Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Miro Konôpka dvakrát vyhral na Hungaroringu (30.04.2013)

Prvé kolo medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v pretekoch automobilov na okruhu, ktoré sa zároveň započítavajú do hodnotenia FIA CEZ Trophy, má za sebou automobilový pretekár Miro Konôpka a jeho tím ARC Bratislava. Na maďarskom okruhu Hungaroring nenašiel Miro Konôpka ani v jednom z oboch šprintoch premožiteľa a po pekných súbojoch na trati sa tešil z dvoch zaslúžených prvenstiev.
K samotným pretekom tento 51-ročný pretekár poznamenal:
„V sezóne 2013 bojujeme na viacerých frontoch, a preto sme museli oprášiť všetko, čo máme v garáži. Konkurencia urobila poriadny krok vpred, na Slovensku pribudlo päť nových vozidiel kategórie GT3, jazdci pristupujú k pretekom veľmi poctivo, veľa testujú pod dozorom profesionálov a skutočne urobili veľký výkonnostný skok. Sme realisti, naša technika je už zastaraná a v tomto roku bude obhájenie pozícií asi ťažké. Ekonomická situácia je neľahká, opustil nás aj posledný silný sponzor, takže uvidíme, ako sa to vyvinie. V šprintových pretekoch sme oprášili náš Saleen, ktorý začal svoju štrnástu sezónu. A „babička“ sa nám odvďačila za našu láskavú starostlivosť. V prvých pretekoch sa mi už na štarte podarilo predbehnúť A. Herbecka s autom Pagani Zonda a udržať si náskok až do cieľa. Druhé preteky boli oveľa zaujímavejšie. Maďarskí usporiadateľ povolil štart prototypov D5 s našou triedou D4, hoci je to v predpisoch FIA CEZ vyslovene zakázané. Hneď po štarte vznikla veľká kolízia medzi Radicalom a dvomi vozidlami GT, takže preteky boli neutralizované na niekoľko okruhov za Safety carom. Po reštarte som dostal trest  – ako vždy za posledné roky v Maďarsku – a na trať som vyšiel ako šiesty. Ale v priebehu zostávajúcich 4 kôl sa mi podarilo predbehnúť všetkých súperov a vyhrať. Som spokojný, že sa mi podarilo na Hungaroringu dvakrát počuť slovenskú hymnu, tiež ako šéf okruhovej komisie som mal radosť s pekného štartového poľa, veď vidieť na štarte 5 nových Ferrari 458 Italia, BMW Alpina, 2 Mercedesy SLS, 4 vozidlá Porsche, či Pagani Zonda, to je ozaj pekný pohľad.“
Do vytrvalostných pretekov, ktoré sa išli na dve hodiny s povinným striedaním jazdcov, odštartoval tím ARC Bratislava s Porsche 997 GT3. Posádka Miro Konôpka - Maťo Konôpka (syn) však musela z 1. miesta odstúpiť po poruche prevodovky.
Miro Konôpka k tomu poznamenal: „Na štarte vytrvalosti to bola veľká lotéria, lebo chvíľu pršalo, chvíľu nie. Podarilo sa mi hneď v prvom kole predbehnúť obe Ferrari GT3 a viedol som pred štvoricou vozidiel Ferrari. Bohužiaľ, v polovici môjho stintu odišla prevodovka a tak sa preteky stali „festivalom“ Ferrari. Verím, že v Rakúsku na  Red Bull Ringu to bude ešte zaujímavejšie, lebo ideme preteky spoločne s rakúskym šampionátom GT a pribudnú ďalšie pekné autá kategórie GT3.“
Druhé kolo FIA CEZ Trophy a šampionátu SR na okruhu sa pôjde na rakúskom Red Bull Ringu 12. mája.







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.