Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Najúspornejšie slovenské vozidlo súťažilo v Rotterdame (21.05.2013)

Vyše 3 000 študentov vysokých a stredných  škôl z 24 krajín sa v polovici mája stretlo na 29. ročníku originálnej študentskej súťaže Shell Eco-marathon Europe. V holandskom Rotterdame proti sebe súťažilo 183 tímov s vlastnoručne naprojektovanými a postavenými úspornými vozidlami. Víťazom sa podarilo zajazdiť neuveriteľných 2 980 kilometra na jeden liter benzínu! Tento rok sa súťaže zúčastnil aj jediný zástupca zo Slovenska – po prvý raz FME Racing Team, ktorý reprezentoval Slovenskú technickú univerzitu v Bratislave.
V kategórií UrbanConcept (vozidlá mestského typu) prekonal tím Schluchtspecht z Nemecka rekord v triede vozidiel poháňaných elektrickými akumulátormi – a to prejdenou vzdialenosťou 315,4 km na jednu kWh. V kategórií prototypov s elektrickými akumulátormi bol úspešný tím SCS Pasquet z Francúzska, ktorý vytvoril nový rekord výsledkom 1 224,1 km na jednu kWh. Populárny tím Microjoule-La Joliverie sa stal opäť víťazom v kategórií prototypov so spaľovacím motorom, keď dosiahol ekvivalent  2 980,3 km. Na jeden liter benzínu by tak prešiel tento francúzsky tím z Rotterdamu až do Atén.
Tento ročník obohatil svojou účasťou aj FME Racing Team zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave, ktorý sa zo súťaže vrátil len nedávno. V kategórii prototypov so spaľovacím motorom dosiahol výsledok 100,4 km na jeden liter paliva. Napriek tomu, že slovenský tím nefiguroval na popredných priečkach, hodnotí pedagóg Ľuboš Magdolen svojich študentov pozitívne. „Študenti si v súťaži viedli naozaj dobre, dostali dokonca pochvalu od technických komisárov za spracovanie vozidla. Treba si uvedomiť, že najlepšie tímy pracujú na svojich vozidlách už niekoľko rokov, my sme sa tejto súťaže zúčastnili po prvý raz. Skúsenosti, ktoré študenti nadobudli, sú naozaj neoceniteľné. Budúci rok určite dosiahnu výrazne lepší výsledok,“ vysvetľuje Ľuboš Magdolén.
Konkurencia tímov bola tento rok najvyššia v histórií podujatia. Študenti výrazne zlepšili výsledky z predchádzajúcich rokov, čo ukazuje, že inovácie sa postupne stávajú štandardom.
Výkonný riaditeľ Royal Dutch Shell Peter Voser hodnotí podujatie pozitívne: „Je inšpiratívne vidieť, ako budúci  inžinieri pretavujú svoje myšlienky do praxe. Shell Eco-marathon opäť ukázal nové inovácie a kreatívne technológie. Sme nadšení, že sa na ňom zúčastnilo vyše 3 000 študentov z celej Európy a 50 000 návštevníkov, prevažne z Holandska, ktorí podporili tímy a navštívili Shell Energy Lab. Je povzbudzujúce vidieť takéto množstvo ľudí, zaujímajúcich sa o inovácie a budúcnosť energie.“
Okrem výsledkov v súťaži bojovali tímy aj v nesúťažných kategóriách, akými sú technická inovácia, dizajn, tribológia, komunikácia, eco-dizajn, tímový duch, či bezpečnosť.
Výsledky súťaže Shell Eco-marathon Europe 2013 a viac informácií o projekte nájdete na adrese www.shell.com/eco-marathon.







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.