Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Leon 1,6 TDI Style (25.02.2013)

V aréne sa vie akčný toreador Leon dobre zviditeľniť.
Športová dynamika, dizajn plný emócií, komplex moderných technológií, vysoká kvalita spracovania interiéru a nevtieravá elegancia. Takto vás osloví Leon, ktorý španielska automobilka SEAT vypravila už aj na Slovensko. Redakcia nášho webového portálu ho získala na test – ako sa ľudovo hovorí – hneď zahorúca, ešte pred otvorením jarného salónu v Ženeve. Je zrejmé, že čerstvú novinku čoskoro uvidia aj návštevníci tradičného autosalónu v Bratislave (23. – 28. 4. 2013).
Testovaný SEAT Leon mal na tachometri len 600 kilometrov a na slovenský trh prichádza s veľkými ambíciami, pod ochrannými krídlami nového – avšak na Slovensku tradičného – importéra, ktorým sa stala 1. 1. 2013 spoločnosť Porsche Slovakia.
Tretia generácia s novou, lichobežníkovou maskou chladiča predstavuje úplne iný automobil, od základu novo vyvinutý, s nízkou hmotnosťou iba 1 113 kg. To naznačuje, že aj spotreba by mala byť nízka. Výrobca sľubuje okolo 4 litrov na 100 km, no keďže sme jazdili v náročných zimných podmienkach a prakticky s nezabehnutým motorom, celkový priemer bol vyšší. Dokonca ani pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sme sa k štyrom litrom nedokázali priblížiť.
To však nič nemení na konštatovaní, že Leon patrí k príťažlivým automobilom. Z technického hľadiska súvisí s modelmi Altea a Toledo, pričom je priamym konkurentom koncernovému VW Golf. Kompaktné auto zo Španielska sa štylizuje do polohy športového automobilu. Ale obstojí aj ako rodinné auto – napriek výrazne sa zvažujúcej streche; na zadných sedadlách sme našli (pri výške 180 cm) dostatočný priestor nad hlavou i na nohy.
Zmeny na karosérii sú malé, revidované viac do prednej časti. Tretiu generáciu najviditeľnejšie prezrádza podlhovastá predná maska a zmenený tvar reflektorov. V interiéri sa cítite príjemne, nepôsobí už nevľúdne ako dosiaľ. Pri naštartovaní motora sa automaticky zapnú svetlá pre denné svietenie. Tento bezpečnostný prvok poskytuje maximálnu viditeľnosť auta v premávke. Automatické dažďové senzory regulujú interval stieračov v závislosti od intenzity dažďa.
Anatomicky tvarované a trojstupňovo vyhrievané predné sedadlá dostali výraznejšie kontúry a sú dobrou oporou pri prejazde zákrutami. Sú uložené nižšie, takže poskytujú športový pocit z jazdy a zároveň zostane viac miesta nad hlavou. Aj na pohľad je príjemné mäkké obloženie prístrojového panelu.
Na volante je obojsmerné ovládanie informačného displeja (valčekom), nad stredovou konzolou sa nachádza 5“ monitor, na ktorom sa premietajú údaje o audiosystéme. Palubný počítač je umiestnený v prístrojovom paneli tak, aby ste ho mali stále pred očami, no aby čítanie údajov neodvádzalo vašu pozornosť. Na kvalitné vnímanie hudby slúži 9 reproduktorov a subwoofer. Centrálny reproduktor, umiestnený v strede palubnej dosky, vytvára vyvážený zvuk.
Easy Connect poskytuje jednoduché ovládanie rôznych funkcií (zábava, komunikácia, vozidlo) prostredníctvom dotykového displeja. Je kompatibilný s médiami ako sú iPod, USB, SD pamäťové karty, Bluetooth, audio streaming, CD a AUX-IN formátov MP3/MP4.
Súčasťou stredovej konzoly je posuvná lakťová opierka, pod ktorou je odkladacia priehradka. Lakťové opierky na dverách sú vhodne riešené a prispievajú ku komfortu pasažiera. Na dlhej trase si jeho ruka na nich dôkladne oddýchne. V chladných zimných ránach sme ocenili rýchle odhmlievanie (odmrazovanie) predného skla. Medzi ergonomické zvláštnosti patrí ovládanie spätných zrkadiel malým čudom na dverách, pri ktorom takmer nikdy nemáte istotu, ktorý smerom ho potlačiť.
V malých vonkajších zrkadlách, ktorým dali dizajnéri štíhly tvar, sa dá dobre orientovať, no v niektorých momentoch sme v nich strácali prehľad. Napríklad pri cúvaní popri obrubníku. Horší je tiež výhľad šikmo dozadu alebo dopredu, čo nás nútilo – najmä na neprehľadných križovatkách – zbystriť a zdvojnásobiť pozornosť.
V prípade Leona značka SEAT významne rozšírila ponuku agregátov. Dva nové turbomotory umožňujú zákazníkom pri výbere najvhodnejšej verzie väčšie možnosti – môžu sa rozhodnúť pre úspornejšiu alebo výrazne športovejšiu verziu. Upravený podvozok poskytuje lepšie jazdné vlastnosti. Testovaný dieselový Leon plne uspokojil požiadavky na príjemné rodinné auto, s ktorým môžete hltať kilometre po stovkách bez náznaku únavy. Jazda ubieha príjemne, hladina hluku v kabíne je minimálna a to platí aj na diaľnici. Na 500 km trase iba päťstupňová manuálna prevodovka prekvapujúco dobre zvládala všetky nároky. Radenie rýchlostí je v Leone príjemné a presné. Ako sme sa presvedčili, toto auto má  výbornú zotrvačnosť, vynikajúci brzdový systém, tichý chod motora a v prípade potreby dostatočne razantne zrýchľuje. Aj pri rýchlejšom prejazde zákruty má vodič pocit istoty, auto sa bezpečne drží vo zvolenej stope. Na cestách tretej triedy, pri výlete do rázovitej obce Čičmany, podvozok dôkladne filtroval nerovnosti vozovky.
V náročných zimných podmienkach sme mali dojazd na jednu palivovú nádrž 750 km a v kombinovanom režime priemernú spotrebu 5,7 litra. Pri stovke bola priebežná spotreba 4,7 l, pri 120-ke 5,1 a pri 130-ke 5,9 litra. Tieto výsledky sme dosiahli v chladných zimných dňoch, s motorom, ktorý najazdil prvých 1 000 kilometrov.
Testovali sme verziu Style, ktorá má vo výbave predné hmlovky s prisvietením do zákruty, tempomat s pohodlným ovládaním na samostatnej páčke pod volantom, elektricky ovládané predné i zadné okná (ovládanie predných má už základná verzia), 5“ farebný displej s dotykovým ovládaním, 6 reproduktorov, automatická dvojzónová klimatizácia, systém Stop&start.
Ivan Václavík

Údaje výrobcu o testovanom aute
SEAT Leon 1,6 TDI

Objem motora (cm3)    1 598
Výkon (kW/k)        77/105
Krútiaci moment (Nm)    250
Max. rýchlosť (km/h)    192
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,1

Cena testovanej verzie 17 490 €    
Najlacnejšia verzia 11 990 €


+ Výrazné plusy
Vysoký komfort jazdy, zotrvačnosť
Anatomicky tvarované sedadlá
Príjemné radenie prevodových stupňov
- Najväčšie mínusy
Zhoršený výhľad šikmo dopredu i dozadu
Malé čudo na ovládanie vonkajších zrkadiel
















späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.