Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Konôpka v Dubaji nedokončil (12.01.2013)

Automobilový pretekár Miro Konôpka štartoval počas druhého tohtoročného víkendu už po ôsmy raz v kariére na 24-hodinovke v Dubaji, v Spojených arabských emirátoch. Celá štvorica jazdcov holandského tímu Manor MP Motorsport, do ktorej patril, prežila smutné chvíle, keď ich automobil do cieľa náročných pretekov neprišiel.
Ich snaha sa skončila po 168 kolách veľkou haváriou Leona Rijnbeeka, po ktorej sa vozidlo Dodge Viper Competition Coupe už nedalo opraviť. Spomínaného pretekára previezli do nemocnice, tam však, našťastie, konštatovali len ľahký otras mozgu a ráno ho prepustili.
Preteky rozbiehal práve najskúsenejší z posádky, Miro Konôpka. V osemročnej histórii dubajských vytrvalostných pretekov totiž na štarte ani raz nechýbal. Vedenie tímu, ktorý počas európskej sezóny stavia monoposty do Svetovej série značky Renault či špičkovej GP2, teda zverilo úvodný stint (odjazdený časový úsek) práve majstrovi Slovenska vo vytrvalostných pretekoch.
Konôpka sa držal v prvej tridsiatke, no po hodine jazdy vypovedalo službu servo a Viper s číslom 29 sa prepadol na 71. miesto. V noci sa však postupne predieral dopredu, pričom za volantom sa striedali s Konôpkom okrem spomínaného Rijnbeeka ešte aj Bert de Heus a Daniël de Jong. V noci potiahol slovenský jazdec maximálnu dĺžku, teda dve hodiny, a odovzdával zo 45.miesta. Po ňom išiel do auta Leon Rijnbeek. Po chvíli však Viper rozbil, keď urobil jazdeckú chybu a bolo po pretekoch...
Je pochopiteľné, že Miro Konôpka bol sklamaný: „Tento ročník som neštartoval s mojim tímom ARC Bratislava, takže som vedel, že nemôžeme pomýšľať na nejaké super umiestnenie. Predsa len Viper GT3 je koncepčne už 8 rokov staré auto a proti súčasným GT3 stráca skoro 4 - 5 sekúnd na kolo. Bral som to ako dobrý tréning pred sezónou 2013, škoda len, že Leon to rozbil už o polnoci. Mal som tu aj niekoľko pracovných stretnutí s jazdcami a technikmi Porsche, takže to určite nebol zabitý čas. Potešilo ma, že Sean Edwards, ktorý veľakrát jazdil za ARC Bratislava, v Dubaji opäť zvíťazil. Tiež nami pripravené Porsche Cup, ktoré som predal do Austrálie, išlo vynikajúco a do poslednej hodiny bojovalo o víťazstvo v triede 997, i keď nakoniec skončilo druhé. Austrálčania chcú, aby sme im auto pripravili aj na európsku časť 24h Series a posielajú ho z Dubaja priamo na Slovensko. Preteky Dunlop 24h Dubai majú už vynikajúce meno i štartové pole, o to viac ma tešia výborné výsledky ARC Bratislava v minulých ročníkoch. Samozrejme, že dnes sa veľmi ťažko konkuruje arabským tímom s nekonečnými rozpočtami, ale o rok to opäť skúsime."
Preteky napokon po veľkolepom návrate vyhral tím Abú Dhabí by Black Falcon 1 s Mercedesom SLS AMG GT3 s posádkou Al Qubaisi / Edwards / Bleekemolen / Schneider. Pritom v prvom tréningu Al Qubaisi auto úplne rozbil, ale nebol preňho problém kúpiť cez noc nové vozidlo a mechanici ho stihli tesne pred kvalifikáciou doladiť. Druhé skončilo Ferrari 458 GT3 talianskeho tímu AF Corse, tretí bol Aston Martin GT3 hongkongského tímu Craft.
Dodajme ešte, že Miro Konôpka dostal auto v kvalifikácii na 26. miesto zo 75 štartujúcich posádok.
Konôpka však nebol jediným Slovákom na štarte týchto významných pretekov, ktoré sú tradične prvými v roku a kde sa zúčastňujú okruhoví pretekári a tímy z celého sveta. Slávne 24-hodinové preteky v Dubaji absolvoval aj slovenský automobilový pretekár Attila Bárta, ktorý ich dokončil na výbornom treťom mieste v kategórii A4 automobilov so zážihovým motorom s objemom 2000 - 3000 cm3.
Náš pretekár štartoval v tíme Trevor Racing / K&K s vozidlom BMW 130i. Za volantom sa striedal s českými jazdcami Marcelom Kusínom, Petrom Válekom a Marekom Friedom. Po štarte síce táto štvorica stratila druhú pozíciu, z ktorej odštartovali, napokon si však česko-slovenské kvarteto vybojovalo tretiu priečku v klasifikácii svojej kategórie. Okrem menších problémov so zavesením kolies sa tímu vyhli väčšie problémy. „S naším výsledkom som mimoriadne spokojný,“ dodal po pretekoch Attila Bárta, ktorého môžu diváci pravidelne vidieť za volantom BMW Alpina GT3 tímu Trevor Racing na okruhových pretekoch u nás i v okolitých krajinách.






späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.