Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Pred šesťdesiatimi rokmi vyrobili prvý SEAT (13.11.2013)

Historické výročie si pripomenuli v stredu 13. novembra v Španielsku. V ten deň totiž uplynulo presne 60 rokov od chvíle, keď v roku 1953 vyrobili prvý automobil značky SEAT – limuzínu 1400. Tri roky po založení značky zišiel z výrobnej linky závodu Zona Franca pri Barcelone elegantný automobil strednej triedy, dizajnovo inšpirovaný americkými modelmi tých čias.
Od spustenia jeho produkcie vyrobil SEAT vyše 16 miliónov automobilov, vrátane legendárnych bestsellerov SEAT 600, 127, Ibiza a Leon. V súčasnosti španielska značka exportuje vyše 80 % svojej produkcie a celosvetovo má približne 1 800 autorizovaných predajných miest.
Výber pôsobivej limuzíny 1400, ako prvého vyrábaného modelu, mal osobitný význam: štátna správa v Španielsku potrebovala dopravný prostriedok, pričom súčasne bol tento model veľmi vhodný aj ako taxík. Do konca roku 1954 zákazníkom dodali 945 kusov modelu SEAT 1400, no premiéra nového automobilu na obchodnom veľtrhu v Barcelone v júni 1954 priniesla 10 000 objednávok.
Reakciou automobilky SEAT bolo ďalšie zvýšenie výroby. O rok neskôr ročná produkcia prekročila hranicu 3 000 kusov, pričom prakticky 100 % komponentov pochádzalo z domácich zdrojov. Dňa 5. mája 1955 bol oficiálne otvorený závod Zona Franca. Výroba v roku 1956 vzrástla na 7 000 kusov a už v nasledujúcom roku prekročila 10 000 kusov, čo predstavovalo produkciu 42 automobilov denne.
Začiatkom nového desaťročia sa začal hospodársky rozvoj štátu, pri ktorom značka SEAT hrala vedúcu úlohu v španielskom automobilovom priemysle. Túto pozíciu lídra si udržala až dodnes vďaka najmodernejším výrobným zariadeniam v Európe a  jasnej orientácii na dizajn, kvalitu, vývoj a výskum plus inovácie.
Uvedenie prvého modelu SEAT 1400 je iba jedným zo série výročí, ktoré si tohto roku španielsky automobilový výrobca pripomína. Nástupca modelu 1400 – model 1500 s výrazne americkým dizajnom – bol jedným z najdokonalejších automobilov vyššej triedy tej doby a favoritom mnohých taxikárov. Následne ho nahradil model SEAT 132, ktorý bol symbolom luxusného automobilu tých čias. Prišiel na trh v roku 1973 a bol prvým modelom značky, ktorý mohol byť vo finálnej verzii vybavený na želanie automatickou prevodovkou a klimatizáciou.
Rok 2013 sa však nenesie iba v znamení výročí, ale i v uvádzaní noviniek. Konkrétne slovenský trh tento rok obohatili dva nosné modely značky SEAT a to nový Leon v dvoch karosárskych úpravách – päťdverovej i trojdverovej verzii Sport Coupé, ako aj nový SEAT Toledo a športová verzia Ibiza Cupra.
Napriek tomu, že SEAT Toledo bol uvedený na slovenský trh iba začiatkom leta, automobilka sa snaží ďalej napredovať a pre rok 2014 si pripravila celý rad vylepšení, ktoré sú dostupné už dnes. Chcú osloviť najmä zákazníkov, ktorí si radi „vyskladajú“ auto podľa svojich predstáv objednávkou do výroby na želanie.
Na prvý pohľad zrejmé estetické vylepšenia, ako nový dizajn riadiacej manuálnej prevodovky a nový volant prevzatý z modelu Leon, znova posunú limuzínu Toledo na vyšší stupeň. Lakovaná dekoračná lišta je už iba čerešničkou na torte. V kombinácii s úžitkovými vlastnosťami, ktoré prináša objemný kufor s veľkosťou 550 litrov a rozšírenie o nové motorizácie, vybavené novým elektromechanickým posilňovačom riadenia Servotronic, sa Toledo stáva dobrým riešením pre jednotlivca i celú rodinu.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.