Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIVECOJaguar
JeepKiaKoenigsegg
KTMLadaLamborghini
LanciaLand RoverLexus
LincolnLotusMaserati
MaybachMazdaMcLaren
Mercedes-BenzMiniMitsubishi
MorganNissanOpel
PaganiPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Fiat Grande Punto 1,9 MultiJet Sport (28.06.2008)

Návrat k zaobleným tvarom
Dynamická, ale zároveň mohutná a napriek tomu roztomilá predná časť, väčšie, ale nie príliš dlhé predné svetlomety, športová silueta a príťažlivá zadná časť – také sú základné charakteristiky auta, ktoré znamená návrat k zaobleným tvarom. Taliansky automobilový gigant Fiat sa rozhodol pri hľadaní cesty k zákazníkovi neponechať nič na náhodu a objednal si dizajn u slávneho Giugiara. A Italdesign sa naozaj vyznamenal.
Tretia generácia „ľudového“ hatchbacku Fiat Grande Punto sa jednoznačne vydarila, o čom svedčia obdivné pohľady okoloidúcich. O to viac sme očakávali, ako nás prekvapí jazdnými vlastnosťami po roku, pretože prvý test sme absolvovali práve pred rokom. Porovnávali sme najvýkonnejšiu verziu 1,9 MultiJet Sport (130 k, 280 Nm) spred roka a teraz, po najazdení 40 000 kilometrov.  Presvedčili sme sa, že iné sú dojmy pri jazde s novým vozidlom a iné po prekonaní symbolickej maratónskej trate. Pohľad na auto s vyše 40 000 km sa zdá byť objektívnejší.
Ticho do 3000 otáčok: Fiat Grande Punto si zakladá na tom, že je určený najmä na dynamický, športový štýl jazdy – najlepšie vo dvojici. Dobre sedí na vozovke, tvrdý podvozok nepovolí ani pri ostrom prejazde zákruty. Výborne zaberajú brzdy, takže s veľkým Puntom, ktoré má dobré zrýchlenie najmä po razantnom vytočení motora, sa dá jazdiť naozaj svižne. Pokiaľ motor neprekročí 3000 otáčok, v aute je celkom ticho, vo vyšších otáčkach sa hluk v kabíne zvyšuje, avšak nie rapídne.
Celková priemerná spotreba s novým vozidlom bola priaznivých 6,3 l/100 km, po najazdení 40 000 km ukazoval displej 7,7 l/100 km. So 6-stupňovou prevodovkou sme však na diaľnici udržali spotrebu nafty pri stabilnej rýchlosti 120 km/h medzi 4,5 - 5 litrami na 100 km. Dokonca pri 90-ke to boli iba 4 litre. Vzhľadom na relatívne malú nádrž, do ktorej vojde len 45 litrov nafty, sme sa však museli uspokojiť – vzhľadom na priemernú spotrebu – s reálnym dojazdom iba 600 km. Malú nádrž v športovej verzii s dieselovým motorom považujeme za nedostačujúcu.
Netradičná dekorácia: Interiér ladí s farbou karosérie, na anatomicky tvarovaných sedadlách s oranžovým štepovaním nás zaujali vypuklé gumové „gombíky“ – ako dekorácia. Pôsobia netradične, ale v zákrute alebo pri brzdení dostatočne držia telo. Ako sme konštatovali už pred rokom, cez veľké čelné sklo i bočné okná má šofér dobrý výhľad. Netypický tvar volantu s výčnelkami na palce môžeme tiež pochváliť, dobre sa s ním pracuje. Na jeho ramenách sú tlačidlá na ovládanie audiosústavy. Kruhové prístroje so „športovým“ bielym podkladom sú dobre čitateľné.
Pasažieri vzadu majú dostatok priestoru nad hlavami, no dvaja dospelí by už medzi seba len ťažko posadili tretieho. Ramenami by sa totiž navzájom poriadne tlačili. Daňou za hladký povrch karosérie je veko batožinového priestoru bez madla. Pri jeho otváraní si určite zašpiníte prsty. Pri porovnaní rovnakého auta po najazdení 40 000 km sme si teda potvrdili pôvodne získané dojmy, okrem jediného: Predná náprava (čapy, silentbloky) už po jednom obkrúžení zemegule pri prejazde nerovností poriadne hrkoce. Pravda, to je otvorenie témy o kvalite slovenských ciest. Nepáčil sa nám ani buchot pri zatváraní dverí.
Cena najlacnejšieho modelu s benzínovým motorom 1,2 bola pred rokom 330 000 Sk, teraz je rovných 300 tisíc. Testovaný Grande Punto 1,9 Sport stál 583 000 korún, teraz 554 000 Sk.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Fiat Grande Punto 1,9 MultiJet Sport
Objem motora (cm3)    1 910
Výkon (kW/k)        96/130
Krútiaci moment (Nm)    280
Max. rýchlosť (km/h)    200
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8
Cena testovanej verzie 554 000 Sk Základná verzia 300 000 Sk

+ Plusy
Vnútorný priestor
Dobré brzdy, akcelerácia

- Mínusy
Malý objem palivovej nádrže (45 l)
Chýba madlo na dverách kufra







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.