Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Lancia Y 1,3 JTD 75 MultiJet (20.06.2008)

Ymidžová hračka
Na prvý pohľad je zreteľný vábivý taliansky dizajnérsky rukopis, ladné krivky, príťažlivé farebné kombinácie. Na slovenskom trhu sa však na slniečku vyhrievajú iné značky a Lancia si svoju pozíciu bude musieť iba vydobyť. Práve výzorom originálny model Ypsilon by mal byť jedným z priekopníkov imidžu značky.
Patrí do kategórie malých áut (segment B) a predstavuje budúcnosť Lancie. Pôsobí ako veľké auto, pričom oslovuje najmä mladšiu časť populácie. Sympatická je široká škála benzínových i dieselových motorov. Z nich sme otestovali malý diesel 1,3 JTD, pri ktorom výrobca deklaruje spotrebu v kombinovanom režime 4,5 litra na 100 km.
Samozrejme, tento údaj sme sa rozhodli overiť ako prvý. Vyštartovali sme do bežnej premávky v strede týždňa a načim povedať, že priebežné údaje o spotrebe nás príjemne prekvapili: pri ustálenej 80-ke len tri litre (!), pri 120 km/h päť litrov, ale pri 130 km/h už šesť a pri 160 km/h  až 10 litrov. Z toho jednoznačne vyplýva, že s takýmto autom sa síce dá jazdiť aj na výlety po diaľnici, ale neoplatí sa lámať rýchlostné rekordy. Napokon nám displej ukázal priemernú spotrebu 5,5 litra na 100 km, čo je vskutku priaznivý údaj. Dojazd s plnou nádržou nafty (47 litrov) bol 900 km.
Trošku nás zlostila ťarbavá automatická 5° prevodovka, spomalená reakcia pri zaradenej spiatočke a trhané zrýchľovanie pri móde E, ktorý je určený pre ekonomickú jazdu. Na diaľnici sme však vychutnávali plynulú (a úspornú) jazdu s tempomatom, ktorý sa ovláda jednoducho páčkou pod volantom. Škoda, že ten aj v najspodnejšej polohe bol neprakticky vysoko. Rovnako zostávalo pomerne vysoko i nastaviteľné sedadlo vodiča. Ocenili sme však cúvacie senzory na zadnom nárazníku. A rovnako i veľmi malý polomer otáčania (priemer 9,83 m).
Na druhej strane sa musíme kriticky vyjadriť k stredovej konzole. Je na nej veľa tlačidiel a ich čitateľnosť v slnečnom počasí i v šere je vyslovene zlá. Biele písmená na striebornom podklade nás vonkoncom nenadchli, jednoducho sa strácajú a sú nečitateľné. Kontrolné svetielka, pripomínajúce svätojánske mušky, sme takmer nezbadali. Chvíľami sme, napríklad, nevedeli, ktoré tlačidlo ventilácie je alebo nie je stlačené. Navyše, na skle kruhových prístrojov nás trvalo rušili svetelné reflexy. Spokojní sme neboli ani s plytkými odkladacími priestormi vrátane priehradky pred spolujazdcom – napríklad sme si nemali kam odložiť kolu, ak sme chceli mať istotu, že sa v zákrute neprevráti.
    Nepriaznivé pocity však pomerne rýchlo „vygumoval“ pohľad na interiér. Excelentné farebné kombinácie na prístrojovej doske (béžová a tmavá hnedá), či kožených sedadlách (béžová a fialová) razom pohladia dušu. Na výber sú najrôznejšie kombinácie. Veľké strešné okno je výklopné (nad zadnými sedadlami pevné) a celému stropu dominujú dve rolety na ich zaclonenie. Žiaľ, v strope chýbajú madlá, ktoré by uľahčili vystupovanie z auta.
Jemný a pritom zmyselný dizajn ypsilonky dotvárajú 16“ disky s nízkoprofilovými pneumatikami, ako aj originálna a nezameniteľná maska chladiča. Bez preháňania môžeme konštatovať, že na Lancii Ypsilon si každý nájde to, čo hľadá. Výrobca uvádza až 700 možností, ktoré sa začínajú pri 18 farebných odtieňoch karosérie. Dvojfarebných kombinácií je desať. V interiéri je na výber osem rôznych čalúnení. Cena základného modelu (362 000 Sk) sa zvyšuje podľa vybavenia, cena testovanej verzie je 502 000 Sk.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Lancia Y 1,3 JTD 75 MultiJet
Objem motora (cm3)    1 248
Výkon (kW/k)        55/75
Krútiaci moment (Nm)    190
Max. rýchlosť (km/h)    167
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    14,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,5
Cena testovanej verzie 502 000 Sk Základná verzia 362 000 Sk

+ Plusy
Zmyselný dizajn karosérie
Vynikajúca spotreba

- Mínusy
Ťarbavá automatická prevodovka
Vyššia cena







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.