, rovnako ako zadné skupinové svetlá z LED. Kontúra strechy zodpovedá sériovému modelu, rovnako ako typické línie a presné hrany na bokoch karosérie. Systematicky odľahčenú kabínu posádky vystužuje ochranná klietka vysokej pevnosti. Optimálnu ochranu vodičovi poskytuje aj škrupinové sedadlo s integrovaným systémom HANS na ochranu hlavy.
Základný tvar prístrojového panelu zostal zachovaný, informačné a ovládacie prvky pretekárskeho špeciálu sú sústredené do multifunkčného volantu a displeja TFT s vysokým rozlíšením, nahrádzajúceho združený prístroj. Vďaka tomu má pilot vždy maximálnu kontrolu nad vozidlom.
Leon Cup Racer poháňa temperamentný turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec s objemom dva litre. Dosahuje maximálny výkon 243 kW (330 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DSG s dvoma spojkami, vybavenej ovládačmi na volante a elektronicky ovládaného samosvorného diferenciálu.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.