Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Alhambra 2,0 TDI 4Drive Style+ (22.08.2013)

Španielska óda na veľkosť a flexibilitu.
Široké auto so športovými proporciami, ktorého pôdorys 4,85 x 1,9 metra pôsobí majestátne – taký je SEAT Alhambra po aktuálnej modernizácii. Typická maska chladiča a charakteristická predná časť vozidla nadväzuje na dizajn súčasných modelov španielskej značky. Elegantný profil s dokonale integrovanými posuvnými dverami svedčí o vysokej technickej precíznosti.
Zadnej časti vozidla dominuje decentný strešný spojler a výrazné zadné svetlá. Na testovanom modeli s najvyšším stupňom vybavenia Style+ sme mali piate zadné dvere ovládané elektricky. Teda aj keď sme prichádzali k Alhambre s objemnou batožinou, stačil ľahký dotyk prstom – a dvere sa plynulo otvorili. Nízka hrana umožňuje pohodlné nakladanie aj ťažších predmetov. Elektrické ovládanie bočných posuvných dverí pomocou elektromotorov výrazne uľahčuje ich otváranie a zatváranie.
Sedadlá vodiča a spolujazdca sú ergonomicky dobre tvarované, nastaviteľné v rôznych smeroch. Samozrejme, sú vyhrievané. Základom vnútorného priestoru je inteligentné a maximálne variabilné usporiadanie sedadiel – vynovená Alhambra ponúka dostatok miesta piatim, prípadne až siedmim cestujúcim. Dve sedadlá v treťom rade sú však určené skôr deťom. Sediaci v druhom rade si môžu regulovať teplotu a intenzitu prúdiaceho vzduchu. Ich sedadlá sú posuvné a operadlá majú meniteľný uhol.
Inovatívny systém variabilných sedadiel Easy-Fold dokáže hotové zázraky. V druhom a treťom rade sa dajú sedadlá sklopiť tak, že vznikne rovná podlaha. Teda ak potrebujete viac úložného priestoru, nemusíte vyberať žiadne sedadlo, pretože vďaka systému Easy-Fold sa tieto jednoducho sklopia a vytvoria podlahu vozidla. Každé sedadlo sa dá sklopiť samostatne. Krajné sedadlá druhého radu sa na želanie dodávajú s integrovanými detskými sedačkami.
Vo vnútornom priestore s objemom 2 430 litrov môžete prepraviť naozaj veľa batožiny alebo rozmerné športové náradie (bicykle, lyže, surf a podobne). Pri obsadení piatich sedadiel zostane objem 809 litrov a v prípade využitia interiéru siedmimi osobami je objem kufra 267 litrov.
Testovaná Alhambra mala bi-xenónové svetlomety s adaptívnym natáčaním do zákrut (AFS). Na želanie je dodávaný asistent diaľkových svetiel, ktorý identifikuje vozidlá v protismere a automaticky prepne na stretávacie svetlá. Nový je tiež optický parkovací asistent (OPS) – rovnako dodávaný na želanie – pomocou ktorého dokážete zaparkovať Alhambru s dĺžkou 4,85 m a šírkou 1,9 metra aj na tých najtesnejších parkovacích miestach. Kamera vzadu zobrazí na displeji v strede prístrojovej dosky priestor za vozidlom, takže máte dokonalý prehľad o situácii za vami. Po zaradení spiatočky sa automaticky stíši zvuk rádia.
Sú ešte aj ďalšie vymoženosti, ktoré si môžete objednať u dílera: napríklad panoramatické strešné okno je o 300 % väčšie ako obyčajné strešné okno a 2-zónová klimatizácia Climatronic poskytne optimálnu teplotu všetkým cestujúcim.
Výrobca nahradil klasickú ručnú brzdu tlačidlom elektronickej ručnej brzdy, vraj aby zachoval čistý dizajn interiéru. Je však otázne, či sa dá považovať práve toto riešenie za dobré, lebo v núdzovej situácii narýchlo nahmatať malé tlačidlo namiesto páky je takmer nemožné. Navyše, ručnú brzdu treba odblokovať po každom naštartovaní auta – neuvoľní sa automaticky, ale je nevyhnutné stlačiť brzdový pedál, aby sa ručná brzda odblokovala.
Rovnako sme neboli nadšení súpravou na opravu defektu, ktorá je v prípade prerazenia pneumatiky súca len ako hračka pre deti. Na ďalšiu jazdu je v takomto prípade pneumatika nepoužiteľná a súprava zbytočná. Rezervné koleso na núdzový dojazd je určite vhodnejším riešením.
Samozrejmosťou vo výbave je aj antiblokovací systém ABS, elektronický stabilizačný systém ESP, elektronický brzdový asistent, nechýba ani stabilizácia prívesu a kontrola tlaku v pneumatikách. Najmä pri plnom obsadení vozidla v stúpaní výrazne pomôže asistent rozbiehania Auto-Hold.
Než sa dostaneme k samotnej jazde, ešte dodajme, že na ramenách multifunkčného volantu je ovládanie rádia a telefónu (vľavo), ako aj informačného systému (vpravo). Tlačidlá na ovládanie rádia a telefónu sú aj na stredovej konzole prístrojovej dosky, kde je tiež nastavovanie navigácie. Dotykom páčky smeroviek sa aktivuje tzv. trojblik. Na prístrojovej doske v strede je praktická odkladacia priehradka s vekom. Na rádiu si môžete predvoliť 24 staníc.
Testovaný akčný model SEAT Alhambra Style PLUS obsahuje navyše (oproti výbave Style) tieto prvky: 3-zónovú klimatizáciu Climatronic s ovládaním pred 2. radom sedadiel, lakťovú opierku vpredu, držiaky na poháre; Winter pack l zahŕňa vyhrievané predné sedadlá, ostrekovače predných svetlometov, vyhrievané dýzy čelného skla; parkovacie senzory vpredu a vzadu; elektrické ovládanie a dovieranie bočných posuvných dverí, ako aj zadných výklopných dverí; bi-xenónové svetlomety, ostrekovače svetlometov, adaptívne natáčanie svetiel do zákrut AFS; Light assist FLA - asistent diaľkových svetiel; Technology pack l – teda asistent rozjazdu do kopca, elektricky sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, zásuvku na 230 V; Chrome pack (chrómové strešné lišty, chrómové orámovanie okien); alarm s kontrolou vnútorného priestoru.
Jediným poznávacím znakom, že máte do činenia s Alhambrou, ktorá má poháňané všetky štyri kolesá, je nenápadný nápis 4Drive na piatych dverách. Inak ju nedokážete identifikovať... No ak sedíte za volantom, pri jazde je to jednoznačné: výborne drží stopu v zákrute, záber kolies je dostatočne silný (320 Nm), možno výkon (103 kW) by mohol byť pri tomto pomerne ťažkom vozidle vyšší. U predných kolies nie je ani pri dôraznejšom pridaní plynu náznak ich preklzávania. Rozdeľovanie hnacej sily medzi prednou a zadnou nápravou je spoľahlivo vyriešené, čo nebýva v prípade vozidiel MPV samozrejmosťou. Rozdeľovanie hnacích síl je aktívne aj počas jazdy. Pohon všetkých kolies v praktickom a priestornom aute považujeme za šťastné riešenie.
Možno to znie neuveriteľne, ale na rovine, s aktívnym tempomatom, sme udržali spotrebu pri rýchlosti 100 km/h na 6,1 litra, pri diaľničných 130 km/h nám displej ukázal 7,4 litra. Keď sme pri jazde  po bezchybných rakúskych diaľniciach zvolili ekonomický štýl jazdy, udržali sme priemernú spotrebu na 6,2 l/ 100 km.
Indikátor radenia a ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa v spolupráci s tempomatom dokážu spotrebu poriadne zraziť na kolená. Aj pri rýchlej jazde (120 km/h) je reálne dosiahnuteľná priemerná spotreba na úrovni 7 litrov.
Na dlhé cesty – ako sme sa o tom presvedčili aj počas testovania – je Alhambra s dieselovým dvojlitrom priam dokonalá. Uvedené najväčšie mínusy sú len pehou na mladistvej tvári. Ak v budúcnosti výrobca poskytne výkonnejší motor, prípadne namontuje do Alhambry automatickú prevodovku DSG, španielska óda na veľkosť a flexibilitu bude znieť v dokonalom súzvuku.
Ivan Václavík

Údaje výrobcu o testovanom aute
SEAT Alhambra 2,0 TDI

Objem motora (cm3)    1 968
Výkon (kW/k)        103/140
Krútiaci moment (Nm)    320
Max. rýchlosť (km/h)    191
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     11,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,0
(Skutočná spotreba pri teste 6,8)

Cena testovanej verzie 33 600 €    
Najlacnejšia verzia 25 000 €


+ Výrazné plusy

Variabilita priestoru v kabíne, odhlučnenie interiéru
Úsporný motor, dojazd na jedno tankovanie
Ľahká manipulácia so sedadlami
Systém krátkodobého zabrzdenia auta v kopci

- Najväčšie mínusy
Manuálne odblokovanie ručnej brzdy
Chýba rezervné koleso na núdzový dojazd







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.