Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Mazda6 liftback 2,5 (25.07.2008)

Nadšenie z dizajnu a ticha
Šestka pod značkou Mazdy patrí k obľúbeným limuzínam strednej triedy a predchádzajúca generácia si stále udržiava vysoký kredit. Na dobré jazdné vlastnosti nadväzuje aj nastupujúca generácia, pričom prepracovaný dizajn ešte zvyšuje príťažlivosť tohto auta.
Z trojlístka sedan, liftback a kombi sme si na test vybrali zlatý stred – dizajnovo najpríťažlivejší model s motorom 2,5 litra. Nádherná biela farba laku mu dodáva ešte viac atraktivity a pozitívne dojmy potvrdili už prvé kilometre. V kabíne je počas jazdy na kvalitnej ceste ticho, len pri vyšších otáčkach sa motor pripomína väčším hlukom. Nerovnosti zvláda Mazda6 na nízkoprofilových 18“ pneumatikách bez rušivých momentov, v zákrute presne kopíruje zvolenú stopu a v silnom bočnom vetre sme ocenili dobrú aerodynamiku.
Pohodlne na dlhej trase

Na šiesty prevodový stupeň a pri zapnutom tempomate je jazda na veľké vzdialenosti doslova lahôdkou, slabinou je iba pozvoľné zrýchľovanie na ktorýkoľvek prevodový stupeň. Veľké športové aktivity sa teda s touto Mazdou nedajú robiť, na to je určený model MPS s výkonom 260 k. Verme, že aj nová generácia sa ho dočká...
Liftback sa nám osvedčil pri pohodlnej jazde na veľké vzdialenosti, keď sa dala spotreba udržať okolo 9 litrov. Pri častom zrýchľovaní však bola v priemere nad 10 litrami.

V aute tejto kategórie nám chýbali parkovacie senzory a najmä informačný displej (ktorý inak Mazda má). V kabíne je dostatok priestoru na všetkých sedadlách i v kufri, ktorého veko netreba pribuchnúť – stačí ho privrieť a zatvorí sa elektricky, len čo dosadne na hranu. Jeho objem je solídnych 510 litrov. Prístup do batožinového priestoru je pohodlný, rovnako aj do kabíny. Dvere sa otvárajú v dostatočnom uhle. Všetky okná sa elektricky úplne otvoria i zatvoria – stačí jeden dotyk na tlačidlo. Sedadlá sú anatomicky dobre tvarované, vyhrievané a príjemne nás prekvapila kvalitná audio súprava Bose. Mazda však venovala zbytočne veľa priestoru na stredovej konzole ovládaniu audiosústavy. Ten sa dal využiť aj účelnejšie.
Pokiaľ sa rozhodnete pre Mazdu6 ako pohodlné rodinné auto, istotne oceníte aj sklápanie zadných sedadiel z kufra jednoduchým potiahnutím páčky.
Zvonka upúta nízka silueta karosérie, spomínané kolesá s pneumatikami 225/45 – 18 a dvojica vyleštených koncoviek výfuku. Prakticky každá nová Mazda, ktorú automobilka vyvinula v posledných 15 rokoch a exportovala do Európy, zožala hneď na začiatku veľké ovácie. A výnimkou nie je ani najnovšia šestka.
Mazdu6 dostanete za menej ako milión korún, základná verzia liftbacku stojí 805 000 Sk.
Ivan Václavík

Základné technické údaje testovaného vozidla
Mazda6 liftback 2,5
Objem motora (cm3)    2 488
Výkon (kW/k)        125/170
Krútiaci moment (Nm)    225
Max. rýchlosť (km/h)    220
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,1
Cena testovanej verzie 975 000 Sk

+ Plusy
Atraktívny dizajn
Tichý chod motora
Komfort na dlhých trasách

- Mínusy
Chýba prehľadný  informačný displej







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.